N
näpykäs
Vieras
Toisessa kainalossani on ärsyttävä riesa. Outoa ihottumaa, mihin ei sibicort, kortisoni tai vastaavat auta. Perusvoiteista pahenee tosi pahaksi. Paras ollut kun olen suihkuttanut desinfiointiainetta (septidin) ja antanut ihottuman kuivua. Silloin se vaalenee ja näpyt pienenevät. Lopulta kuitenkin ihottuma alkaa kutista ja pakko laittaa kortisonia tai sibicortia. Sibicortilla ihottuma ei kutise, mutta näpyt laajenevat ja tulevat punaiseksi. Käytin viikon sibicortia aamuin illoin, koska muista syistä lääkärillä käydessä näytin ihottumaani. Lääkäri ehdotti tuota sibicortia siis.
En ole viikkoihin uskaltanut käyttää deodoranttia ja hajusteallergisena en käytä kuin hajusteettomia. Allergiasta tuskin on kyse. Luulen ihottuman tulleen siitä kun makaan tuolla ihottuman puoleisella kyljellä yöt paljon sairastelevaa lasta hoidellen. Kainalo hikoaa ja on tiukasti kiinni. Joku märkäruven tyyppinen siis ehkä? Mitähän tuohon koettaisi? Basibactia en aio kokeilla, koska olen sille allerginen (niille antibioottisille aineille siinä).
Kuva: Aijaa.com - 11497687
En ole viikkoihin uskaltanut käyttää deodoranttia ja hajusteallergisena en käytä kuin hajusteettomia. Allergiasta tuskin on kyse. Luulen ihottuman tulleen siitä kun makaan tuolla ihottuman puoleisella kyljellä yöt paljon sairastelevaa lasta hoidellen. Kainalo hikoaa ja on tiukasti kiinni. Joku märkäruven tyyppinen siis ehkä? Mitähän tuohon koettaisi? Basibactia en aio kokeilla, koska olen sille allerginen (niille antibioottisille aineille siinä).
Kuva: Aijaa.com - 11497687