Kaikesta sitä saa kavereiltakin kommenttia kuulla! Kotiruokaa!!!???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MinäÄiti

Vieras
Meidän lapset ei ole suostunu syömään vauvanakaan nuita kaupan purkkiruokia. Ja tämä nykyinen vauva on aikan yliveto jo. Ainoastaan muutama hedelmäsose menee.Mikään muu ei.
Eli siis teen kaikki liharuuat ja sopat sun muut ihan alusta lähtien itse. Ja minusta se ei edes ole mikään kauheen iso homma ku siihen tottuu.
Niin nyt tälle nuorimmaiselle olin ajatellut et ostan ne lihasoseet kaupasta mutta ei hälle kelpaa no mitä tuota sitten maksamaankaan niistä.

Niin kaverini pauhas minulle tänään et miks sä opetat ne lapses kotiruualle.Ku miten sä ne reissussaki sitte ruokit ku mikään ei kelpaa.

Mun mielestä on huonompi asia opettaa purkkiruoalle. Saattaa olla vaikeampaa opettaa lapsi oikeaan ruokaan, koska jossain vaiheessahan siihen kuitenkin siirrytään.

mun kuopus ei syönyt purkeista ruokaa eikä puuroja.Tein kaikki ite eikä se ollut suurikaan vaiva.Lihat kypsensin valmiiksi pakkaseen.Ruuan tein aina keittopohjaisena.Vihanneksia ja lihoja,kaloja vaihtelin tilanteen mukaan.riisiä ja makaroonia laitoin aina myös ruuan joukoon.Lopulta säästin ison summan rahaa kun tein ite.Kuitenkin jokainen saa tehä niin muin parhaaksi näkee. =)

Ja kiva ku ne lapsille maistuu. Ja on tiettyjä aineita mikä ei lapelle passaa tai hän ei tykkää niin voi sen jättää pois.

Mut säästäähän siinä todellakin. Ja mikä minua tympii niin se että ne lasipurkit pitää viedä kierrätykseen. (laiska kuskaan)

Ja minulle on aivan sama miten kukin lapensa ruokkii kuhan ruokkii. ja ne kaupan soseet on kyllä hyvä asia.

Höh. Kulkeehan kotiruokakin reissussa mukana. Johan kaveris pauhun aiheen keksi... Minä kanssa ajattelin ihan kotiruokaan totuttaa jo alusta alkaen, koska kuten Scarlett-79:kin sanoi, siihen kuitenkin jossain vaiheessa siirrytään joka tapauksessa.

Mä ruokin nykyään tän 9-kuukautisen reissussa tissimaidolla, kun kaupan purkkiruoat ei maistu. Tällasella helteellä ja pitemmän matkan reissuihin ei aina se kotiruoan mukaan otto onnistu.. :/ Mutta kohtahan nappulalle voi antaa jo samoja ruokia kuin itsekin syö, eli raflassa vaikka muussaa oman osuuden lapselle, hyvin onnistuu ruokkiminen sitten reissussakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mun mielestä on huonompi asia opettaa purkkiruoalle. Saattaa olla vaikeampaa opettaa lapsi oikeaan ruokaan, koska jossain vaiheessahan siihen kuitenkin siirrytään.

Meillä molemmat pojat kieltäytyivät täysin mun tekemistä soseista 6-8-kuisiksi asti :( Vaikka millaiset herkut koitin väsätä.
Siirtyminen itsetehtyihin onnistu pikkuhiljaa sekoittamalla kaupan soseita omiin.

Oikeaan ruokaan opettelussa ei ole ollut mitään ongelmia sen jälkeen.
Molemmat ovat varsinaisia susisuita, ei oo juurikaan ruokaa joka ei kelpais.
Varsinkin kuopus ( 1v2kk) vetää kaikkea mikä on syömäkelpoista :D
Ai niin, esikoiselle(kohta 5v ) ei kelpaa pizzat eikä hampparit, mutta en osaa olla siitä kovin pahoillani...

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Kyllä mä olen antanut pojalle sekä itsetehtyä että purkkikamaa eikä se ole kummankaan suhteen nirsoillut. Ei kai sen tarvitse olla joko-tai, meillä ollaan sekakäyttäjiä ;) :kieh:

Niin meilläkin oltiin. Enemmän taisi kuitenkin mennä purkkiruokaa, koska en tee esim liharuokia ni oli helpompi ostaa valmista.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Kyllä mä olen antanut pojalle sekä itsetehtyä että purkkikamaa eikä se ole kummankaan suhteen nirsoillut. Ei kai sen tarvitse olla joko-tai, meillä ollaan sekakäyttäjiä ;) :kieh:

No niin meilläkin oltais,jos ne vaan söis niitä. Minkä mahat jos ei maistu niin ei maistu.

Älkää väittäkö että kotruoka muka terveellisempää. Meille on ravitsemusterapeutti nimenomaan painottanut että vaikka kuinka hyvä kokki olisit et saa purkkiruuan veroista evästä ravitsemuksellisesti. Ja suositteli kovasti pilttejä koska tyttö niin pieniruokainen, että jokaisen lusikallisen oltava täyttä tavaraa!

Alkuperäinen kirjoittaja joopsejoo:
Älkää väittäkö että kotruoka muka terveellisempää. Meille on ravitsemusterapeutti nimenomaan painottanut että vaikka kuinka hyvä kokki olisit et saa purkkiruuan veroista evästä ravitsemuksellisesti. Ja suositteli kovasti pilttejä koska tyttö niin pieniruokainen, että jokaisen lusikallisen oltava täyttä tavaraa!

No se riippuu mitä niihin sooseihin laittaa ja miten ne tekee...

No tulin vaan sanomaan, että on aivan sama mitä ruokaa vauvalle kukakin antaa! Purkki-tai koti. Se mikä maistuu, on luontevinta perheelle, sitä kannaattaa antaa. Molemmat vaihtoehdot hyviä ja terveellisiä. Ja se vielä, että niissä purkkiruuissa EI ole lisäaineita, niinkun joskus luullaan. Minä annoin lapsilleni molempia, osan tein itse osa purkista :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Ja kiva ku ne lapsille maistuu. Ja on tiettyjä aineita mikä ei lapelle passaa tai hän ei tykkää niin voi sen jättää pois.

Mut säästäähän siinä todellakin. Ja mikä minua tympii niin se että ne lasipurkit pitää viedä kierrätykseen. (laiska kuskaan)

Ja minulle on aivan sama miten kukin lapensa ruokkii kuhan ruokkii. ja ne kaupan soseet on kyllä hyvä asia.

Muuten asiaa kommentoimatta sanon että meillä poika on ihan himokierrättäjä noiden lasipurkkien suhteen. Saa oikein luvan kans paiskoa niitä sinne pönttöön ja lasia menee rikki. Ei mee yhtään purkkia meillä roskiin ja kassi johon niitä kerätään ei meinaa keretä täyteen asti ku pitäs jo käydä viemässä. =)

Ja mikähän tekee esimerkiksi vedestä, perunajauhoista ja vadelmista (=purkkivadelmasose) terveellisempää kuin pelkät vadelmat (=kotitekoinen vadelmasose)?

Tuo on vain ollut yhden mielipide. Ja suotakoot se hänelle. Minulla on neljä lasta ja sen kenet ruokin pelkästään purkkiruualla niin on laihin ja pienin ja huonosyöntisin ollu aina... Ja ku rupes saamaan ''kunnon'' ruokaa niin johan maistu ja söikin kunnolla.

Yhteistyössä