V
"vieras"
Vieras
Mikä tuli kokonaishinnaksi? Minkä kokoinen talo? Minkä hintainen tontti? Otitteko avaimet käteen ratkaisun vai teittekö jotain itse?
Kiitos
Kiitos
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Talo 148 neliöö, paketti 82000, kokonaishinta talolle hieman reilu 300000 plus pihatyöt. Ite tehtiin jotakin, mutta oli myös timpuripari, muurari, putkimies ja sähkäri ulkopuolisina palkattuina. Tontti 1000 neliöö maksoi noin 70000
Meillä talopaketti maksoi 54000e, jossa oli vain nopeahko seinän pystytys + materiaalit seiniin yms. Tontti 35000e. Kokonaishinnaksi tuli n. 200 000e. Kaikki muut paitsi sähkö ja vesityöt tehtiin itse. Niin takan ja piipun muuraus kuin myös vesieristeet ja kaakelointi puhumattakaan perustuksista jne. ELI KAIKKI tehtiin itse paitsi talopaketti pystytti ulkoseinät + kattotuolit (tehtiin itse myös laudoitus ulos, katto jne). Noin vuosi rakennettiin kokonaisuudessaan. Pihaan käytettiin suunnittelijoita ja siihen kului noin 15 000e.
Jälkikäteen neuvoisin, että kannattaisi laittaa ne talopakettimiehet tekeen vaan taloa valmiiksi enemmän![]()