Kaikki perheet joissa kaksi lasta tähän kyselyyn :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras.

Vieras
Onko mitä merkkiä? :D Siis tyttöjä vai poikia vaiko sekä ja että
Minkä ikäisiä?
Kuinka tulevat keskenään toimeen?

Oletteko harkinneet kolmatta?
Tai peräti enemmän?

Vai onko kaksi lasta teille juuri sopiva määrä?

Meillä on kaksi lasta. Tyttö ja poika. Tyttö on 3,5v ja poika 1v2kk. Ovat ylimmätä ystävykset. Nauraa rätkättävät aina toisten jutuille vaikkei leikit ihan niin yksiin silleen mee. Toki myös löytyy sisaruskinaakin :D Pienempi ottaa mallia isommasta ja "antaa välillä kyytiä" kuin isompikin :laugh:

Meille oli selvää jo kuopusta odottaessa et kaksi lasta olis se lukumäärä.
Kaikki on jotenkin niin tasapainossa :D
Siis yksi kummallekkin esim. iltahommissa ja kaikessa muussakin.
Kaikki perhepaketit on kahdelle lapselle yms.
Koen myös kahden kanssa liikkumisen helpoksi.

Mutta... olen myös miettinyt entä jos kolmas ja mieli sen suhteen muuttuu suuntaan ja toiseen. Eli tosi epävarma ajatus on.

Poika 7-v
Tyttö 2v8kk

Tulevat melko hyvin toimeen keskenään, ainakin käkätyksestä ja rätkätyksestä päätellen. Toki kun ottaa huomioon tuon ikäeron, on jutut tosi usein täysin erilaisia, mutta tuo pienempi kyllä sopeutuu isompien leikkeihin.

Kyllähän meillä on kolmaskin ollut jo tilauksessa ja melkein saapuikin perille. :snotty:

meillä on kaksi, lisäksi se kolmas ja neljäskin. Mutta joo, samoja mietin aikoinaan omalla kohdallani. Kahden kanssa on elämä jokseenkin helpompaa, myönnän. Mutta sitä sisarusten välistä temmeltämistä on huomattavasti enemmän kolmannen tullessa ja hieman siis kasvaessa. Edelleen meillä kaksi vanhinta on yhteensopivia, mutta kuten usein käy, myös toinen lapsistamme on erittäin tiiviisti kolmannenkin kanssa. Neljäs onkin vielä sen verran pieni, että on kaikkien lemmikki ja saa erityiskohtelun ja huomion, koska on kuopus. Ikää nyt kuopuksella 2v.
Mutta kahden kanssa on kaiken tavallaan jo kokenut, että se kolmas ei vaadi mitään sillä lailla vanhemmilta oppimista, kun joka tapauksessa olette oppineen selviämään kahden kiukuttelijan ja /tai syliin hyppelevien kanssa. Joka tapauksessa suosittelen lämpimästi, jos siis teistä molemmista siltä tuntuu!

Eli tyttö 3v 11kk ja poika 4v 11kk eli tasan vuoden ikäerolla ovat. Alkuun oli niin rankkaa et ekat kaksi vuotta vannoin et tää on nyt tässä vaikka aina oonki halunnut ison perheen. Nyt sitten puoli vuotta kolmatta yritetty muttei tulosta ole tullut. Olenkin alkanut ajattelemaan että kenties kaksikin voisi sitten riittää. Onhan noi jo isoja ja melko "helppoja" kun syövät itse ja käyvät veskissä jne, ei tarvitse yösyöttöjä jne. Mutta kyllä mä oon aina halunnut vähintään kolme lasta. Eikä neljäkään liikaa olis paitsi ehkä mieheni mielestä...
Meillä nää kaksi tulee toimeen ihanasti, ovat kun kaksoset. Leikit on ihan samalla tasolla, joskin tietty nukkeleikit ja autoleikit ei aina jaksa molempia kiinostaa mutta muuten. Tosin paljon myös kinastelua ja rähinää, mutta enimmäkseen mukavasti menee :)

2 tyttöä. 7v ja 2v. Tulevat toimeen. Vaikka ikäero suuri, niin leikkivät yhdessä usein. Ja välillä kinaavatkin kyllä, mutta pienempi fanittaa isompaa ja isompi lellii pienempää. :)

Meillä on ennestään yksi ja nyt on kaksi tulossa. Eipä tarvi miettiä enää, että tekeekö kolmannen, kun tulee kaks samassa paketissa. :) Vaikkakin ajatus kolmesta alle 2,5 veestä kauhistuttaa vähän...

[QUOTE="mää";22334527]eiks kaikki osaa lukee? Tää oli kaksi lapsisille.
Ja yks ilmoittaa "meillä on neljä"[/QUOTE]

meitä oli kaks, jotka ilmoitti, että 4 on. Mutta asiaan. Mulla on kaksi+ kaksi muuta. Meillä on kokemusta siitä ajasta, kun oli kaksi lasta ja ap:n tuntemukset ja ajtukset kolmannen miettimisestä on tuttuja.

Mut hei, sorii, et tungin väärään ketjuun, sori ap!

[QUOTE="jep";22334587]meitä oli kaks, jotka ilmoitti, että 4 on. Mutta asiaan. Mulla on kaksi+ kaksi muuta. Meillä on kokemusta siitä ajasta, kun oli kaksi lasta ja ap:n tuntemukset ja ajtukset kolmannen miettimisestä on tuttuja.

Mut hei, sorii, et tungin väärään ketjuun, sori ap![/QUOTE]

Ei mua haittaa :)
Sekaan vaan.

Ja mukavahan se on kuulla kun jotkut muutkin painineet aiheen kanssa. Itsellä omat ajatukset asiasta niin sekaisin. Ja ennen kaikkea epävarmoja. Kaikki sujuu nyt niin helposti ja mukavasti. Päästään liikkuu lasten kans hyvin ja silleen. Mulla ei oo korttia ja nyt nuo mahtuu molemmat kivasti samoihin rattaisiin jos isompi ei jaksakkaan kävellä. Mihis mä sit sen kolmannen laittasin? :D

Ei mua haittaa :)
Sekaan vaan.

Ja mukavahan se on kuulla kun jotkut muutkin painineet aiheen kanssa. Itsellä omat ajatukset asiasta niin sekaisin. Ja ennen kaikkea epävarmoja. Kaikki sujuu nyt niin helposti ja mukavasti. Päästään liikkuu lasten kans hyvin ja silleen. Mulla ei oo korttia ja nyt nuo mahtuu molemmat kivasti samoihin rattaisiin jos isompi ei jaksakkaan kävellä. Mihis mä sit sen kolmannen laittasin? :D

No aluksihan se menisi vaikkapa kantoliinassa... :whistle:

Onko mitä merkkiä? Siis tyttöjä vai poikia vaiko sekä ja että?
* tyttö ja poika
Minkä ikäisiä?
* tyttö 23 ja poika 11
Kuinka tulevat keskenään toimeen?
* hyvin, ei koskaan mitään ongelmaa

Oletteko harkinneet kolmatta?
* ei, olen jo 48v
Tai peräti enemmän?

Vai onko kaksi lasta teille juuri sopiva määrä?
* kauan luulin etten toista teekään, kun tytön isästä olin eronnut. Kun sitten sopiva mies löytyi niin aloimme suunnittelemaan lasta..

tyttö 2½v ja poika 11kk, kolmas on harkinnassa, vaikka kyllä kahden lapsen pikkuperheen helppo elämäkin houkuttaa...ei noi veilä pahemmin leiki yhdessä, sisko tylyttää veljeä ja veli ärisee takasin.

kohta 5-vuotias tyttö ja pian 2-vuotias poika. Kolmas haaveissa.. mutta vasta parin vuoden päästä <3

Haluan pystyä nauttimaan jokaisesta, enkä montaa vaippaikäistä kerrallaan jaksaisi.. lisäksi itsekkäästi ajattelen myös esikoisen koulunaloitusta jne ;)

Yhteistyössä