Kaikki pettää! Miehet ja naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja havaintoja maailmalta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

havaintoja maailmalta

Vieras
Olen sosiaalisesti erittäin vilkas ihminen ja liikun paljon juhlissa, tapahtumissa ja tilanteissa. Aina, aina tilaisuuden tullen porukassa on niitä jotka pettävät. Kaikki pettää, kun tulee tilaisuus. Sillä ei ole väliä, onko aiemmin päivällä kotona saanut vai eikö ole saanut kuukausiin, onko suhde loistava vai surkea, rakastaako puolisoaan vai ei, aina petetään, kun tulee tilaisuus. Elämässäni olen nähnyt yhden tapauksen, joka ei ole pettänyt tilaisuuden tullen ja hänkin kärsi tapauksesta sosiaalisen paineen alla. Yhteisössä hänelle naurettiin ja häntä pilkattiin, koska sanoi ei.

En usko, että esim. uskovaiset (aidot) pettäisivät, koska se olisi liian suuri konflikti omantunnon kanssa. Tunnen myös ihmisiä, jotka eivät käy missään, missä tulisi tilaisuus pettämiseen - siis omasta halustaan eivät käy. Itse olin naimisissa 10 vuotta, jona aikana ei pettäminen olisi tullut mieleenkään. Sitten, kun suhde muista syistä jäätyi, petin kylläkin. Enkä enää pettäisi. Se oli kamalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En usko, että esim. uskovaiset (aidot) pettäisivät, koska se olisi liian suuri konflikti omantunnon kanssa. Tunnen myös ihmisiä, jotka eivät käy missään, missä tulisi tilaisuus pettämiseen - siis omasta halustaan eivät käy. Itse olin naimisissa 10 vuotta, jona aikana ei pettäminen olisi tullut mieleenkään. Sitten, kun suhde muista syistä jäätyi, petin kylläkin. Enkä enää pettäisi. Se oli kamalaa.

Mitä kamalaa pettämisessä on? Ei kai sitä tehtäisi jos se niin kamalaa olisi. Hyväähän siinä vaan tehdään ja nautintoa haetaan. Säälin kyllä niitä ihmisiä, jotka eivät missään käy, missä tulisi tilaisuus. Sehän on jo vankila, jos kotona istuu kaikki illat ja viikonloput ja karsii kaikki sosiaaliset suhteet. Todella säälittävää.

Olen sitä mieltä, että kun on pientä sutinaa, elämää kodin ulkopuolella myös muiden kuin perheen kanssa, se heijastuu onnellisuutena myös parisuhteeseen ja jaksamiseen kotona.

Mulla edellisessä liitossa kyllä kävi pettäminen mielessä ja tilaisuuksiakin oli ja vaikka elin huonossa parisuhteessa en silti pettänyt ( tätä kesti siis 10 vuotta). Nyt tässä suhteessa ole elänyt 11 vuotta ja kertaakaan ei ole edes tehnyt mieli pettää. Kaikki ei petä on mielipide.

Yhteistyössä