Kai se on uskottava..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vain..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vain..

Vieras
..kolmannesta negatestistä, ettei sitä raskaana olla. En kaivannut lasta, mutta noin viikko yhdynnyn jälkeen alkoivat kummalliset oireet jotka myöhemmin yhdistin keskustelupalstojen mukaan alkavaksi raskaudeksi. Alkoi normaalikuukauteen liian aikaiset vatsakivut ja rintojen aristukset. Kummallinen painontunne välillä vain vasemmalla puolen alavatsaa ja välillä kauttaaltaan. "kuplinnan" tunne alavatsalla ja vihlonta nivusissa. Kasvoihin ilmestyi teini ikääkin pahempana finnejä jos jonkinmoista >< Oli etovaa tunnetta ja esim tupakan haju sai miltei oksentamaan. Menkat alkoivat normaaliaikaan mutta paljon tavallista niukempina ja loppuivat aiemmin kuin normaalisti. Metallinmakukin käväisi ohimennen parina päivänä suussa. Vessassa sai ravata useammin ja väsymyksestä ei meinannut tulla loppua millään.

Osa oireista loppuivat, alavatsan vasemmalle puolen jäi kummallinen golfpallo tunne ja "kuplinnan" tunne jatkui, välillä käväisi vihlaisu nivusissa. Tunteet heittelivät ja huomasin itkeväni jopa X-faktorista ihmisten itkiessä onnesta :P Moni asia etoi ja sai lähestulkoon oksentamaan. Sitten ilmestyi uutena oireena se, että palelin hirveästi, mutta silti hiki virtasi norona (hyi).. Sitten kaikki oireet loppuivat kuin seinään.. Ainoa mitä on enää huomattavissa on pieni jännityksen tunne vasemmalla puolen alavatsaa ja rinnat tuntuvat hivenen suuremmilta/painavammilta, muttei mitenkään merkittävästi. Tein noin viikko sitten kaksi negatiivista testiä ja kun jotkin oireet vain pysyivät mukana niin tänään tein kolmannen - negatiivisen. Itse H-hetkestä on aikaa jo viitisen viikkoa jos oikein laskin. Kai se elimistö vain oli sitten jotenkin sekaisin :/

Jos tilanne jatkuu niin soita terveyskeskukseen, pääset tekemään pissatestin. Se on herkempi kuin kotitestit. Oireet kyllä kuulostaa siltä että ainakin olet ollut raskaana.

Minulla oli kerran vastaavaa, taisi olla menkat pari viikkoa myöhässä, oli tullut vain pientä tihuutusta parina päivänä. Terveyskeskuksen testi näytti plussaa, mutta oireet olivat siinä vaiheessa jo kadonneet ja vuoto alkoi parin päivän sisällä.

Mietin, että pitäisikö odottaa seuraaviin menkkoihin ja katsoa ilmaantuvatko kun ovat aina säännölliset. Jos vain olisin ollut raskaana niin eikö keskenmenosta olisi pitänyt tulla runsas vuoto ja hyytymiä? Eikä vatsakipujakaan ole ollut sitten epänormaalien kuukautisten ensimmäisen päivän, vain tuo painon tunne.. Tänään autoillessa ja hetkittäin kävellessä tuntui epämiellyttävää painoa keskellä alavatsaa, mutta sekin meni ohi. Muuta oiretta ei sitten enää ole tänään ollutkaan..

Oliko sinulla TiVi siis ollut keskenmeno vai..?

No joo, kyllähän se varhaiseksi keskenmenoksi lasketaan. Eli hedelmöittyminen oli tapahtunut mutta kehitys pysähtynyt melkein saman tien. Mulla on vielä sellainen taipumus, että ne keskeytyneet ei heti ala vuotamaan ulos vaan siinä ottaa aikansa. Mutta aivan varhaisista (viikko5) keskenmenoista ei ole tullut kovin hurjia vuotoja, pikkuisen normaalia runsaammat menkat.

Kyllä minusta voisit soittaa terveyskeskukseen, sano että haluat tietää että onko kierto sekaisin vai mitä on meneillään. Selität tilanteen, se testi tehdään joka tapauksessa jos kierto on kummallinen ja raskaus on mahdollinen. Eiköhän se siitä selviä!

Niin paljon tekisi mieli ottaa asioista selvää ja järkeväähän se olisi, mutta toisaalta totuus pelottaa. Jos oikeasti onkin alkava raskaus kyseessä, olen lukenut niin paljon tarinoita nyt raskauksista jotka näkyvät testeissä vasta n. viikolla 9 sekä siitä, että ihmisillä on raskausoireet vain kadonneet joksikin aikaa.. Toisaalta myös näistä keskenmenoista.. :/

Toisaalta vauva olisi aivan ihana asia, toisaalta se muuttaisi kaiken, aivan kaiken.. Kun tilanne on se, että olisin YH aivan alusta asti. Tilannetta pahentaa se, että mahdollisen lapsen isä väittää minun keksineen koko jutun kun noin varmojen merkkien perusteella menin häntä asiasta informoimaan ja sanoin, etten ole varma asiasta, mutta koska vaara on niin haluan hänen tietävän asiasta etten pudota kovin suurta pommia hänen niskaansa jos pelko osoittautuu todeksi. Tahdoin hänen tukensa tähän asiaan, koska mielestäni olemme asian edessä kahdestaan, mutta sen sijaan sain haukkumiset kuinka kaksinaamainen ja kiero olen kun tällaista keksin :/ Hän ei kuulemma usko asiaa ennenkuin se on paperilla sekä isyystestit tehtynä. Mitenhän minä tosipaikan tullen nämä isyystestit tekisin kun käsittääkseni niitä ei tehdä ennen lapsen syntymää? Ja ainoa mahdollisuus isäksi on tämä ihminen tai sitten kyseessä on todella suuri ihme, koska muita miehiä ei ole ollut..

En siis todellakaan tiedä minkälaista tulosta odottaisin tähän asiaan :( Ehkä tässä tilanteessa olisi parasta ettei raskaana olla, mutta mitäs sitten jos terveyskeskuksen testit näyttävätkin toista..

Ja sieltä löytyivät kadonneet alavatsan "kuplimiset" kaksinkertaisina ja vielä yöllä sai herätä siihen että muutamassa kohtaa alavatsassa viilsi melko hyvin :/ Kai se on piakkoin otettava asiasta selvyys muulla keinoin kuin kaupan/apteekin raskaustesteillä..

Jos vielä pyörit palstalla, niin kerrohan miten kävi? :)

Täällähän sitä vielä palstalla pyöritään :) Asia on nyt niin, että unohdin joksikin aikaa koko raskauden mahdollisuuden ja muunkin asiaan liittyvän.. Siihen saakka kunnes alkoi taas jomotella alavatsan vasemmalla puolen.. Luin juttuja jostakin keltarauhashormoonista joka tekisin tuollaista? Viime viikkoina on huimausta esiintynyt ja tuntuu, että saa syödä kahden edestä.. Jatkuvaa janoa ja nenäntukkoisuutta öisin (vaikkei siihen mitään järkevää syytä ole) esiintyy..

Toisaalta oli melko selkeät ovisoireet (vaikka sellaisia ei ole koskaan ennen ollutkaan). Tämän vuoksi en nyt sitten tiedä, pitäisikö nämä "uudet" ylisuuret rinnat sekä vatsan turvotus laskea ovisaikaan/ menkkojen enteilyyn vaiko raskausoireisiin..

Ainiin ja neljäs negatiivinen testikin tuli kyllä tehtyä monta viikkoa sitten.. Joten tämän perusteella kai pitäisi kaikki laskea vain kuvittelun piikkiin :/

Viimeksi muokattu:
Kerro nyt ihmeessä olitko sitten raskaana vai oliko kyseessä jotain muuta!?
Pähkäilen samanlaisten kysymysten äärellä. Eilen testasin negan, vaikka menkat viikon myöhässä. :(

Yhteistyössä