Kahden tulen välissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dreamer79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dreamer79

Vieras
Minulla ei ole muutakaan paikkaa, mihin kirjoittaa mieltäni painavasta asiasta... Olen tämän asian kanssa hyvin yksin, vaikka ympärilläni onkin joukko ihania ihmisiä. Tästä en kuitenkaan kehtaa puhua; pelkään leimautuvani tyhmäksi haihattelijaksi, epävakaaksi ja vastuuntunnottomaksi... Mutta minulle tämä on todellinen ongelma.

Seurustelin ex-avomieheni kanssa lähes kolme vuotta. Suhteemme oli varsin myrskyisä johtuen lähinnä siitä, että olin exälleni ensimmäinen vakava seurustelusuhde (hän oli minua joitakin vuosia nuorempi). Muutoin välillämme kyllä säkenöi ja suhde oli kaikessa vaikeudessaan varsin intohimoinen. Viimeisin vuosi oli jo varsin seesteistä; olimme kihloissa, kesähäitä suunniteltiin ja vanhat ongelmat tuntuivat jo selvitetyiltä... Kunnes tylsän ja mitäänsanomattoman kevään päätteeksi riitelimme viimeisen riitamme ja totesimme molempien miettineen tahoillaan jo jonkin aikaa sitä, onko suhde kuitenkaan sitä mitä haluamme. Kyseessä oli järjestyksessään kolmas eromme (ensimmäinen parin kuukauden seurustelun jälkeen kännissä, toinen vuoden seurustelun jälkeen). Asiat sujuivat suhteellisen mutkattomasti ja muutin pois yhteisestä asunnostamme. Tapailimme suhteellisen usein, kavereina ja rakastettuina, lähinnä kai tottumuksesta ja turvallisuudentunteesta... Emme uskaltaneet päästää irti. Kuitenkin virallisesti olimme siis eronneet ja elimme jonkinlaista ""selvittelyvaihetta"".

Sitten käytännön syistä meille tuli usean kuukauden ero. Tuona aikana mies soitti minulle useita kertoja ja lopulta tunnusti eron selventäneen hänelle asioita ja että hän on tajunnut minun olevan se nainen, jonka kanssa hän haluaa elämänsä viettää. Maksoi mitä maksoi. Itse suhtauduin tuohon ilmoitukseen aika nihkeästi, sillä ero antoi minulle mukavan kimmokkeen tapailla muitakin miehiä ja huomasin, että maailmassa on tosiaan muitakin kuin exäni! Erään kanssa tapailu kehkeytyi melko pitkälle, jopa jonkinlaiseksi seurusteluksi asti...

Juttelimme exäni kanssa asiat halki ja ilmoitin hänelle, etten halua seurustella hänen kanssaan. Tämä siis lähinnä tuon uuden miehen johdosta. Exä murtui tiedosta, mutta myöhempien keskustelujen mukaan kykenee ymmärtämään ratkaisuni ja sai ilmoituksestani jonkinlaisen kimmokkeen syvälliseen itsetutkiskeluun... Hän lähetti minulle sähköpostia, jossa kertoi ajatuksistaan ehkä avoimemmin kuin koskaan.

Ongelma on siis se, että nyt olen alkanut ajatella aivan liikaa tuota exääni. En ymmärrä mikä minua vaivaa ja miksi en kykene muistamaan eromme syitä... Pelkään tapailevani nykyistä miestäni aivan vääristä syistä ja toisaalta pelkään selvittämättömien tunteideni exää kohtaan sekoittavan tunteeni nykyistäni kohtaan. Olen alkanut huomata tässä nykyisessä yhä enemmän huonoja puolia, vikoja ja tekemään lapsellista vertailua exään. Haikailen siis exäni perään ja toisaalta en tosiaankaan voi olla varma, toimisiko suhde exän kanssa enää ikinä.

Toisaalta hän on ihminen, joka tuntee minut parhaiten ja jolle olen voinut olla avoin, oma itseni. Uuden suhteen kanssa tällaista tunnesidettä ei ole luonnollisesti vielä ehtinyt syntyä. Olen alkanut kaivata exässäni kaikkea; hänen läheisyyttään, huumoria, seksiä... Ja samalla poden tavattoman huonoa omaatuntoa näistä tuntemuksista, syyllistän itseäni ja ristiriidat purkautuvat aivan liian paljon negatiivisina tuntemuksina tätä uutta miestä kohtaan. Epäreilua ja äärimmäisen väsyttävää, aivan kuin ajattelisin että hän on ongelman ydin...

Voi minua! Taidan olla vielä aivan liian sekaisin mihinkään suhdejuttuihin. Kiitos kuitenkin, että sain purkaa asian teille. Olen hyvin hämmentynyt, hyvin yksin ja hyvin epätoivoinen...:(

Olet tyypilinen nainen. Tuuliviiri, jolla ei ole omaa tahtoa.

""Vie sie mie vikisen"" Kuka tahansa saa sinut, kun vaan ottaa ja vie.

Mutta älä ole murheissasi 90% naisista on samanlaisia.

Voi olla, että olen tyypillinen nainen, mutta kyllä minulla oma tahtokin on. Jos kuka tahansa minut saisi, niin eihän tässä mitään ongelmaa tämän uuden miehen kanssa olisikaan! Voisin vain antaa hänen viedä ja itse tyytyä vikisemään... Mutta oikeassa maailmassa asiat eivät ole ihan yhtä yksioikoisia kuin sinun päässäsi.

Tiedän tasan tarkkaan mistä puhut. Itse kävin aivan saman asian läpi kun ainoinaan erosin 9v kestäneestä suhteesta.

Tapasin suhteellisen pian uuden miehen ja silloisen asuntopulani vuoksi muutimme melkein heti yhteen.

Pitkään kaipasin exääni ja soiteltiinkin puolin ja toisin päivittäin. Ajan myötä yhteydenotot lakkasivat, mutta aina silloin tällöin huomasin kaipaavani.

Ensimmäisen vuoden, parin aikana huomasin vertailevani nykyistä ja exää etenkin riitojen aikana tai kun olin muuten maassa. Välillä jopa tänäkin päivänä.

Tuntemuksesi ovat mielestäni normaalit, mutta omasta kokemuksesta voisin neuvoa olemaan jonkin aikaa sinkkuna, jotta saisit pääsi selvitetty rauhassa. Suhteessa se vie paljon pidempään eikä ole yhtä helppoa.

Eli mitä ajan takaa, on sitä että tuo on ihan normaalia. Mutta eron jälkeen olisi kuitenkin parasta seurustella ITSENSÄ kanssa kunnes on varma mitä haluaa suhteesta. Tätä en itse tehnyt ja kadun sitä.

Anna itsellesi määräaika mihin mennessä päätät kumman haluat. Määräpäivän jälkeen pidät vain kiinni siitä mitä olet päättänyt, sillä soutaminen ja huopaaminen ei nyt auta. Elämä on päätöksiä ja mikä tahansa suhde voi onnistua tai epäonnistua. Kun olet päätöksesi tehnyt ja pidät siitä kiinni olet ainakin yrittänyt.

Itseni kanssa taisteltuani totesin, että ainoa tapa ratkaista asia on ottaa etäisyyttä koko asiaan. Tilanne ei nimittäin ollut reilu kenellekään... Eli vihelsin pelin poikki tämän uuden miehen kanssa ja keskityn vielä joksikin aikaa ihan vain itseeni. En ilmiselvästi ole vielä valmis mihinkään suhteiluun, en exäni, enkä kenenkään uuden kanssa. Etenin aivan liian nopeasti uuteen suhteeseen, ksäittelemättä vanhaa... Onneksi tätä uutta juttua ei kestänyt kauan, joten ero tässä vaiheessa oli vielä helppo ja kivuton kaikille (I hope).

Tänään vietän illan ihan itsekseni; mietin kuka olen ja mitä haluan, ilman yhtäkään miestä. Se on parasta selvittää, ennenkuin voin jatkaa eteenpäin. Prosessi on pitkä, mutta eipähän tule aiheutettua turhaa murhetta muille kuin itselleen...

Yhteistyössä