KAI SE ON VIELÄ PAKKO KERRAN TÄÄ SANOA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
että miksi en ole töissä vaan kotona kun eräät harmaat ahdistelee noilla paskoilla jutuillaan kun ei tiedä asioista paskankaan vertaa. Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä pian 6 vuotta ja paljon mieluummin olisin töissä jos niitä saisin mutta mulla on tän puhejutun takia aina ollut hankaluuksia saada varsinkin yksityiseltä puolelta töitä eikä ne kaupungin työtkään pitkäaikaisia ole olleet. Arvatkaa vaan kuinka montaa kertaa mieluummin lähtisin aamuisin töihin vaikkapa muutamaksi tunniksi vain ja kysyinkin töitä joka paikasta nyt eläkkeellä ollessa niin aina tuli joku selitys jostain helkutin vakuutuksista plääh plääh..., kyllä siinä menee väkisinkin maku kysellä enää yhtään mitään. Siivoamista yks muija ehdotti mutta en pystyisi sitä tekemään koska mun selkä ja jalat eivät antaisi myöten sellasta tehä, en pystyisi kumartelemaan. Hyvä kun kotona pystyn välillä siivoamaan ja nyt en varsinkaan pysty kun polvi on ollut kipeenä eilisillasta asti.
Useimmat harmaat vielä kuvittelee siitä asiasta kun tytön isän kanssa ei asuta yhessä että se ei vaan onnistu ja kuitenkin voidaan elää sopuisaa elämää näin. Mies ottaa omilla kämpillään silloin kun ottaa ja käy selvinpäin täällä saunomassa ja joskus on yötäkin, harvemmin kyllä. Sossussa en käy, mies auttaa kyllä mua mutta onko sekin rankaistavaa jos mies haluaa lainata esim rahaa mulle ja mä maksan takasin tai ostaa tytölleen vaatetta tai mitä neiti tarvii? Tää systeemi sopii meille vaikka se ei kaikille sovi. Ei tartte mulle tulla ihmettelemään että miksi olen isän kanssa yhdessä vaikka ei voida asua saman katon alla, niitä ihmettelijöitä mä säälin, sori vaan. Antakaa meidän elää tätä elämää niin kauan kuin meissä vielä virtaa on älkääkä puuttuko sanoilla meidän juttuihin. Mun on kai sitten lopetettava kirjottaminen täällä tai toisten juttuihin vastaaminen jos se joitakin häiritsee että haluun kertoa myös omasta elämästäni jotakin.

Minkäslaista työtä olet sitten etsinyt? Tarkoitan, että mikä olisi sellaista työtä, mitä voisit tehdä?? Ajattelin, jos siivous ei käy ( sehän on nykyään paljon kevyempää kuin ennen, paitsi totta kai roskikset yms painaa), niin silloin varmaan monia muitakin töitä karsiutuu pois... :( Siis toimistotyötä vaiko millaista. Jos vaikka jollakin olisi just sellaista työtä tarjolla.
Tsemppiä!

Olen ollut toimistohommissa muttei niitäkään ole tarjolla riittävästi kun aina terveet on etusijalla eikä niitä taho riittää heillekään. Mutta onhan mulla toi myyntijuttu (Kotigastronomi ja Avon) ja saa luvan riittää toistaseksi, sitä saa tehä silloin kun hyvältä tuntuu eikä ole niitä aamuherätyksiä vaikka kyllähän se kieltämättä olisi kivaa käydä töissä, ja saada kunnolla rahaa mut pakko kai se on tyytyä osaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja * :
Saako kysyä, mikä puhejuttu?

mulla on ollut puhevika lapsesta asti, ilmeisesti tullut synnytyksen aikana joku juttu mistä se on kotosin, äidillä kesti mun synnyttäminen 36 tuntia ja olin perätilassa eikä siihen aikaan vauvoja käännetty (v.57) niinkuin nykyään ja sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan vuoden ikäsenä, että revi siitä sitten huumoria

Höh. Ei kannata mieltä pahoittaa, täällä on aina porukkaa joka valittaa kaikesta.

Millainen puhejuttu sinulla on? Jos sinulla on ongelmia puheen kanssa, niin voisitko tehdä tosiaan jotain paperihommia tai vaikka jotain vapaaehtoistyötä, josta saisit ainakin hyvän mielen? Tai opiskelisit jotain vaikka kansalaisopistossa, tuohan sekin rytmiä ja sisältöä elämään, oli se sitten vaikka huovutusta.

Onneksi ihmisen arvo ei ole työstä kiinni. Pääasia että itse jaksat olla kotosalla, jos se alkaa käydä mielen päälle niin sitten pitää keksiä jotain muuta.

Noi myyntijutut on vielä pitäneet mut järjissäni vaikkei niitä kovin usein olekaan. Mut lupaan tässä että jos menee järki kotona ollessa niin koitan keksiä jotain järkevää.

Jo vain höpö, höpö niille keskenkasvuisille, joita elämä ei ole vielä opettanut. Voi kun kaikki olisi niin yksinkertaista. Ja tuota sosiaalihuoltoa pidetään aina sellaisena peikkona, mutta kyllä ne tuet on kaikkien tarvitsevien apuna. Kyllä niille vain hyvä perustee pitää olla, jos niitä aikoo hakea tai saada. Ei meillä turhaan tuo sosiaalihuolto ole. Itsekkin jouduin turvautumaan kun koulusta valmistuin ja töitä ei ollut.

Arvostelijoita löytyy aina. Älä häiriinny, vaan tuo oma osasi mukaan keskusteluun. Jospa vaikka jonakin kauniina päivänä joku arvostelijasi ymmärtäisi asioita hiukan laajemmasta näkövinkkelistä?

mun mielestä noitten harmaitten jutuista ei todellakaan kannata itelleen mitään pahaa mieltä ottaa, hei ihan oikeasti, eikä sen puoleen mustienkaan jutuista

älä sinä hyvä ihminen keskustelupalstojen perusteella itteäsi alenna huonommaksi :hug:

Oon tässä illan aikana miettinyt moneen otteeseen että mitenkäs sitä oikein pitäisi olla että osais olla tiettyjen ihmisten mielestä oikein? Aina tulee tehtyä väärin, teki sitten miten päin tahansa. Ja aika herkästi kyllä masennun, sen myönnän mutta en silti ole tässä menossa itelle mitään tekemään vaikka kuinka jotkut parjaisivat mua joittenkin asioitten takia. Mä en sitä heille suo että voittavat. Mutta silti ihmetyttää vaan että miksi pitää puuttua asioihin joista ei tiedetä hölkäsen pöläystä eikä vaivauduta kysymään että miksi teet noin ja näin vaan suoraan tuomitaan. On täällä palstalla ihaniakin ihmisiä, sitä ei voi kieltää ja olenkin kiitollinen niistä vastauksista tähän aloitteeseen jota olen saanut, onneksi ei ole vielä tullut paskaa niskaan vaan pelkkää sympatiaa.
Eiköhän kuitenkin mun läheiset ja ystävät tiedä millanen mä todellisuudessa olen ja heille riittää se, ei mun tartte heille esittää mitään eikä valehdella mistään. No meitä on moneksi, sille ei voi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mutta silti ihmetyttää vaan että miksi pitää puuttua asioihin joista ei tiedetä hölkäsen pöläystä

No just siksi, kunn imettömänä on hyvä laukoa asioista mistä ei mitään tiedä :/ Paha arvostella päin naamaa, kun voi joutua perumaan puheensa.
:hug:

Äh, aina täällä on niitä joiden suurinta huvia tuntuu olevan vääntää riitaa aiheesta kun aiheesta ja saada provoilulla ja ilkeilyllä muut suuttumaan. Huvinsa kullakin - älä välitä niistä. Sinä itse tiedät kuiteskin miten asiat oikeasti on ja mitä tohon teidän perheen tilanteeseen tulee, niin tehän sen itse tiedätte miten se parhaiten toimii. Hienoa että ootte saanu sen tavallanne toimimaan!

:hug:

Kiitos! Tuli hyvä olo kun olen lukenut teidän vastauksianne. Niinhän se onkin että jos yksi sopii toiselle niin se ei välttämättä sovi seuraavalle tai sitä seuraavalle. Ja mä olen onnellinen näin, mies taas sanoi puhelimessa tänään että rakastaa mua ja kertoi myös että sitä on naiset piirittäny moneenkin otteeseen mutta on kertonut että sillä on jo kaksi naista (tarkotti mua ja tyttöä) eikä se muuta halua. Se haluaa olla tervetullut meidän luokse saunomaan ja olemaan eikä halua pilata tätä meidän juttua toisiin naisiin sekaantumalla. Eikä mies ees ollut pahasti ottanut, pikkasen kuului äänestä muttei se mua häirinnyt, puhuttiin varmaan lähes puoli tuntia mutta sitten mun piti poikkasta kun soitti työpuhelimesta ja sanoinkin hälle että nyt on hyvä lopettaa ettei tule isompaa laskua. Huomenna saadaan taas isi saunomaan tänne ja rupattelemaan meidän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
mun mielestä noitten harmaitten jutuista ei todellakaan kannata itelleen mitään pahaa mieltä ottaa, hei ihan oikeasti, eikä sen puoleen mustienkaan jutuista

älä sinä hyvä ihminen keskustelupalstojen perusteella itteäsi alenna huonommaksi :hug:

Ja mitähän eroa on tummemmalla fontilla ilmoitettu "Mustikkatassu" tai harmaalla ilmoitettu käyttäjä "totuuden torvi"? Et sinäkään omalla nimelläsi täällä esiinny. Samanlaisia tuntemattomia ihmisiä nimimerkin takana kaikki.

mulla on ollut puhevika lapsesta asti, ilmeisesti tullut synnytyksen aikana joku juttu mistä se on kotosin, äidillä kesti mun synnyttäminen 36 tuntia ja olin perätilassa eikä siihen aikaan vauvoja käännetty (v.57)....
siis kui vanha sä oot???
ja miks sä alat puolustella ja kerää sääli pisteitä...se joka töitä haluaa se sitä saa ja laiska kertoo selityksen...

Oon tässä illan aikana miettinyt moneen otteeseen että mitenkäs sitä oikein pitäisi olla että osais olla tiettyjen ihmisten mielestä oikein? Aina tulee tehtyä väärin, teki sitten miten päin tahansa.

Älä hyvä ihminen tuollaisia mieti! Teet kuten itse parhaaksi näet, ja haistatat pitkät muiden mielipiteille. Sinun elämästäsihän on kyse, ei heidän =)

Mä olen jo 50-vuotias enkä mä puolustele vaan sanon asian niinkuin se on ja toi oli kyllä aika ilkeesti sulta viimeinen vieras mun jälkeen joka noin sanoi enkä mä kerää säälipisteitä. Mä vaan haluun että ihmiset tietää mistä tässä on kyse ei niinkään säälipisteitten keräämisestä.

Älä sure Tossuliini-toisten puheista ei kannata välittää eikä mieltään pahoittaa! Pääasia että on itse tyytyväinen :) Kaikkea hyvää Sinulle (ja koskaanhan ei tiedä, mitä työsaralla vielä tulevaisuudessa tapahtuu) :) Aurinkoa kevääseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Oon tässä illan aikana miettinyt moneen otteeseen että mitenkäs sitä oikein pitäisi olla että osais olla tiettyjen ihmisten mielestä oikein? Aina tulee tehtyä väärin, teki sitten miten päin tahansa.

Älä hyvä ihminen tuollaisia mieti! Teet kuten itse parhaaksi näet, ja haistatat pitkät muiden mielipiteille. Sinun elämästäsihän on kyse, ei heidän =)

Ja niille oikeasti tärkeille ihmisille sinä kelpaat sellaisena kuin olet, ilman että sinun pitäisi yrittää olla jotain muuta. =)

...ja ei kannata vastata noihin ilkeilyihin, se ei nimittäin johda mihinkään. Niitten kirjoittajat vaan yrittää huvin vuoksi saada muita suuttumaan ja ilmeisesti saavat siitä sitten jotain iloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:

Ja niille oikeasti tärkeille ihmisille sinä kelpaat sellaisena kuin olet, ilman että sinun pitäisi yrittää olla jotain muuta. =)

...ja ei kannata vastata noihin ilkeilyihin, se ei nimittäin johda mihinkään. Niitten kirjoittajat vaan yrittää huvin vuoksi saada muita suuttumaan ja ilmeisesti saavat siitä sitten jotain iloa.

Niinpä. Ja vuorotellen otetaan uhriksi joku nikki täältä.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, antaa koirien haukkua, ei välitetä siitä.... =)

niin mustien ku harmaiden takana on joku tuntematon. jotenkin ihmetyttää ihmisten tarve puolustella ja selitellä näille tuntemattomille asioitaan tai näin provosoitua. tai vetää johtopäätöksiä, että mustana kirjoittava ois jotenkin aidompi ihminen.

Yhteistyössä