Kaikkea sitä näkee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUVA!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nalkuttava talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja osaako lukee:
pointti ei varmaan ollu se nainen miestenpyörällä vaan se lapsi kantoliinassa

No eikö silloin olisi ollut helpompi kirjoittaa että vain "pyörällä". Mitä se ukon pyörä liittyy kuitenkin tähän mitenkään?

Kyllä se tangon yli nouseminen kantamuksen kanssa on hankalampaa kuin perinteisen naistenpyörän kanssa, missä ei sitä jalkaa tarvitse niin korkealle nostaa.

Jalka nostetaan takapuolelta, eikä siinä ole mitään vaikeaa.

Tiedän, että se oikeaoppisesti tehdään niin. Ja jos on satula oikealla korkeudella, se tehdään vielä polkimen päällä seisten vauhdissa. Enpä lähtisi moista yrittämään vauva liinassa roikkuen.

Olen aikoinaan lapsena opetellut ajamaan miestenpyörällä tangon välistä polkien :D

Mainitsin tuon miestenpyörän varmaan sen takia,koska olen nuorempana ajanut sellaisella ja lävähtänyt satulalta tankoon siis siihen keskitankoon.Hui,muistan vieläkin miten se koski ja oli haavaumia alapäässä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Mä en lähtis miestenpyörällä edes ilman vauvaa. Jos tulee joku hätäjarrutustilanne tms. niin miesten pyörän kyydistä on paljon vaikeampi hypätä pois.

Mites ne miehet siihen pystyy?

Jos se on pitkän harjoittelun tulos :D

Mun mielestä siinä ei ole mitään ongelmaa. Nostan jalan takakautta pyörän mallista riippumatta.

Mutta jos pitää vauhdissa hypätä. Eikös se sitten oo jo vaikeaa takakautta koittaa sitä koipea tangon yli?

Muoks.. siis jos pitää vauhdissa hypätä pois pyörän päältä.

Kuniit ja sirot ihmiset liitää lailla linnun sieltä pyörän päältä pois,eivät suinkaan tömähdä maahan niinku tavalliset tanttarat...Sen takii se uskaltaa ajaa miestenpyörällä vaik satasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Se nimenomaan!Huh huh!

Onko siinä niin iso ero, onko lapsi kantoliinassa pyörän kyydissä vai istuu takana istuimessa pyörän kyydissä? En tosin tiedä onko noin pienille lapsille kypärää, sehän ois aina hyvä olla.... Mutta jotenkin tuntuu, että jos vaikka auto törmää sivulta, niin yhtä pahaa jälkeä siinä tulee, oli lapsen paikka kumpi tahansa, vai suojanneeko tuo istuin sitten niin hyvin. Miestenpyörä minustakin on turvaton, mutta se johtuukin siitä etten osaa ajaa sillä :D.

Tällä palstalla on joko ylisuojelevaa porukkaa tai sitten mä oon liian huoleton. Muistanpa sellasenkin kauhistelun kun joku työnsi rullaluistimet jalassa lastenvaunuja ja se vasta oli kamala synti...

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:

Se nimenomaan!Huh huh!

Onko siinä niin iso ero, onko lapsi kantoliinassa pyörän kyydissä vai istuu takana istuimessa pyörän kyydissä? En tosin tiedä onko noin pienille lapsille kypärää, sehän ois aina hyvä olla.... Mutta jotenkin tuntuu, että jos vaikka auto törmää sivulta, niin yhtä pahaa jälkeä siinä tulee, oli lapsen paikka kumpi tahansa, vai suojanneeko tuo istuin sitten niin hyvin. Miestenpyörä minustakin on turvaton, mutta se johtuukin siitä etten osaa ajaa sillä :D.

Tällä palstalla on joko ylisuojelevaa porukkaa tai sitten mä oon liian huoleton. Muistanpa sellasenkin kauhistelun kun joku työnsi rullaluistimet jalassa lastenvaunuja ja se vasta oli kamala synti...

Mietihän jos se äiti vaikka töksäyttää eturenkaansa johonkin ja kaatuu niin sehän lentää sen lapsen kanssa maahan ja pahimmassa tapauksessa tämä vauva jää alle,hyi tai kolauttaa pään :( Eihän se lapsi siitä istuimesta lennä tms minnekään.Erittäin vastuuntunnotonta minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:

Se nimenomaan!Huh huh!

Mutta jos joku rullaluistelee vauva kantoliinassa? Pyöräilee vauva kantoliinassa? Ei mitään ongelmaa?

Yhteistyössä