Kaikki vapaa-aika appivanhempien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkeaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkeaa

Vieras
Olemme miehen kanssa seurustelleet nyt 5 vuotta ja alusta asti ongelmana on ollut, että haluaisin viettää enemmän aikaa meidän omassa kodissa ja mies taas haluaisi olla vanhempiensa luona, jossa hänellä on harrastustila ja muutenkin aina kaikenlaista rakennus- yms. puuhaa. Appivanhempien luo on siis mentävä lähes joka viikonloppu ja tilannetta ei yhtään helpota se, että appivanhemmat oikeastaan olettavat, että olemme heidän luonaan joka ikinen viikonloppu. Tai ainakin, niin että mikäli ei ole mitään kunnon syytä tai muuta menoa, niin pitäisi mennä heidän luokseen. Olen aina välillä yrittänyt keksiä tekosyitä, miksi haluan jäädä kotiin ja puuhailla omia juttuja, mutta tästäkin mies tuntuu loukkaantuvan. Hän ei mitenkään tunnu tajuavan, että tylsistyn tuolla hänen vanhempiensa luona sillä aikaa kun hän puuhailee omia juttujaan. Toki tietysti tykkään käydä heidän luonaan, mutta kun vierailut kestävät aina aamusta iltaan, niin omaa aikaa jää sitten kyllä tosi vähän. Omien vanhempieni luona saatan käydä aina vain pari tuntia ja sitten lähden tekemään omia juttujani.

Aikaisemmin homma on toiminut joten kuten ja olen yrittänyt olla joustava, mutta nyt pinna alkaa olla kireällä jo heti lauantaiaamuna, kun tiedän, että kohta pitää lähteä ajelemaan miehen vanhempien luo. Asuvat lisäksi sen verran pitkän matkan päässä, että en pääse sieltä esim. julkisilla käymään päivän aikana missään. Meillä ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta ostaa omakotitaloa, joten mies kokee ettei hänellä ole nykyisessä asunnossamme mitään tekemistä. Ymmärrän sen kyllä, mutta silti ärsyttää, kun tuntuu ettei mies viihdy omassa kodissamme ollenkaan...lapsia meillä ei vielä ole ja kauhulla mietinkin, minkälaista tämä sitten olisi...

Anna äijäs mennä sinne vanhempiensa luoksa, mitä sä sinne lähdet? Miksi edes muuten olette yhdessä, jos miehesi on noin kiintynyt lapsuuteensa ei oikein ehkä ole valmis parisuhteeseen... itse en vois kuvitellakaan että vietettäis aikaa tolla tavalla. Huh huh.

Mun mielestä sinä aikuisena ihmisenä voit ajatella myös omaa napaasi. Miks sun pitäis jatkuvasti miellyttää muita, miellytä välillä itseäsi ;)
Voin kyllä kuvitella tilanteen...tuossa yhtälössä aina joku pahoittaa mielensä!
Onko sulla omia ystäviä...sovi niitten kanssa menoa niin oot estynyt lähtemään miehen vanhempien luokse.

Etkö voisi sitten jäädä kotiin tekemään omia juttujasi? Kuulostaa kyllä hieman omituiselta että mies haluaa viettää kaiken vapaa-aikansa vanhempiensa luona. Entä jos koetat järjestää teille viikonlopuksi jotain omaa, kahdenkeskistä tekemistä? Leffaan, ulos syömään, kavereille kylään tms...? Anteeksi mutta itse tulisin kyllä hulluksi. Koitahan keskustella miehesi kanssa tunteistasi, en osaa muuten auttaa.

Eikö miehes voisi hankkia harrastustilaa sieltä teidän läheltä? Työhuone/verstas/autotalli? Kuulostaa kyllä vähän siltä, että miehesi ei ole ottanut sitä viimeisintä aikuistumisen askelta, vaan on vielä kiinni lapsuudenperheessään.

Siinäpä se...tästä ei nyt käy ilmi, käykö mies vaan "huvikseen" puuhailemassa vanhempiensa tiloissa vai vaatiiko maatila kenties apukäsiä? Jälkimmäinen on vaan sulatettava ja hankittava omaa puuhaa = jäätävä kotiin siksi aikaa.

Ei paljoa ole järkeä maksaa harrastustiloistakaan jos niitä lapsuudenkodissa on "ilmaiseksi".

[QUOTE="vieraana";24464379]Saanenko udella, et minkä ikäisiä olette, siis sinä ja miehesi?[/QUOTE]

Samaa kysyisin minäkin. Vaikuttaa siltä, että miehesi ei ole vielä oikein aikuistunut..

Yhteistyössä