Kaikki tieto kuparikierukasta tänne, kiitos! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti21
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti21

Vieras
Olen 21-vuotias yhden lapsen äiti ja olen harkinnut kuparikierukkaa ehkäisyksi. Olis kiva kuulla kaikki mahdollinen tieto kuparikierukasta ja tietty sekä positiiviset ja negatiivisetkin kokemukset kyseisestä "härvelistä" :D

[QUOTE="poks";23853566]Mulla pelkästään positiivinen kokemus, ihan kuin ei oiskaan, paitsi ehkäisyn hoitaa hyvin.[/QUOTE]

Peesi tälle! Aluksi oli kamalan kovat menkkavuodot, mutta puolen vuoden jälkeen vuoto jopa niukkeni alkuperäisestä.

jälkitarkastuksen tehnyt lääkäri suhtautui tosi tympeästi kun kysyin kuparikierukasta. Ei kuulemma kukaan pätevä lääkäri asenna sellaista näin nuorelle naiselle jolla ei ole mitään vasta-aiheita hormonaaliselle ehkäisylle. Pelotteli miten kuparikierukka voi aiheuttaa pahan kohtutulehduksen joka voi johtaa lapsettomuuteen jne.... Olin ihan että huh huh.. :O

Täytyy varmaan käydä kyselemässä sitä joltain yksityiseltä gynelt.. Pitääkö siihen muuten olla resepti? Jostain kuulin että sen voi ostaa vapaasti apteekista? Tietty pitää eka varmistaa lääkäriltä että sellaisen voi itselleen ottaa jne....

Yhteistyössä