Kaipaan kovasti nyt ulkopuolista näkökulmaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos jos jaksatte auttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos jos jaksatte auttaa

Vieras
Tämä on taas yllättäen parisuhdepulma.

Olen naimisissaa ja meillä on kolme lasta,olen lasten kanssa kotona,mies on töissä. Minua on jo kauan haitannut mieheni viikonloppujen alkoholinkäyttö( pe ja la) sekä rahankäyttötaipumukset. Mieheni ei myöskään pahemmin kotihommista perusta ja eniten häiritsee ehkä se että mieheni ei vietä lastensa kanssa aikaa,ei ulkoile tms.Hän on kyllä paljon kotona,mutta ei kuitenkaan läsnä.
Minulla saa olla omia menoja jos vien lapset jonnekin siksi aikaa hoitoon,minä hoidan lapset jos miehellä on menoja. Riitelemme aika paljon, rahankäytöstä,lapsiin liittyen,omasta ajasta yms. Mies sanoo että hänellä on oikeus juuoda viikonloppuisin kotona,koska nollaa rankkaa työviikkoa. Mies on myös sitä mieltä että omistaa kaikki yhteiset tavaramme,kuten autot koska hän on työssäkäyvä joka tienaa rahaa. Lisäksi hän koko ajan syyttää minua kaikista riidoistamme ja sanoo että olen itsekäs enkä ole lainkaan järkevä.

Olen todella väsynyt tilanteeseemme ja olen ehdottanut pariterapiaa. Mies e kuulemma tarvitse terapiaa koska hänellä ei ole mitään ongelmaa ja jos ongelma on, syy on minun.

Nyt olenkin miettinyt että en jaksa enää kauaaa,olen todella väsynyt ja kyllästynyt tilanteeseen. Pelkään kuitenkin että alan myöhemmin katumaan eropäätöstä ja minua myös pelottaa että kuinka perustelen erohaluni miehelle ja muille.

Mielipiteitä kiitos.

mene itse sinne terapiaan. Ja sano miehelle että sinä tarvitset sitä ja pyydä häntä tulemaan mukaasi. On hyvä että mietit asiaa kunnolla ja silloin voit olla varma päätöksesi oikeellisuudesta. Keskustelu ulkopuolisen kanssa tilanteesta on varmasti hyväksi, vaikka mies ei mukaan tulisikaan. Voimaa sinulle :hug:

Moni olisi sinun tilanteessasi jo nostanut kytkintä.. Sinuna istuttaisin miehen alas ja kertoisin tyynesti että tilanne on nyt tämä, ja jos homma ei muutu niin kattilat menee jakoon.

Kuulostaa siltä että miehesi ei kunnioita sinua eikä lapsia, ja sellaisesta miehestä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Parisuhteen on kuitenkin tarkoitus tuoda elämään hyviä asioita eikä huonontaa elämänlaatua!

jos/kun et ole tyytyväinen tilanteeseenne on tehtävä jotain. Ellei puhe auta niin kai sitten on otettava järeämmät aseet käyttöön ennenkuin väsähdät ihan tosissaan. Eikä työssäkäyminen ole mikään este viettää hyvää perheaikaa ilman viinaa.

komppaan myös ajatusta että olisi hyvä jos itse kävisit juttelemassa jossain 'ammattilaisella', saisit myös omat tunteesi setvittyä ja varmuutta tehdä päätöksesi, mikä tahansase tulee olemaan. tsemppiä!!

Mä olen monta kertaa sanonut että asioitten pitää muuttua tai avioliitto loppuu. Mutta mies alkaa vaan huutamaan että katso vaan sinne peiliin ja etsi vikaa itsestäsi. Tosiaan voisin mennä sinne terapiaan,mutta olen kyllä aika varma että haluan erota koska tämä tilanne syö minut loppuun. Kun vaan rohkeus riittäis...

mulla olisi lyhyen aikavälin vinkki.. mitäs jos keskittyisitkin nyt omaan hyvinvointiisi, jos mahdollista aloittaisit jonkun kivan harrastuksen tms. vaikka kerran viikossa. Lähdet viikonloppuna lasten kanssa retkelle, mummolaan, ulos syömään tms. Sulla menee nyt kaikki energia miehen ongelmien selvittelyyn ja se syö sun omia voimavaroja. Toista on todella hankala lähteä muuttamaan, jos hän ei itse näe ongelmaa. En tiedä onko tästä apua, mutta sinä ja lapset kaipaatte etäisyyttä teidän energiasyöppöön.

Alkuperäinen kirjoittaja HMM:
Moni olisi sinun tilanteessasi jo nostanut kytkintä.. Sinuna istuttaisin miehen alas ja kertoisin tyynesti että tilanne on nyt tämä, ja jos homma ei muutu niin kattilat menee jakoon.

Kuulostaa siltä että miehesi ei kunnioita sinua eikä lapsia, ja sellaisesta miehestä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Parisuhteen on kuitenkin tarkoitus tuoda elämään hyviä asioita eikä huonontaa elämänlaatua!

Samaa mieltä!
Minä en pystyisi tuollaisen kumppanin kanssa elämään. Miehesi vaikuttaa kovin itsekkäältä itse, et sinä.

minäkin olen sitä mieltä että omaa aikaa tarvitset.
onko sulla omat vanhemmat tai muita sukulaisia lähellä/ystäviä jotka vois auttaa hetken lasten kanssa?
saisit omaa aikaa miettiä ja vaikka varata ja käydä siellä terapiassa.

sitten vinkkinä esim seuraava;
kehittelet sulle ja lapsille ohjelmaa muutamaksi päiväksi, otat muksut ja lähdette jonnekkin, hyvin nopsaa, päivä/yö/päivä tai vaikka muutamakin vrk, miehen luulisi huomaavan sinun ja lasten poissaolon!

tuleeko hänelle ikävä??
tuleeko sulle ikävä häntä?

ja sitten vaan takaisintullessanne kissa pöydälle ja puhumaan!

tsemppiä!!

Neuvoa en osaa, mutta jos kaipaat tilastotietoa mitä muitten lasten isät tekee, niin meiän kyllä nimenomaan leikkii lasten kanssa ja tekee kotihommia ja juo noin 3 pulloa kaljaa viikossa, perjantaina yhden ja lauantaina kaks.
Eli minusta sinun miehesi ei käyttäydy aikuismaisesti. Kuten joku jo sanoi, mieti myös sitä, että kaikki mitä teiläl kotona tapahtuu on teidän lasten mielestä normaalia. Heillä ei ole vertailukohtia.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja HMM:

Samaa mieltä!
Minä en pystyisi tuollaisen kumppanin kanssa elämään. Miehesi vaikuttaa kovin itsekkäältä itse, et sinä.

Komppaan näitä!
Lue aloituksesi ja miete, mikä sinua erossa kaduttaisi??? En kyllä keksi yhtään syytä pysyä noin itsekkään ja manipuloivan miehen kanssa!!!

Sitä paitsi, miehesihän uhkailee ja kiristää sua omaisuusasioissa. Kyllä oikeudessa tollasessa tilanteessa katsotaan, että sinä olet mahdollistanut miehesi tienaamisen olemalla kotona lapsien kanssa ja olet oikeutettu omaan osaasi omaisuudesta.
Nyt lusikat vaan jakoon, pärjäät paljon paremmin ilman tollaista raatoa.

Tuttua, niin tuttua. Itsekin olen meittinyt eroa aina välissä. Rakkautta kuitenkin on ja halua pysyä yhdessä. Olen taipunut odotuskannalle. Olen päättänyt olla sitkeä. Ajattelen usein, että asiat muuttuvat paremmaksi sitten, kun minäkin pääsen töihin ja olemme tasa-arvoisempia miehenkin silmissä. Ei minunkaan mies terapiaan suostu. En kyllä itsekään haluaisi vieraan arvosteltavaksi. Viimeksi, kun ehdotin eroa (minulla oli jo asuntohakemukset hankittuna) puhuimme ensimmäistä kertaa pitkään aikaan yhteisistä asioistamme ja mieskin myönsi, ettei hänkään täydellinen ole ja pyysi minua jaksamaan. Kyllä kaikki vielä paremmaksi muuttuu. Ihmiset eroaa nykyisin liian helposti.

Ap, eiköhän se teilläkin ole vain kommunikaatiokatkos, jonka seurauksena ette näe toistenne näkökulmia. Teidän pitäisi istua alas ja keskustella kunnolla. Miehelläsi on selvästi kovia paineita töissä ja perheen elatukseksesta. Hänen pitäisi keksiä parempi keino nollata päätään kuin juominen. Ei se ole ikinä ratkaisu. Se on jo alkoholismia jos pitää joka viikonloppu saada juoda. Uusi harrastus varmasti tekisi terää.

Omalla miehelläni on aika samaa touhua, lisäksi juo arkisin ykkösolutta ruoka- ja janojuomana, koska tykkää mausta. Miehelläni ei ole paljon muita harrastuksia kuin konsolipelit ja sitäkin pelatessa on kiva juoda. Nyt hän on alkanut vähän vähentää. Hän on alkanut pyöräillä parina iltana viikossa. Jokin muukin liikunnallinen harrastus olisi hyvä. Ehkä kuntosali tai jokin joukkueurheilu, jossa saisi uusia ystäviä. Miehetkin masentuu, kun sosiaaliset kontaktit vähenee, ja mieheni jotenkin irtaantui kaveripiiristään, kun saimme perhettä.

Jokainen tekee toki omat päätöksensä, mutta mä ite en kattelis tommosta miestä. En hyväksyis toistuvaa alkoholinkäyttöö ylipäätään, rankan työviikon voi nollata muillakin tavoin kuin viinalla. Enkä kattelis miestä, joka antais mun mennä johkin vaan siinä tapauksessa, et hommaan lapsille hoitajan. On ne muksut isänkin, ja senkin velvollisuus olla niiden kanssa.

Perhe on yhteinen yritys, joten siinä kaikki pitäs tasapuolisesti jakaa, ja mun mielestä parisuhde voi toimia vain silloin kun molemmat parhaansa sen eteen tekevät!

Niin piti vielä sanomani, että mies juo oluen kerran kahdessa kuukaudessa ja on maailman ihanin isä lapsille. Ei tulisi kuuloonkaan, että veisin lapset muualle hoitoon, jos mulla menoja.
3/4 tuloista laitamme molemmat yhteiselle tilille, lopuilla maksetaan 'omat' menot, lehdet, vaatteet, puhelin. Yhteiseltä tililtä maksetaan asumismenot, ruoat ja lasten menot ja muut yhteiset menot. HYVIN TOIMII!!!

Alkuperäinen kirjoittaja juu vielä:
Niin piti vielä sanomani, että mies juo oluen kerran kahdessa kuukaudessa ja on maailman ihanin isä lapsille. Ei tulisi kuuloonkaan, että veisin lapset muualle hoitoon, jos mulla menoja.
3/4 tuloista laitamme molemmat yhteiselle tilille, lopuilla maksetaan 'omat' menot, lehdet, vaatteet, puhelin. Yhteiseltä tililtä maksetaan asumismenot, ruoat ja lasten menot ja muut yhteiset menot. HYVIN TOIMII!!!

Onnea vaan! Miten tämä auttaa ap:tä?

Yhteistyössä