Kai muillekin käy joskus näin? Käyhän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Päätät siivota - joo, tänään on torstai, mutta huomenna on perjantai ja luvassa lämpimämpää keliä esim. ulkoilua ajatellen.

Siivoa ja puunaat keittiön, myös roskakaapin, ja olet oikein tyytyväinen. Siirryt lastenhuoneeseen, lajittelet lelut lasten kanssa. Lapset menevät olohuoneeseen, ja sie petaat pedit ja imuroit ja luudit lattian + pyyhkäiset pölytkin pois.
Lapset eivät olekkaan olohuoneessa katsomassa Tikrua ja Nasua telkkarista - huomaat, kun saat lastenhuoneen kuntoon... Vaan keittiössä.
Ja tekemässä mitä?!

No, kun sie siivosit ja puunasit keittiötä, niin nostit kahvinkeittimen ym. pöydällä olevat koneet pois edestä, että sait pöytätasot pyyhittyä kunnolla.
Sit kun sie oot samanlainen havupää kun mie, siekin unohdat rasvakeittimen siihen alas tuolille.

Ja tottahan kaikki uteliaat pikkupenskat ovat keksineet lotrata sitä öljyä tasoille, lattialle ja kaappien oviin |O , ja lattialla vielä sit tepsutelleet siinä rasvassa...

Että sellaista. Kun sie oot ensin likipitäen hakannut päätäsi seinään kiukusta ja turhautumisesta, häädät lapset lastenhuoneeseen, ja aloitat siivoamisen.
Kesken siivon lastenhuoneessa on hiljaista - liian hiljaista. Menet katsomaan--- ja lapset ovat päätäneet "auttaa" äitiä, järjestämälä vaatekaapissa olevat 2-vuotisen vaatteet.
Siellä ne nyt on pitkin lattiaa, ja keittiö on yhä osittain öljyn vallassa. Lapset... no ne on lapsia, ja syövät lounasta... ja minä juon nyt kahvia.

Kyllä, lapset saavat syödä omineen. Jos he saavat moisen sotkun aikaiseksi keskenään, niin ei tuolla syömisellä ainakaan isompaa sotkua voi saada aikaan - kun mie näen ja kuulen heidät tähän koko ajan.
Mutta mie en vaan voi istua nyt tuohon samaan pöytään, tai multa pääsee itku.

Voi ei, voi ei öljyä :o - sitä pahempi on vaan raakoja kananmunia kennollinen, enkä sittenkään tiedä kumpi on pahempi :/ .

Mutta joo, mulle EI käy koskaan noin - ei ikinän ikinä. Ei koskaan voisi käydä noin että kaiken tuon jälkeen vielä istuisin paikallani ja saisin näytölle oikeita sanoja aikaiseksi.

:hug:

Niin tuttu tunne....
Meillä ei ihan moista jälkeä tänään tullut, mutta siivosin ainoastaan keittiötä huolellisemmin ja sen jälkeen alakerran vessan.
No, vessaa siivotessa 2 vuotias tuli suti kädessä piirtämään oveen kuvia.
Elikkäs napannut tiskialtaaseen jättämäni broilerinpaistovuoasta sudin ja sutinut tuota broilerin rasvaa alakaappien ovet ja seinät tuossa vessaantulo matkalla.

Ei todellakaan noin suuri harmi kuin teillä,mutta samansuuntaisia touhuja.

Lapsilla oli varmaankin kivaa niin kauan kuin sitä huvia kesti;-)

Mutta ei kannattaisi jättää rasvakeitintä öljyineen lasten ulottuville missään tapauksessa. Kai otit kuvan sitä sotkuketjua varten?

Auts.
Mä koitin joskus irrottaa ailikoniliukkaria lattiasta, ovesta, kaapinovesta ja mikäpahinta... Lapsista.. niistä tulee ihan törkeen liukkaita kun valeleevat ittesä moisella aineella. :o

Ruokaöljy lattiasta lähtee fairilla.. jos on lähteekseen. huonolla turilla ei, ja siinä lattiassa on vielä 25v päästäkin liukaskohta jos on villasukat jalassa..

Voi ei :hug:

Kyllä olis itelläkin hermt riekaleina tuollaisen jälkeen!

Meillä kävi vähän samantyylinen ku rempattiin tuota olkkaria. Oltiin päivä maalattu ja ajateltiin et levähdetään hetki ja katotaan seiskan uutiset ja salkkarit.
Olin aiemmin vienyt maalitelan likoamaan pesuhuoneeseen kun en sitä tarvinnut enää.
Tyttö vei pyykit pesuhuoneeseen ja aloin yhtäkkiä miettiin et mihin jäi. Oli sit ottanut sen maalisen telan ja maalannut puolet kylppäristä :headwall:

Eipä siinä kun juuriharjan kans kuuraamaan kylppäriä, et se siitä lepohetkestä :headwall:

:hug: Oi ei..Varmasti tommoinen vois käydä kelle vaan, mutta kuinka moni sais noin nätisti asian näpyteltyä=) Ois varmaan yhdellä jos toisella päästä näppikseltä muutama ruma sanakin..

Lapset, ne on ihania..etenkin sillon ku ne nukkuu :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm..:
Lapsilla oli varmaankin kivaa niin kauan kuin sitä huvia kesti;-)

Mutta ei kannattaisi jättää rasvakeitintä öljyineen lasten ulottuville missään tapauksessa. Kai otit kuvan sitä sotkuketjua varten?

No en... itseasiassa ei tullut edes mieleeni etsiä kameraa :laugh:
Mutta kävi mielessä, että eiks tuollaisia öljykäsittelyjä aina välillä suositella noille puutasoille ;) :D

Itse-asiassa se, mitä mun ois mieli tehnyt tehdä on jotain tosi ala-arvoista... Mun ois tehnyt mieli kaivaa kaapista n. 3kg vehnäjauhoja ja levittää se sen öljyn päälle... ja istua sit siellä keittiössä siihen asti kun mies tulee kotiin alku-illasta.
Jos oisin vaikka saanut lomaa - valkotakkisten kyydittämänä :xmas: :ashamed: (Mutta en kuitenkaan siis tehnyt tuota, enkä tee.)

Alkuperäinen kirjoittaja Systeri:

Kyllä olis itelläkin hermt riekaleina tuollaisen jälkeen!

Meillä kävi vähän samantyylinen ku rempattiin tuota olkkaria. Oltiin päivä maalattu ja ajateltiin et levähdetään hetki ja katotaan seiskan uutiset ja salkkarit.
Olin aiemmin vienyt maalitelan likoamaan pesuhuoneeseen kun en sitä tarvinnut enää.
Tyttö vei pyykit pesuhuoneeseen ja aloin yhtäkkiä miettiin et mihin jäi. Oli sit ottanut sen maalisen telan ja maalannut puolet kylppäristä :headwall:

Eipä siinä kun juuriharjan kans kuuraamaan kylppäriä, et se siitä lepohetkestä :headwall:

Vau. Tämä oli vielä hurjempi tapaus.

Voin kuvitella sen suunnattoman epätoivoisen raivon tunteen kun tekisi mieli kuristaa kakarat, mutta koska sitä ei voi tehdä niin tyytyy kihisemään raivosta itsekseen ja tirauttaa salaa itkut.

Muistan kun olin jynssännyt keittiön ja olin niin tyytyväinen kun se oikein kiilsi puhtauttaan,kerrankin...
...Menin sitten minä tyhmä idiootti yläkertaan siivoamaan lastenhuonetta ja jätin kuopuksen alakertaan siksi aikaa kun imuroin...
...Alakerrassa odotti innosta hihkuen lattialla sukkahoususillaan luisteleva poikanen...
...Oli kaivanut kaapista hunajapurkin.Lisännyt siihen vettä ja sitä hunajaa oli sitten koko keittiö,olohuone,mun makkari ja eteinen täynnä kun se oli luistellut ympäri kämppää...
Suoraan suomeksi sanoen vitutti kuin pientä oravaa jolla on käpy jäässä ja oksa liukas.
Ei löytynyt huumorintajua sitten tippaakaan.
Kaivoin tupakkiaskin ja menin rappusille parkumaan ja vedin savut.

Siis käy, todellakin, käy juuri noin. Meillä tosin vain yksi ehtiväinen ja erittäin avulias ja kekseliäs 2-vuotias. Tai kaksi lasta meill on, mutta toinen jo niin iso, ettei "auta" äitiä ilman kovaa käskytystä ja tuhatta toistoa.

Toisaalta kiva kuulla, että muillekin käy kaikkea.

Meillä oli yksi avulias levittänyt jättipurkin rasvatalkkia makuuhuoneeseen. Se nmeni joka paikkaan eikä oikein lähtenyt imurilla ja pesemällä vaan tuli liukkaaksi.

Kerran avustettiin ottamalla kananmunia jääkaapista ja kaikki 15 munaa lattialla rikkinäisenä. siis siinä jääkaapin edessä, mistä oli kiva yrittää saada niitä pois, kun luisti vaan eikä koirakaan suostunut auttamaan.

Kerran on myös maalattu telalla ulko-ovea .Oli kiva yllätys uudelle ovelle.

Ja paaaljooon kaikkea muuta..

Yhteistyössä