Kaipaan vinkkejä pinnan pidentämiseen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun hermostun, niin minulla on paha tapa huutaa. Olen tiedostanut asian, ja haluan tästä eroon, koska minua harmittaa itseänikin inhottava tapani, ja käytös on väärin lastani kohtaan. Millaisia vinkkejä teillä olisi tilanteeseen? Kymmeneen laskemista harjoittelen... Onko muita, joilla äänitaso kohoaa turhankin helposti?

mä sorryn tohon kun oon väsynyt ja nälkäinen. Yritänkin siis saada tarpeeksi nukuttua, että jaksan lasten kanssa olla mukava ja ihana äiti. Retkille "ihmisten" ilmoille mennään vain jos kaikki ovat nukkuneet ja syöneet hyvin. Mukaan pientä evästä, että ei pääse nälkä yllättään. Ja kun lapset käyttäytyy nätisti eikä kiukuttele niin ei tarvitse itsekään hermostua ja alkaa huutaan.

No, meillä kun on pieni vauva talossa, niin ei ikävä kyllä ole mahdollista nukkua tarpeeksi. Esikoinen sitten kärsii äidin lyhyistä hermoista. :( Varsinkaan sellaista ns. "turhan kiukuttelua" mun on vaikea kestää hermostumatta. :(

Tuttu tunne, mutta mä olen huomannut, että 10 laskeminen kiristää mun hermoja entisestään. :/ Suklaapala auttaa. ;) Tai sitten lähden vain huoneesta pois hetkeksi.

Tiedän tunteen meillä 3 lasta parin vuoden välein. Kun kuopus oli vauva niin isoveli ja sisko kävivät kerhossa pari kertaa viikossa pari tuntia ja sen ajan nukuin täysillä jos vain sain vauvan nukkumaan. tsemppiä! kysy kerhoja teidän paikkakunnalta. avoimet kerhot ja seurakunnan kerhot.

Mie päätin jo lasta odottaessani, että tiskit ja pyykit pestään kun ehditään ja jaksetaan. Miehen oli parempi tehdä kotihommia myös etten ihan vallan väsy!

Lapsen synnyttyä nukuin kun lapsi nukkui (iltapäivällä kävin ulkona vaunuilla lapsen kanssa hänen nukkuessaan, söin kun syötin lasta (pari viikkoa tissillä ja loput pullosta ), aamukahvin keitin ensimmäisenä kun ylös nousin tai mies keitti kahvia termariin kun lähti töihin.

Tänä päivänä (lapsi on kohta kolme ) pinna on mielestäni hyvä, parempi kuin miehellä! Nukun edelleen kun lapsi nukkuu, mutta vähemmän ettei vaikuta yöuniin, puoli tuntia max. Käydään mahdollisimman paljon ulkona, että lapsi saa purettua energiaansa ja on helpompi sitten illalla unille menon aikaan!

Jaksamista sulle, pinna pitenee ajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Tuttu tunne, mutta mä olen huomannut, että 10 laskeminen kiristää mun hermoja entisestään. :/ Suklaapala auttaa. ;) Tai sitten lähden vain huoneesta pois hetkeksi.

Tai kova karkki, se suussa ei voi huutaa, ettei karkki tipahda kurkkuun tai suusta ulos. :D

Tuo on kanssa hyvä vinkki, että aamulla ensimmäiseksi kahvittaa ja ruokkii itsensä.

Pystytkö miehen kanssa sopimaan, että voit nukkua esim lauantaiaamuisin niin pitkään kuin haluat ja mies nukkuu sunnuntaisin? Sekin nimittäin auttaa, että tietää etukäteen, milloin ihan varmasti saa levätä.

Minulla oli tapana mennä vessan "piiloon" sanoin lapsille, että nyt äiti menee kakalle. pistin oven lukkoon ja istuin hetken aikaa vessassa. Sillein pysty rauhoittumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Mie päätin jo lasta odottaessani, että tiskit ja pyykit pestään kun ehditään ja jaksetaan. Miehen oli parempi tehdä kotihommia myös etten ihan vallan väsy!

Lapsen synnyttyä nukuin kun lapsi nukkui (iltapäivällä kävin ulkona vaunuilla lapsen kanssa hänen nukkuessaan, söin kun syötin lasta (pari viikkoa tissillä ja loput pullosta ), aamukahvin keitin ensimmäisenä kun ylös nousin tai mies keitti kahvia termariin kun lähti töihin.

Tänä päivänä (lapsi on kohta kolme ) pinna on mielestäni hyvä, parempi kuin miehellä! Nukun edelleen kun lapsi nukkuu, mutta vähemmän ettei vaikuta yöuniin, puoli tuntia max. Käydään mahdollisimman paljon ulkona, että lapsi saa purettua energiaansa ja on helpompi sitten illalla unille menon aikaan!

Jaksamista sulle, pinna pitenee ajan kanssa.

Anteeksi jo etukäteen, että sanon näin, mutta yhden lapsen kanssa on kyllä helpompaa tuollaiset järjestelyt.

Kiitos teille kaikille asiallisista vastauksistanne.

Alkuperäinen kirjoittaja piiloutuja:
Minulla oli tapana mennä vessan "piiloon" sanoin lapsille, että nyt äiti menee kakalle. pistin oven lukkoon ja istuin hetken aikaa vessassa. Sillein pysty rauhoittumaan.

Tää vinkki periaatteessa on hyvä, tosin mun lapseni tulee karjumaan täyttä huutoa siihen oven taakse.. :D

Niin, omat vinkit: poistun paikalta, kun lapset oikein kiristää hermoja. On muuten tehokastakin: lapset ovat oppineet, että silloin äiti on tosi vihainen! Ja sitten yritän ajatella, että onko tämä karjumisen arvoinen juttu, ja karjaisen vain, kun on tehty todella tuhmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos teille kaikille asiallisista vastauksistanne.

Alkuperäinen kirjoittaja piiloutuja:

Tää vinkki periaatteessa on hyvä, tosin mun lapseni tulee karjumaan täyttä huutoa siihen oven taakse.. :D

Mene suihkuun, sinne ei ääni kuulu niin hyvin. :D mp3 -soitin omalla lempimusiikilla auttaa myös tietyissä tilanteissa.

Isommat lapset muuten järkyttyvät aika lailla, jos äiti laittaa itsensä jäähypenkille.

Entä kun niitä lapsia on useampi ja eri ikäisiä. Itestä tuntuu että nykyään selviää leikiten noista leikki ikäisten uhmakohtauksista. Mutta nuo 10 vuotiaat ja siitä yli rassaa välillä todella. Jos pyydät nätisti mitään ei tapahdu ja sitten kun pinna palaa valitetaan että kun aina huudan. Ja on keskusteltu asioista.
Mutta välillä on niitä päiviä kun pienimmät itkee ja kiukuttelee ja isommat huutaa ja raivoaa. Ja tuloksena että huudan itekkin. Ja ei ymmärrä miten niistä päivistä selviäis ees jotenkuten paremmin. Välillä tuun tähän koneelle vaan istumaan ja annan lasten metelöidä (tiettyyn rajaan asti). Kotitöistä luistan kans jos sille tuntuu. Mutta kuuden lapsen kanssa ei onnistu kovin pitkään. Varsinkin kun miehestä ei ole kaveriksi. On töissä sen 15 h/vrk.

Yhteistyössä