kaikki joilla ehkäisy pettänyt??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostunut

Vieras
huomasin tuossa yhdessä ketjussa ettei se ole edes kovin harvinaista.. mutta pistettäiskös pinoon kaikki pillerimerkit jotka on pettäny ihan säännöllisestä syömisestä huolimatta? ja vaikka muutkin hormonaaliset menetelmät jotka pettänyt, esim. laastari tai kierukka..

Mä tässä testailen tän viikon lopulla tai ens viikon alussa, että onko tuo Diane Nova pettänyt. Mutta ainakin täällä palstalla pyörinyt ihmisiä, jotka syönyt samaa merkkiä ja pettänyt. Mutta siis, kolmas olis oikein tervetullut. :)

Mä en edelleenkään usko (ennen kuin omalle kohdalle niin sattuisi), että pillerit pettää. Siinä voi olla jotain pientä ripulia tai antibioottikuuria tai muuta vastaavaa ja ei muista, että se heikentään pillereiden tehoa.

Ja minipillerit on yhtä luotettavia nykyään kuin e-pilleritkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Käykö kondomi...?

Tätä mun on ollu tarkoitus tulla kysymään että kun ilmeisestikin kumi on 99% varma niin mistä se 1% epävarmuus johtuu? Siis kun ollaan kyllä joka kerta kumia käytetty ja silminnähden ehjä on ollut, ja nyt jonkun verran olisi oireita jotka voisi raskauteenkin viitata, mutta voisiko ihan tosi mukamas kortsu pettää???? :o

Minusta tuntuu, että tämä kysely ei täytä tieteellisen tutkimuksen kriteerejä. Pitäisi tehdä ainakin sokkotesti eli osa vastaajista kirjoittaa tekstiä silmät kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Käykö kondomi...?

Tätä mun on ollu tarkoitus tulla kysymään että kun ilmeisestikin kumi on 99% varma niin mistä se 1% epävarmuus johtuu? Siis kun ollaan kyllä joka kerta kumia käytetty ja silminnähden ehjä on ollut, ja nyt jonkun verran olisi oireita jotka voisi raskauteenkin viitata, mutta voisiko ihan tosi mukamas kortsu pettää???? :o

Itse asiassa kumikaan ei todellakaan ole niin varma, mitä kerrotaan. On kuulemma vaan ajan kysymys, koska on raskaana, jos kumi on ainoa ehkäisyvaihtoehto. Ja näin sanoi jossain haastattelussa se Cacciatore itse.

Mistä Ninnuli moisen prosentin on löytänyt. Tässä yksi varmuusvertailu:

"Ehkäisymenetelmien varmuutta kuvataan Pearlin indeksillä: moniko sadasta naisesta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi?

Hormonikierukka 0,1

Ehkäisykapseli 0,1-0,5

Ehkäisyrengas 1

Ehkäisylaastari 1

Kuparikierukka 1-2

Yhdistelmäehkäisypilleri

- ihanteellinen käyttö 1

- tavanomainen käyttö 2-3

(pillereitä unohtuu ottaa)

Minipilleri 1-3

Kondomi

- ihanteellinen käyttö 2-3

- tavanomainen käyttö 5-15

Ehkäisypuikko

- ihanteellinen käyttö: 1-5

- tavanomainen käyttö: 20

Jälkiehkäisytabletit ehkäisevät oikein käytettynä 85 prosenttia raskauksista.

Naisen sterilisaatio pettää noin 0,4 prosentissa tapauksista, miehen 0,15 prosentissa.

(Lähteet: Väestöliiton Dan Apter ja Tohtori.fi)"

Alkuperäinen kirjoittaja Turbolerssi:

"Ehkäisymenetelmien varmuutta kuvataan Pearlin indeksillä: moniko sadasta naisesta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi?

Hormonikierukka 0,1

Ehkäisykapseli 0,1-0,5

Ehkäisyrengas 1

Ehkäisylaastari 1

Kuparikierukka 1-2

Yhdistelmäehkäisypilleri

- ihanteellinen käyttö 1

Minipilleri 1-3

Kondomi

Ehkäisypuikko

Naisen sterilisaatio pettää noin 0,4 prosentissa tapauksista, miehen 0,15 prosentissa.

siis oonko mä nyt tyhmä vai mitä? siis mitä tarkoittaa ihanteellinen ja tavanomainen käyttö? ja siis kuinka ne siittiöt voi tulla sen kumin lävite?? *nyt kyllä tuntuu olo mahdottoman blondilta* :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbolerssi:

Hormonikierukka 0,1

Ehkäisykapseli 0,1-0,5

Ehkäisyrengas 1

Ehkäisylaastari 1

Kuparikierukka 1-2

Yhdistelmäehkäisypilleri

- ihanteellinen käyttö 1

Minipilleri 1-3

Kondomi

Ehkäisypuikko

siis oonko mä nyt tyhmä vai mitä? siis mitä tarkoittaa ihanteellinen ja tavanomainen käyttö? ja siis kuinka ne siittiöt voi tulla sen kumin lävite?? *nyt kyllä tuntuu olo mahdottoman blondilta* :ashamed:

tavanomainen käyttö tarkoittaa käytännössä sitä että kortsua ei muisteta joka kerta käyttää tai se laitetaan vasta hetken päästä (eli touhutipat pääsee sisälle), tai että käytetään vääränlaista liukuvoidetta, kortsu on huonosti päällä. Ihanteellinen käyttö tarkoittaa kortsu joka kerta alusta asti päällä, oikea liukuvoide, laitettu ohjeen mukaisesti päälle samoin otettu pois oikeaoppisesti.

No, esimerkiksi sillei kondomi voi pettää, että miespuolinen suhteessa pistelee siihen nupparilla reikiä lapsukaisen toivossa..en itse ole kokenut, mutta tiedän tapauksen...ei oikeen ihanteellista käyttöä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en edelleenkään usko (ennen kuin omalle kohdalle niin sattuisi), että pillerit pettää. Siinä voi olla jotain pientä ripulia tai antibioottikuuria tai muuta vastaavaa ja ei muista, että se heikentään pillereiden tehoa.

Ja minipillerit on yhtä luotettavia nykyään kuin e-pilleritkin.

http://www.mediuutiset.fi/doc.te?f_id=661552

Yhteistyössä