Kahden "vaikean" vauvan jälkeen kolmas onkin helppo ja nyt minua pelottaa, että kaikki ei ole hyvin vauvalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iotyj6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iotyj6

Vieras
En ole tottunut noin rauhalliseen vauvaan joka syö ja nukkuu. On nyt 1,5kk ja en ole voinut kuvitella vauva-aikaa näin ihanaksi. Pelkäät nyt kuitenkin, että vauvalla ei ole kaikki hyvin kun on noin rauhallinen.

Meillä tosiaan isommat muksut, joilla ikäeroa 1v5kk, olivat ns. vaativampia vauvoja eli toisella oli erittin vaikea koliikki ja toinenkin nukkui todella huonosti ensimmäiset 2v (ei siis juuri ollenkaan )

Onko muilla kokemuksia vaativista ja helpoista vauvoista samassa perheessä?

mulla esikoisella oli koliikki ja oli muutenkin "vaikea" vauva. nyt tämä toinen on rauhallinen ja muutenkin helppo vauva, enkä oo asiaa sen tarkemmin funtsannut. ainakin tähän asti kaikki on ollee ok.

Ihan sama juttu! Tai siis et esikoinen oli paljon vaativampi ja tää kakkonen on vaan tyytyväinen. Välillä pelottaa, että onko kaikki ok ja välillä mietityttää, et mahtaako toinen saada tarpeeksi huomiota, kun on tyytyväinen muutenkin, siis ilman mitään erityistä huomiota..

Meillä esikoinen oli sellainen haastava tapaus ja sitte kun toinen tuli ja se vaan söi ja nukkui niin mä ihan vakavissani kysyin kotikäynnille tulleelta terkalta että onkohan vauva ihan terve kun se ei koskaan huuda... kolmas lapsemme oli myös huippurauhallinen ja hiljainen. kerran istuin sen kanssa pöydän ääressä ja mies istui vastapäätä. Mies tuijotti vauvaa pitkään ja kysyi sitten multa: "onkohan se ihan terve?" Kysyin että miten niin, niin siihen mies vaan että kun se ei ikinä huuda. Eli ymmärrän sun pointtis :D

Voi, tuo on kyllä tuttu tunne. Mun esikoinen (poika) ei nukkunut kertaakaan yli 4 tuntia putkeen ennen kuin täytti puoltoista vee. Sinne asti herättiin 5-20 kertaa yössä ja joskus enemmänkin. Vaativien vauvojen äitinä sulle ei tarvitsekaan kertoa mitä kaikkea siihen vaativuuteen muuta sisältyi.. ;)

Sitten meille syntyi tyttö. Joka tosiaan vain söi ja nukkui. Ja kyllä kans muistan sen että olin hurrrrrjan huolissani että voiko olla kaikki hyvin kun nukuttamiset ei ollutkaan kauheeta taistoa vaan toinen sammu ku saunalyhty jos vaan masu oli täys ja vaippa kuiva. Yölläkin jouduin iha sairaalan käskystä herättelemään syömään ku alkuun oli sokereitten kans vähän ongelmia, toinen ois halunnu vaan nukkua posottaa. :) Olin huolissani kyllä siksikin että olin tytön ja esikoisen välissä menettänyt kohtukuoleman omaksi pienen tytön, pelkäsin ettei kaikki vaan VOI olla hyvin jos toinen ei juuri itkeskele. Noh, tyttö on nyt yli 2- vee ja edelleen ihan eri tavalla helppo kuin isoveljensä. On avoin uusille asioille eikä vedä hernettä nekkuun kaikesta eikä muutenkaan ole sellanen drama queen niinku isompi. Eli on ns. helpompi lapsi. Ja on kyllä mukavaa. Isomman kanssa saa vieläkin taistella aina ja kaikesta vaikka on jo 5.

Yritä relata ja nauttia rauhallisesta vauvastasi. Kaikki varmaankin on ihan hyvin jos paino kuitenkin nousee ok.

Itselläni täällä kans kolmas nyt kuukauden ikäinen ja vaihteeksi sellanen vähän vaativampi tapaus. En tiedä onko sattumaa vai ei mutta poika tämäkin.. :)

Meillä ei ole vasta kuin tuo eka, joka oli "vaikea" vauva. Miehen kanssa joskus mietittiin, että jos saataisiin toinen ja se vaikka nukkuisi heräämättä, niin me oltaisiin varmaan viimeistään aamuneljältä soittamassa ambulanssia, kun täytyyhän nyt sellainen olla vakavaa, jos lapsi ei herää vähintään kymmentä kertaa yössä:D

Meillä ykkönen oli ihan ns. normivauva, mutta hänestä kehittyi melko vilkas taapero. Kun nuorempi oli sitten aivan käsittämättömän tyytyväinen vauva, niin olin aivan tosissani huolissani, että laimnlyönkö vauvaa, kun aikaa meni myös vilkkaan taaperon kanssa. Olin lukenut, että laiminlyödystä vauvasta tulee sellainen hiljainen, joka ei vaadi mitään. Kysyin asiaa jopa neuvolassa ja siellä terveydenhoitaja naurahti minulle ja totesi, ettei tämä vauva kyllä ole laiminlyöty, sillä niitäkin hän on kyllä nähnyt.

Meillä esikoinen oli todella helppo vauva. Nukkui heti yönsä,itki harvoin.Hymyilevä vauva.
Toisella olikin sitten kolikki. Valvottiin sellainen 3-4kk. Muutenkin toinen tyttö oli vaativampi.Kolmas on taas ollut suht helppo,lähes samanlainen kuin esikoinen.

Yhteistyössä