Kadun kasvojen rasvaimua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kävin kaksi vuotta sitten kaksoisleuan rasvaimussa. Olen muuten sopusuhtainen ollut aina, mutta jostain syystä leuan alle oli kertynyt rasvaa häiritsevän paljon. Olin miettinyt vuosikausia rasvanpoistoa ja lopulta varasin ajan konsultaatioon. Siellä lääkäri ehdottomasti suositteli myös kasvojen alaosan rasvaimua, jotta tulos olisi parempi. Siten kasvoihin ei jäisi "laatikkomaista" ilmettä, kun leuka siloittuu olemattomaksi. Perustelut olivat hyvät, mutta silti en innostunut ajatuksesta. Lopulta rasvaimu tuli ajankohtaiseksi ja lääkäri vakuutti että ei tarvitse olla huolissaan, lopputulos tulee olemaan hyvä. Puoli vuotta operaation jälkeen leuka oli epätasainen ja roikkui toispuoleisesti, mutta nyt kaksi vuotta myöhemmin se on hyvä. Sen sijaan kasvoni hymyillessä näyttävät tyhjiltä. Aiemmin ennen operaatiota hymyni oli iloinen paksumpien ja täyteläisempien poskien ansiosta. Nykyään hymyillessä kun katson peiliin tuntuu että olen vanhentunut kymmenen vuotta. Hymy näyttää enemmän veltolta yritykseltä hymyillä, kuin aidolta ilolta. Reilusti ylipainoisilla alakasvojen rasvaimu tuskin tekee samaa vaikutelmaa. Olin tyytyväinen kasvoihini ennen operaatiota, minua harmittaa että lopputulos on saanut kasvoni näyttämään kumimaisen miehekkäiltä. Aiemmin hymyillessäni näytin valokuvissa iloiselta ja posket oli tuhdit. Naisellisemmat. Harkitkaa tarkkaan ihmiset ennen kuin lähdette operaatioon. Halusin jakaa tarinani, sillä valitettavan vähän löysin tietoa itse etukäteen epäonnistuneista kohtaloista. Rukoilen hiljaa mielessäni, että kasvoni vielä palaisi edes lähelle aiempaa olemusta. Uuteen operaatioon tuskin uskaltaisin enää mennä, sillä pelkään että lopputulos olisi vielä pahempi. Totisena kasvoni sentään vielä ovat joten kuten kauniit. Mami 36v

Olisi mielenkiintoista kuulla muiden mielipiteitä, jotka ovat myös käyneet kaksoisleuan +alakasvojen rasvaimussa! Oletteko olleet tyytyväisiä? Onko jokin jäänyt vaivaamaan mieltä operaation jälkeen? Toivuitteko miten nopeasti?

Mami 36v.

Itselleni konsultaatiossa kerrottiin että toipuminen operaatiosta on muutama päivä. Jätettiin kertomatta, että pitää pitää kiristyssidettä pään ympärillä leukaa puristaen joka yö ainakin seuraavan kuukauden ajan. Joinakin öinä tuntui, että kuristun siihen .

-operoitu

Hei, olen pahoillani puolestasi epäonnistuneen operaation takia! Minulla on samankaltainen kokemus. Olin puoli vuotta sitten menossa jäädytyshoitoon tarkoituksena pienentää kaksoisleukaa. Sairaanhoitaja vaihtoi toimenpiteen ultraäänihoitoon ja totesi minulle, että otetaan myös alakasvot. Oletin, että alakasvot kuuluvat kyseiseen hoitoon. Hoidon jälkeen alakasvoiltani lähti rasvaa epätasaisesti ja leukalinjastani tuli epätasaisempi kuin aikaisemmin. Minulla on myös ollut omituisia tuntemuksia leukalinjassa ihan kuin joku kiemurtelisi ihoni alla. Kaksoiselukanikaan ei pienentynyt kovin paljon. Koen, että kasvoni menivät pilalle. Olen ollut ahdistunut ja masentunut tämän takia. Olen syönyt masennuslääkettä. Syksyn mittaan kasvoni ja leuan alunen ovat turvonneet. Lääkäri epäili, että turvotus johtuu lääkkeestä, joten jätin sen pois. Nyt vain odotan, mitä kasvoilleni tapahtuu seuraavaksi.

Eikö se kaksoisleuka lähtis ihan laihduttamalla ja kasvojen lihaksia jumppaamalla?

Kiitos vain näistä neuvoista, mutta olen jo valmiiksi normaalipainon alarajalla. Toisaalta olisin onnellinen, jos vain saisin vanhat kasvot ja leuan takaisin. Kyseinen hoito vain pahensi tilannetta.