Kaipaan kokemuksia "kerrossänky -lapsista"!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sarah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sarah"

Vieras
Eli, minkä ikäisiä teillä nukkuu kerrossängyssä samassa huoneessa? Ajatuksena heittää 3- vuotias ja 6-vuotias samaan huoneeseen kerrossänkyyn, mutta onkohan ihan hullu ajatus? Kuinkahan kauan pärjäävät yhdessä, kun on kyseessä vielä tyttö ja poika? Kuinka pian mahtavat vaatia omia huoneitaan takaisin? Nyt ovat kyllä innoissaan ajatuksesta... Kertokaahan kokemuksianne ja ajatuksianne! Ja syynä tähän siirtoon olisi siis se, että yksi huone vapautuisi vanhempien työhuoneeksi ja saisimme makuhuoneesta kaiken ylimääräisen työhön liittyvän pois.. (Taloudessa siis kaksi yrittäjää.)

Itse olin viidennellä luokalla, kun sain oman huoneen. Siihen asti oltiin siskon ja veljen (mua pienempiä) kanssa kolmistaan samassa isossa huoneessa. En muista, että olisin itse vaatinut sitä omaa huonetta, vaan se oli enemmänkin isän harrasteremonttiprojektin tulosta, että saatiin pari huonetta lisää juuri siinä kohtaa.

Meillä on melkein 6v. ja 4v. samassa huoneessa. Huone on jaettu kerrossängyllä kahtia, joten molemmilla on omaa tilaa. Voi olla, että jossakin vaiheessa kunhan isompi menee kouluun, haluaa enemmän omaa rauhaa, mutta siihen asti mennään näin. Toisaalta nuo kyllä tuntuvat viihtyvän harvinaisen hyvin kekskenään sisaruksiksiksi.

Minä viihdyin tosi hyvin veljen kanssa samassa huoneessa kuusivuotiaaksi asti ja varmasti oltais viihdytty pidempääkin mutta satuttiin saamaan omat huoneet. Paitsi, että mua ärsytti ihan hirveenä kun veli sai nukkua yläsängyssä :D

Ne lapsethan tyytyy samaan huoneeseen niin kauan kuin käsketään :) Ei kun mä ja mun isoveli nukuttiin samassa huoneessa siihen asti kunnes isoveli muutti pois kotoa. Eli oltiin täysi-ikäisiä molemmat. Kun ei ollut muutakaan mahdollisuutta.. Ehkä joskus murrosikäisenä sitä olisi oikeasti toivonut omaa huonetta.

Meillä samassa huoneessa, kerrossängyssä nukkuvat tyttö 7v ja poika 5v. Ovat ihan tyytyväisiä ja saavat olla sitä vielä pitkään, koska varaa ei ole isompaan asuntoon. Joskus päivällä kaipaisivat omaa rauhaa ja silloin voi vetäytyä äidin ja iskän makuuhuoneeseen askartelemaan tai lukemaan. Sängyt ovat myös lasten ikiomaa reviiriä johon toisella ei ole lupa mennä. Illalla ovat tyytyväisiä, kun on kaveri samassa huoneessa, paljon turvallisempaa niin. Molemmille on laitettu oma yölamppu, ettei valokaan häiritse, jos toinen haluaa illalla vielä lukea ja toinen jo nukkua.

Kiitos kaikille kokemuksista! Lisääkin saa laittaa! =)
Meidän makuuhuone on tällä hetkellä ihan kamala, kun se on täynnä kaikkea meidän työjuttuihin liittyvää sälää. Siellä kaiken keskellä on sänky, jossa käydään öisin kääntymässä. Olisi kiva saada sinne oma rauha ja oma työhuone työasioille, jos sattuu, että joutuu esim. joskus jonkun sinne huoneeseen joutuu päästämään..tarkoitan yritystoimintaan liittyen. Ei tarvitsisi sitten ihan makuhuoneeseen ottaa ketään pyörimään.

Me nukkuttiin veljen kanssa monta vuotta kerrossängyssä, minä olin 8 ja veli 5 kun saatiin omat huoneet uudesta kodista. Muistan kyllä kuinka oli aina hauksaa veljen kanssa illalla esim. kikatella ja vitsailla sieltä sängyn rauosta. Eli minulla on ainkin pelkkiä hyviä muistoja kerrossänky ajoista :)

Me nukuttiin siskon kanssa samassa huoneessa kerrossängyssä, kunnes olin 8 ja siskoni 5. Sen jälkeen muutettiin asuntoon, jossa saimme isomman yhteisen huoneen, joka jaettiin hyllyillä omiksi puolikseen. Nukuimme silti melkein aina samalla puolella juurikin koska oli niin kiva kikatella ja jutella illalla ennen nukahtamista.

Vasta teini-iässä, olisinkohan ollut jotain 15-16, saimme oikesti omat huoneet kun tuohon huoneeseen rakennettiin väliseinä, siitä muutaman vuoden kuluttua muutinkin jo pois kotoa.

7 v tyttö ja 5 v poika jakavat huoneen & nukkuvat kerrossängyssä. Näin on ollut jo 3 v ajan ja hyvin on mennyt. Minä kaipaisin heille jo omia huoneita, mutta he tuntuvat viihtyvän hyvin yhdessä.

Yhteistyössä