Kaikki touhottaa vapusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Facebookissa joka toisen statuksessa on jotain, että IHANAA VAPPU ON PIAN!

SIis maailman turhin juhla. Tekosyy ryypätä niille, jotka ryyppää muutenkin joka viikonloppu. Mitään muutahan se ei ole.

Me ostamme lapsille ilmapallot ja grillataan ekan kerran, mutta ei muuta erikoista.

Aika monille kyllä tuntuu olevan nimenomaan tekosyy juoda "pitäähän sitä vappuna vähän ottaa"... Turha juhla meikäläiselle, kun ei juominen innosta, eikä ole lapsiakaan

no mä haluaisin kyllä lähteä todellakin jonnekin aikuisten viihteelle,mutta tänä vuonna ei onnistu ja harmittaa.
mutta meneehän se perheenkin kanssa,juhlat on aina kivoja =)

jaa, en mä vaan touhota. Eikä kuites multa ole pois jos jotkut haluu touhottaa ja juhlia vaikka ei etes ole mikään kummonen juhla. Pitäkööt hauskaa =)
Mie julin lapsen kanssa kotona ja juodaan limpparia ja grillataan. Vappunaamrit ja pillit toki kuuluu asiaan. =)

Ihan samaa mieltä! Vappu oli mulle hulinajuhla viimeksi joskus opiskeluaikana yli kymmenen vuotta sitten. Mä en edes tiedä, missä mun ylioppilaslakki on :D . Mekin ostetaan ilmapallo, koristellaan vähän kotia serpentiinillä (sekin lapsen toiveesta, ei äidin), käydään varmaan vapputorilla ja tivolissa. Ja nautitaan yhdessäolosta :) . Harmi vaan, ettei vappu tuo tänä vuonna yhtään ylimääräistä vapaapäivää :p .

Mulle vappu on vaan sellainen kevään juhla. Silloinhan pitäisi olla kevät...

Ryypätä voin muulloinkin. Vappu ei meille useinkaan ole ryyppyjuhla, vaan mukavaa yhdessäoloa ja kesän odotusta. Vappuna vaihdetaan kesäverhot, otetaan esille pihakalusteet, grillaillaan yms. kesäjuttuja.

Siksi VAPPU on niin odotettu. Ja tietysti lapset odottavat tivolia, hattaraa ja ilmapalloja..

Miksi juhlapyhiä ei sais juhlistaa ja miksi pitää olettaa, että juhlapyhät on pelkkää ryypiskelyä? Minä pidän vapusta, koska silloin paistaa jo aurinko ja joskus on jopa lämmintä ja kodin saa koristella värikkääksi. Lapset pitävät kaikesta siitä vappuoheistavarasta ja niillä on hauskaa. Ruokailussa voi käyttää mielikuvitusta, voi syödä tuhtia grilliruokaa tai kevyttä salaattia ja silti on vappumieli. Meidän vappuun kuuluu kyllä kuoharikin ja ylioppilaslakit ja käymme katsomassa soittokunnan paraatia ja kuuntelemassa poliittisia puheita ja ostamme tytölle kaasupallon ja käymme kesän ekoilla jätskikioskijätskeillä ja menemme ravintolaan syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Miksi juhlapyhiä ei sais juhlistaa ja miksi pitää olettaa, että juhlapyhät on pelkkää ryypiskelyä? Minä pidän vapusta, koska silloin paistaa jo aurinko ja joskus on jopa lämmintä ja kodin saa koristella värikkääksi. Lapset pitävät kaikesta siitä vappuoheistavarasta ja niillä on hauskaa. Ruokailussa voi käyttää mielikuvitusta, voi syödä tuhtia grilliruokaa tai kevyttä salaattia ja silti on vappumieli. Meidän vappuun kuuluu kyllä kuoharikin ja ylioppilaslakit ja käymme katsomassa soittokunnan paraatia ja kuuntelemassa poliittisia puheita ja ostamme tytölle kaasupallon ja käymme kesän ekoilla jätskikioskijätskeillä ja menemme ravintolaan syömään.

Juu saa juhlistaa. Mutta siis tarkoitin juurikin näitä, jotka tosiaan pitää sitä vain tekosyynä ryyppäämiselle. Ja ryyppäävät silti joka viikonloppu.

Juu, tänä vuonna ihan tavallinen viikonloppun, kun ei koululaisillekaan tule ylimääräistä vapaapäivää. Toisaalta on se vappu, sellainen kesänaloitusjuhla, joten jos vain säätä on hyvät, niin siitä se kesä alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

Juu saa juhlistaa. Mutta siis tarkoitin juurikin näitä, jotka tosiaan pitää sitä vain tekosyynä ryyppäämiselle. Ja ryyppäävät silti joka viikonloppu.

Ne on niitä heti-kaikki-mulle ihmisiä jotka ei osaa erottaa arkea ja juhlaa toisistaan tai eivät osaa elää arkea ja siks tarvitsevat äärikokemuksia erottaakseen juhlan eli alkoholinkäyttö VOI olla yks näistä ilmiöistä. Kirjoitin, että voi olla, koska alkoholi nyt monesti kuuluu juhliin eikä kaikki siihen asiaan silti ole koukussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Harmi vaan, ettei vappu tuo tänä vuonna yhtään ylimääräistä vapaapäivää :p .

Ei muuten mikään harmi.

No onhan! Aina yksi palkallinen vapaa olisi paikallaan :D ! Vai luopuisitko sä helatorstaista?

Mä vaikka maksaisin jotta helatorstaista pästäisiin eroon.

Mulle voit maksaa ja lahjoittaa vapaasi, otetaan ilomielin vastaan :D !

Meillä vaan syödään vappubrunssi parvekkeella, mennään mun vanhempien luokse jonne tulee mun sisarukset lapsineen, grillataan, syödään herkkuja (munkit, rosetit), juodaan simaa yms. Olishan se joskus kiva vaan lähteä kavereiden kanssa pitämään hauskaa, mutta kun on tätä perhettä niin....

Harmi vaan, ettei vappu tuo tänä vuonna yhtään ylimääräistä vapaapäivää :p .

Ei muuten mikään harmi.

No onhan! Aina yksi palkallinen vapaa olisi paikallaan :D ! Vai luopuisitko sä helatorstaista?

Mä vaikka maksaisin jotta helatorstaista pästäisiin eroon.

Mulle voit maksaa ja lahjoittaa vapaasi, otetaan ilomielin vastaan :D !
Saat rahat heti kun helatorstai on poistettu kokonaan almanakasta tai siirretty sunnuntaille.

Meillä vaan syödään vappubrunssi parvekkeella, mennään mun vanhempien luokse jonne tulee mun sisarukset lapsineen, grillataan, syödään herkkuja (munkit, rosetit), juodaan simaa yms. Olishan se joskus kiva vaan lähteä kavereiden kanssa pitämään hauskaa, mutta kun on tätä perhettä niin....

Miks ihmeessä olet hommannut perhettä jos ryyppääminen kavereiden kanssa on mieluisampaa?

Miks ihmeessä olet hommannut perhettä jos ryyppääminen kavereiden kanssa on mieluisampaa?

Mä ainakin just sen takii et voitte kaikki paheksua.

Missä kohtaa tämän kirjoittaja sanoi, että ryyppääminen on mieluisampaa?

Itsekin tykkään joskus juhlia kavereiden kanssa, vaikka liuta lapsia onkin. Mutta ei se silti tarkoita että se mieluisampaa olisi.. Kyllä mielummin olen äiti lapsilleni, kun kaveriporukan ryyppäävä jäsen.

Yhteistyössä