Kahdeksanvuotiaan synttärilahja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Kummipoika täyttää kahdeksan vuotta, huomenna menemme synttäreille. Olen kummitätinä halunnut aina huolehtia että kummilapseni saavat kummeiltaan jotakin pysyvää ja muistoja ja ehkä arvokastakin. Isompi kummityttöni on saanut hopeaa ja koruja ja nykyään kerään hänelle amuletteja rannekoruun sekä kahviastiastoa. En oikein tiedä mitä poika ajattelee hopeasta ja koruista sillä kuusivuotiaana annoimme hopeaa enkä oikein tiedä miten siihen suhtautui, mutta nyt ostimme miehen kanssa hänelle kuitenkin kaulakorun. Itse poika on vielä kovin lapsellinen ja toivoo ainoastaan legoja, mutta annoin just nimpparilahjaksi rahaa että voi niitä legojaan ostaa joten nyt en siihen suostu. Lisäksi ostin hienon paidan. Mitäs mieltä olette, onko kahdeksanvuotiaan jo kuitenkin aika saada muutakin kuin leluja?

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Mä olen tykännyt siitä kun tytön kummitäti kerää hälle hopealusikoita, mutta antaa sit jonkin pienen lelun siinä samalla kun ei tuo 6v vielä ymmärrä hopeiden arvoa :)

Minä olen parantumaton keräilijäluonne joten mulle kovasti passaa tuo kummilapsille keräily, mutta jotenkin tuntuu hullulta pojalle keräilä kahviastiastoa, mut ehkäpä tuokin passaa kun kasvaa. Tässä välissä voin vielä ostella noita koruja, koska vanhin kummityttömme on ehtinyt tosiaan jo saada meiltä korujakin kultaisen kaulariipuksen, hopeisen kaulakorun, hopeisen rannekorun ja sormuksen verran. lisäksi hopeaa olen ostanut kahvilusikat, kakkulapion ja nyt sitten kahviastiasto on keräilyn alla. Hänelle on niin kiva ostaa kun hän iloitse niistä tosi paljon. Lisäksi hänestä näkee aina kuinka otettu hän on kun kummisetä muistaa aina kukkakimpulla merkkipäivänä. Itse en ole saanut otetta poikalapseen tuolla tavoin miten tyttölapseen olemme saaneet kumpikin. No kolmas kummilapsemmekin on tyttö joten ehkä saamme hänetkin hemmotella prinsessan tavoin..

Alkuperäinen kirjoittaja :
kyllä kahdeksanvuotias on vielä lapsi.. ja jos itse kerran toivoo legoja lahjaksi, niin miksi et siis niitä ostaisi. on ainakin mieluinen lahja..

Juurihan sanoin, että annoin viime kuussa hänelle rahaa legohankintaa varten. Ja poika saa pilvin pimein leluja isovanhemmiltaan, siskoltaan, vanhemmiltaan jne. En usko että sitä isona sitten pystyy muistamaan minkä legopalikan kummeilta on saanut, mutta ehkä kaulariipus voi jäädä mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Meidän kahdeksanvuotias (viime vuonna siis) halusi kirjoja ja pelejä.

Entäs jos tylysti alat ostella vaikka jotain fantasiasarjaa pojalle?

Tarinota maan reunalta tai jotain...

Mietin kirjaa, mutta kun tuo ei oikeen vielä pärjää lukemisessa niin että lastenkirjasarjat sujuis.. No ehtiihän tässä vielä miettiä mikä kiehtois poikaa yhtä paljon kuin isompaa tyttöä oma kahviastiasto.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
kyllä kahdeksanvuotias on vielä lapsi.. ja jos itse kerran toivoo legoja lahjaksi, niin miksi et siis niitä ostaisi. on ainakin mieluinen lahja..

Juurihan sanoin, että annoin viime kuussa hänelle rahaa legohankintaa varten. Ja poika saa pilvin pimein leluja isovanhemmiltaan, siskoltaan, vanhemmiltaan jne. En usko että sitä isona sitten pystyy muistamaan minkä legopalikan kummeilta on saanut, mutta ehkä kaulariipus voi jäädä mieleen.

Tarviiks muistaa isona minkä legopalikan sai kummeiltaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen äiti :
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

Tarviiks muistaa isona minkä legopalikan sai kummeiltaan?

Ei nimenomaan tarvi kun kummi ei osta legopalikoita vaan kaulakoruja ;)

Yhteistyössä