Kahdelle miehelle lapsia, rakkauden riittäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimettömänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimettömänä

Vieras
Erosin miehestäni väkivaltaisuuden ja alkoholinkäytön takia, meillä on kaksi yhteistä lasta. Nyt minulla on uusi mies ja hänellä on kova vauvakuume, itse kuitenkin emmin. Syy on tämä:

Eron jälkeen en ole ollut väleissäni ex-mieheni kanssa ja saan edelleen välillä pelätä häntä. Välillä lapsissani näkyvät ex-miehen piirteet inhottavat minua :/ Mietinkin, että jos nyt saisin lapsen uuden mieheni kanssa, rakastaisinko kaikkia lapsia yhtä paljon?

En kaipaa tuomitsemista vaan asiallisia mielipiteitä. Eniten kiinnostaa, onko kukaan muu miettinyt tätä ja miten asiat ovat lutviutuneet?

En sinänsä voi kertoa kokemuksiani tai muuta sellaista, mutta päätin vastata koska tilanteemme on aika lähellä toisiaan. Siis siinä mielessä että minullakin on 2 lasta exän kanssa ja erosimme samoista syistä kuin te. Nyt olen tavannut uuden miehen ja itselläni on välillä käynyt mielessä vauvan mahdollisuus, vaikka en välttämättä lapsia halua enää ollenkaan.

Mutta siis oikeastaan pointti miksi kommentoin sinulle, on juuri tuo kun sanoit että exäsi piirteet lapsissasi inhottavat sinua. Minä koin samaa esikoisen kohdalla. Yritin kuitenkin tällaisten ajatusten tullessa ajatella hänet omana ihanana persoonanaan. Onhan exässäkin joskus jotain ollut mikä on saanut minut häneen rakastumaan. Vain hänen tekonsa minua kohtaan tekivät hänestä "pahan" minun silmissäni.

Luulen että se on aika yleistä ajatella jopa ihan ns. normaaliperheissä että riittääkö rakkautta yhtä paljon kaikille jos hankitaan lisää lapsia. Eihän se äidinrakkaus mihinkään katoa vaikka niitä vauveleita lisää tulee :) Ja toisaalta eihän se kahden ensimmäisen lapsesi syy ole kuka heidän isänsä on :)
Yritä päästä yli exästäsi. Jos hän vielä aiheuttaa sinussa noin voimakkaita tunteita niin kehottaisin pyrkimään siihen viimeiseen tunnetilaan: välinpitämättömyyteen.

Tsemppiä sinulle.