Kadonnesta kissasta ilmoittaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että sillä lailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että sillä lailla

Vieras
Törmäsin viikko sitten meidän pihalla rotukissaan. Katsoin netistä ja huomasin että juuri saman näköinen ja rotuinen kissa oli kadonnut tällä asuinalueella 1,5 kk sitten. Kovasti ilmoittivat arvostavansa jokaista vinkkiä. Oli myöhä, joten tekstasin ilmoituksessa olevaan numeroon ja laitoin viestiin, että minulle voi soittaa jos haluavat lisätietoja. En jättänyt soittamista seuraavaan päivään, jos olisivat vaikka olleet hereillä ja halunneet käydä etsimässä kissaa. Mitään ei ole kuulunut. Tarkistin vielä sen puhelinnumeronkin, että viesti oli mennyt varmasti siihen numeroon, mikä ilmoituksessa on. Nyt on hölmö olo, että eikö omistajia kiinnostanutkaan vinkki yhtään:O Ilmoituksessa lukee edelleen, että viimesin havainto kissasta on 1 kk ja 1 vko sitten. Päätin että jos näen uudelleen saman kissan etsimässä ruokaa meidän pihassa, niin en ilmoita siitä omistajille, kun heitä ei asia kiinnosta. Jos satun näkemään jonkun toisen kissan, siitä voin kyllä ilmoittaa, mutta harvoin noin selvillä tuntomerkeillä varmaan kissoja tulee vastaan.

Ei tämmöistestä pitäisi tietenkään vetää hernettä nenään, mutta silti on selkeästi ärsytystä nenäontelossa...

Vähän lapsellista ajattelua ehkä. Itse olisin soittanut numeroon ja kysynyt että ettekö saaneet viestiä vai eikö kiinnosta ? Jos vastaus olisi ollut joo kyl me saatiin se, mutta ... jne seliseli niin sitten vetäisin itsekin pienen herneen nenään ja miettisin otanko uudelleen yhteyttä jos kissa näkyy. Mistäs sen tietää menikö viesti oikeasti perille, kyllä se tekniikkakin voi pettää.

voihan myös olla että perheen mahdolliset (?) lapset ovat vaikka räpeltäneet puhelimella ja viesti kadonnut tms. ? Ajattelen vain itse siltä kantilta että jos oma lemmikki olisi kateissa ja joku laittaisi vinkkiä sen liikkeistä ja viestisi jäisikin sille matkalla niin miten pahalta se tuntuisi. Siis jos sitä edes saisi tietää että joku on lemmikin nähnyt mutta ymmärsitte varmasti pointtini.

[QUOTE="vieras";24249553]Todennäköisesti kissa oli jo ollut välillä kotona ja nyt oli taas lähtenyt ulkoilemaan.[/QUOTE]

Netti-ilmoituksessa sanottiin, että kissa on nimenomaan sisäkissa ja hyvin arka, joten uskoisin ettei se heti lähtisi uudelle kierrokselle. Yritin kiskittää kissaa luokseni ja se lähti heti juoksemaan pois päin, joten säikyltä tosiaan vaikutti.

Jotenkin ajattelisin että sellainen viesti luultavasti olisi tallessa, joka on laitettu ennen puolta yötä. Moni ihminen räpeltää puhelintaan aamuisin tai ainakin itse tarkistan silloin yleensä latauksen ja pistän äänen päälle, jos se on ollut pois.

Parasta olisi tietysti nähdä karkureiden sivustolla, että kissa olisi tällä välillä löytänyt kotiin:)

Olisin ollut valmis pistämään ruokaa kissalle ja seuraamaan käykö se syömässä meidän pihassa, mutta enpä nyt sitten viitsi. Näin kissan puolen yön aikoihin, joten taitaa raukka uskaltaa liikkua vain pimeän aikoihin:(

Hei, nyt on kesä ja monella loma. Luuletteko ihan oikeasti ihmisten päivystävän puhelimen ääressä?

Tekstiviestit menevät usein perille, mutta kaikki eivät välttämätt lue niitä päivittäin, eikä soitonsiirto puhelimesta toiseen siirrä tekstiviestejä.

Jos kerta tarkistit että viesti on mennyt oikeaan osoitteeseen niin anna olla.

t.ihminen lomalla, puhelin kotona

[QUOTE="vieras";24249914]Hei, nyt on kesä ja monella loma. Luuletteko ihan oikeasti ihmisten päivystävän puhelimen ääressä?

Tekstiviestit menevät usein perille, mutta kaikki eivät välttämätt lue niitä päivittäin, eikä soitonsiirto puhelimesta toiseen siirrä tekstiviestejä.

Jos kerta tarkistit että viesti on mennyt oikeaan osoitteeseen niin anna olla.

t.ihminen lomalla, puhelin kotona[/QUOTE]

Annan kyllä olla, mutta jos järjellä ajatellaan, niin jos rakas lemmikki on kateissa ja on pistänyt siitä haut nettiin, niin ei semmoinen ihminen kyllä lähde monen viikon lomalle ilman puhelintaan. Veikkaan muutenkin että 98 % kännykän omistajista pitää puhelimensa mukana lomalla ja vilkaisee sitä ainakin kerran päivässä tai edes joka toinen päivä. Minä olen välillä viikon sähköttömällä mökillä, mutta niinpä vaan minulla on puhelin mukana. En soittele muuten itse sillä, mutta katson päivittäin mahdolliset tekstiviestit ja katson kuka minulle on soitellut ja soitan tai tekstaan jos on jotain akuuttia. En koe olevani kännykän orja, kun aamulla ja illalla vilkaisen puhelintani. Eipä siihen yleensä ole yhteydenottoja tullut, jos tutut tietävät minun olevan mökkeilemässä.

Yhteistyössä