kahvi raskauden aikana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Juoko tai onko moni teistä juonut kahvia raskauden aikana? Minua on alkanut kaduttaa, kun esikoista odottaessa join aika paljon kahvia raskauden aikana. En silloin oikein ymmärtänyt, ettei saa. :( Mutta älykäs tuo lapsi on, eikä hänessä ole mitään vikaa. Muuten kyllä käyttäydyin raskauden aikana tosi terveellisesti.

Aina vaan pelottaa milloin tulee joku tutkimustulos, missä kahvi aiheuttaa lapselle sitä ja tätä. Ottaisin takaisin jos voisin.

minä join kahvia raskauden aikana ihan normaalisti,paitsi alkuraskaudesta kun hajukin yökötti. tuntuu että näitä tutkimuksia tulee koko ajan ja kohta kaikki on kiellettyä..

Kyllä sitä kahvia saa hyvillä mielin juoda kohtuudella..
Siitä on tutkimuskin, jotta kahvia nauttineen äidin muksut on sosiaalisempia ku sellasen, joka ei oo juonu kahvia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Siitä on tutkimuskin, jotta kahvia nauttineen äidin muksut on sosiaalisempia ku sellasen, joka ei oo juonu kahvia ;)

Ihan totta, heh. Meidän on kyllä tosi sosiaalinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:

Ihan totta, heh. Meidän on kyllä tosi sosiaalinen.

Mites se olikaan.. avoin ja sosiaalinen. Siitä on varmaan vuosi aikaa kun se juttu oli tiede-sivuilla. Kyl mä siihen luotan :D

Mitäs jos tulee joku tutkimustulos jostain muusta mitä olet esikoista odottaessa syönyt? Panikoidutko sitten jälkikäteen siitäkin.

Kahvinjuonnin rajoittaminen liittyy lähinnä siihen häviävän pieneen keskenmenoriskin lisääntymiseen, ei mihinkään muuhun. Ja aika monella se rajoittaminen tapahtuu ihan luonnon omasta toimesta, kun se kahvi alkaa tökkiä.

Itsellä ei esikoista odottaessa tökkinyt, joten rajoitin sitä sitten itse, mutta join kuitenkin ihan surutta silti aika monta kuppia päivässä. Vähemmän kuitenkin kuin normaalisti. Tyttöä odottaessa alkuraskaudessa ei kahvi juuri laskenut, samoin nyt tässä raskaudessa ollut. Sitten kun kahvi taas alkanut maistua niin olen sitä juonut, mutta ei se koko raskausaikana ole normaalisti alas mennyt. Ilman stressiä kuitenkin.

Siis *häh*, ei sillä teidän kahvinjuonnillanne varmaan mitään pysyvää vaikutusta lapsen temperamenttiin ole herranjestas...sitä kofeiinin saantia on sen takia raskauden aikana rajoitettu, että se voi joidenkin tutkimusten mukaan lisätä keskenmenon riskiä. Nythän se suositus taisi tiukentua, vuos sitten toivottiin vaan että alle 3 kuppia/pv. Minä sen mukaisesti join joka päivä aamukupposeni, eikä tultu siitä miksikään.