kaikille sama määrä lahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti kolmelle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti kolmelle"

Vieras
No niin,

pari vuotta sitten keskimmäinen sai puolet vähemmän lahjoja kuin kaksi muuta lasta.
Lapsi ihan selvästi häkeltyi ja pettyi. Muttei sanonut mitään.

Mulla oli kurja olo kun en ollut laskenut lahjoja.

Kyseisien lapsen kummit eivät siis ostele lahjoja. Muiden kummit ostavat.

Nyt mä haluaisin että kaikki saavat saman verran.
Kauhee sumpliminen että montako lisälahjaa tulee hommata että on saman verran.

Me vanhemmat ostamme siis pari lahjaa per muksu. Mutta keskimmäiselle pitää vissiin ostaa enemmän jottei tule samanlaista tilannetta kuin silloin...

Saako teidän lapset saman verran lahjoja ja kuinka pidätte siitä kirjaa jos kummit ja mummit ostelevat myös?

Mulla on kaks lasta ja niin pieniä vielä, että tuskin lahjamääriin osaavat kiinnittää huomiota (pienempi täyttää alkuvuodesta 2v) mutta silti katson suunnilleen että ostan yhtä monta pakettia molemmille. Saavat lahjoja niin paljon ettei yksi tai kaksi vähemmän vielä näy, mutta silti ns. reilua että on saman verran.
Itse muistan joskus lapsena että oli kurjaa jos sain vähemmän tai pienempiä juttuja kuin sisko, kyllä siihen kiinnittää tietyn iän jälkeen huomiota vaikkei mitään sanoisikaan.

Toistaiseksi eivät ole kiinnittäneet määrään huomiota, nyt 5- ja 7- vuotiaat. 2-vuotias saa vielä vähemmän kun ei noita laskeskele, mutta isommat saattavat pikkuhiljaa alkaa laskemaan. Tosin ovat saaneet joka joulu liikaa lahjoja, ei ole varmaan käynyt laskeminen edes mielessä.
Mitä isommaksi tulevat, lahjojen hinta nousee, esim. Furby toivottu ja ostettu, joten lahjamäärä pienenee kyllä, max. kymmenen lahjaa per laps. Pienimmälle varmaan viitisen + kummien ostamat..

eri määrä tulee lahjoja ja myäs arvo on eri, riippuen siitä mitä tarvitsee/ toivoo. Tytär esim ei ole toivonut mitään lahjaa, mutta saa noin 100 arvoisen puhelimen.
Hän sanoi ettei tahdo mitään koska järjedtettiin hänelle vasta ylppärit.
poika 18v saa kaksi lahjaa, kunnolliset pelikuulokkeet ja tv/näytön
poika 14v sa tietsikan ja steam-rahaa ( itse sanoi minkälaisen haluaa)'
poika 12v saa dsin, t-paidan ja pikkuveljen toffeekarkkilatikon ( tää karkkilaatikko oli ehdoton toive, muut oli vapaehtoisia)

eri määrä tulee lahjoja ja myäs arvo on eri, riippuen siitä mitä tarvitsee/ toivoo. Tytär esim ei ole toivonut mitään lahjaa, mutta saa noin 100 arvoisen puhelimen.
Hän sanoi ettei tahdo mitään koska järjedtettiin hänelle vasta ylppärit.
poika 18v saa kaksi lahjaa, kunnolliset pelikuulokkeet ja tv/näytön
poika 14v sa tietsikan ja steam-rahaa ( itse sanoi minkälaisen haluaa)'
poika 12v saa dsin, t-paidan ja pikkuveljen toffeekarkkilatikon ( tää karkkilaatikko oli ehdoton toive, muut oli vapaehtoisia)

Eikö kaikki toiveet ole vapaaehtoisia eikä pakollisia? :) :;

lapset saa saman verran lahjoja. Esikoinen (7v) saa suunnilleen 20 lahjaa, keskimmäinen (4v) saa suunnilleen 5-6 lahjaa ja nuorin (2v) ei saa vielä yhtään lahjaa, koska hän on vielä liian pieni ymmärtämään lahjojen päälle mitään.

Yhteistyössä