Kaipaako teidän lapset päivähoitoon kotona ollessaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mammma"

Vieras
Meidän 1,5v lapsi alkoi tänään illalla nukkumaan mennessä hokemaan hoitotädin nimeä ja yhden lapsen nimeä joka hoitopaikassa on. Myöskin hoki "hoitoon hoitoon!". Ei ole nyt ollut pariin päivään hoidossa kun mulla ollut vapaata. Luuletteko että muisteli vaan hoitopaikkaa, ihmetteli kun on ollut kotona vai olisi halunnut mieluummin hoitopaikkaan kuin olla kotona?

Hoitoon varsinaisesti ei normaali arkena/viikonloppuna, kavereita ja tätejä kyllä. Monesti kysyy että saako XXX tai YYY tulla meille. Siis mainitsee nimeltä päiväkotikaverin tai hoitajan nimen. :heart: Lomien yhteydessä kyselee kyllä että miten monta yötä vielä et mennään hoitoon ja silleen selkeästi ikävöivään sävyyn.

kaipaa, välillä kovastikin. Siellä kun on kaverit, tietyt lelut ja tietyt leikit, mitä kotona ei ole. Ainokaiselle kun hankala järjestää arkisin kavereita kotiin.

Käsittelee asioita :) Kotona oman vanhemman kanssa on paras olla! Älä missään nimessä vie turhaan hoitoon sen takia, että "lapsi haluaa". Tämän sanon koska olen itse pph:n työtä tehneenä törmännyt moneen vanhempaan, joka tuo hoitoon koska lapsi haluaa. Oma esimieheni muistutti, että tuo on lapselle liian iso valinta. AIkuinen päättää koska mennään hoitoon ja koska ei.

Kyllä meillä toi pian 3v kysyy melkeen joka aamu, että mennäänkö hoitoon. Viikonloppuna, ja muuten kun ollaan kotona arkena, sanoo kyllä melkeen joka päivä, että mennään hoitoon. XX haluu hoitoon. Tykkää siellä olla ihan hirmusesti. Tykkää toki olla kotonakin, ja lähtee aina mielellään kotiin, kun meen hoidosta hakemaan. Mun mielestä on vaan hyvä, että sinne haluaa, paljon mukavampi viedä aamusin, kun tietää, että viihtyy ja on tyytyväinen sielläkin.
Saa nähdä, mitä sanoo, kun ollaan koko kesä- ja heinäkuu kotona, kun mulla on loma... :D

Joo en todellakaan vie lasta hoitoon siksi että haluaa.. on siellä tällä hetkellä noin 3-4 päivää viikossa ja tosiaan vain sillon kun tarvii. Muutenkin tykkää paljon olla jossain, vaikka ulkoilemassa tai kylässä tms. eikä ole mikään "kotihiiri". Tuli vaan jotenkin paha mieli kun kuulosti kuin haluaisi olla mieluummin siellä :D haha. Ollen raskaana joten paha mieli ties mistä :D

Kyllä meidän 2,5 vuotias useamman vapaapäivän jälkeen ja pitkästyessään (kotona vauva hoidettavana) kovasti olisi hoitoon menossa. Mielestäni se kuitenkin on hyvä asia, kiva että lapsi siellä viihtyy :)

3v kysyy joskus iltaisin, että mennäänkö huomenna päiväkotiin. "Tyytyy" myös ei vastaukseen, kunhan siis utelee vaan mitä huomenna on tiedossa.
Tykkää olla hoidossa ja tykkää olla kotonakin.

Yhteistyössä