Kaikki kaapit/varastot/vintti täynnä pieniä vauvan/lasten vaatteita!! Mitä tekisit niille jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jennni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jennni"

Vieras
vauvan yritys käynnissä? Tuntuu tyhmältä antaa ne pois tai myydä jos niitä kuitenkin vielä tarvitsee. Vanhin poika on nyt 130 cm ja tyttö 122cm ja oon säilyttänyt kaikki pieneksi menneet vaatteet:/ Nuorin käyttää tällä hetkellä kokoa 92.

No en nyt noita isoimpia ainakaan säilyttäis. Lastenkin vaatteissa aika muuttaa malleja jne. Jos joskus vauvan saisitte, tuskin enää pukisit häntä 10v vanhoihin vaatteisiin.

Meillä pojilla ikäeroa noin 8vuotta. Alussa säästin kaiken, mutta sitten pikkuhiljaa möin pois. Joitakin jätin. Nyt esim kun esikoisen vaatteet olisi sopivia.. on ne niin kamalan leveitä, että eipä ne passaakaan tuolle kuopukselle. Muoti on muuttunut.

no mitä niille nyt pitäs tehdä, jos vielä vauvaa yrittää kerää sieltä sellaiset, joita haluaa käyttää ja säästää ja sitten loput laittaa vaikka kirppikselle, tai keräykseen, joka vie vaatteita esim. venäjälle lastenkoteihin

mulla on laatikoita missä säilön, kannellisia. sillain että 74-80, 86-92 jne. kaikki mitä aion säästää siitä koosta, pitää mahtua siihen laatikkoon.
loput kirppikselle, huutikseen tai annan pois :)
maku muuttuu ja kyllä se ikuisessa säilytyksessä ne kumpparitkin löystyy ja venyy. saati jo lapset on erimallia, voi olla liian leveitä tai kapeita säästetyt.

Vauvan vaatteet käy kriittisesti läpi, säilytät omat suosikit ja loput myyt. Isompien vaatteet pistät ihan raakasti myyntiin kirppikselle vaan, jotain muistokappaleita jätät enintään. Noista isommista vaatteista et kuitenkaan tule käyttämään montaakaan uudella lapsella.

mulla on laatikoita missä säilön, kannellisia. sillain että 74-80, 86-92 jne. kaikki mitä aion säästää siitä koosta, pitää mahtua siihen laatikkoon.
loput kirppikselle, huutikseen tai annan pois :)
maku muuttuu ja kyllä se ikuisessa säilytyksessä ne kumpparitkin löystyy ja venyy. saati jo lapset on erimallia, voi olla liian leveitä tai kapeita säästetyt.

Sama systeemi mulla :)
Tosin nyt tuottaa vähän tuskaa, kun esikoinen siirtyi kokoon 122cm ja nuorempi 98cm koossa, niin säilöä ne koot 104-116cm. Kun ei niitä poiskaan viitti laittaa, parissa vuodessa kuitenkin ovat ajankohtaisia taas. Tietty huonot laitan pois, mut eipä ole järkeä myydä nyt esim. 116cm reimatecin haalaria pilkkahintaan, vain siks, että vie tilaa. Mut topat olen säilönyt vakuumipusseihin, vievät vähempi tilaa.
Toisaalta, kun en ihan satavarma ole halutaanko kolmas, niin 56cm v.pun toppahaalrin säilöminen tuntuu vähän turhalta, mut kun se on niiiiiin söpö :)

Mulla on kuopuksen ja esikoisen ikäero 8 vuotta. Siitä huolimatta vaatteet kiertävät. Tokikaan kaikki eivät, mutta osa kyllä. Eli kuopus, nyt 7 v, on käyttänyt esikoisen talvihaalareita, college-puseroita, parempia sammareita jne. Ja keskimmäinen nyt 9 v, hänkin käyttää esikoisen vaatteita. Osa vaatteista tosiaan menee vanhaksi, kun muoti muuttuu, mutta ei niin etteikö noita vaatteita voisi kierrättää. Itse vedän säilöön laittamani vaatteet vakuumiin, menevät paljon pienempään tilaan tuolla tavalla.

Yhteistyössä