Kaipaillaan suolasen piirakan pohjan ohjetta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamma"

Vieras
Kellään hyvää ohjetta kasvispiirakan pohjaks ja uunipellille? Johon vois vaikka laittaa kermaviiliä,kun sattus olemaan jääkaapissa.. Täytteen ohje on,mut kaipaisin jotain hyvää omatekosen pohjan ohjetta... Pliis,auttakee :)

[QUOTE="vieras";25845753]Just tein 100g leivontamargariini + 3dl jauhoja nypitään. Lisää 1 muna ja 1rkl vettä ja sekoita. Kylmään, täytteen valmistuksen ajaksi.[/QUOTE]

Tää oli pyöreään, kannattaa sit tehdä kaksinkertaisena ainakin...

[QUOTE="vieras";25845753]Just tein 100g leivontamargariini + 3dl jauhoja nypitään. Lisää 1 muna ja 1rkl vettä ja sekoita. Kylmään, täytteen valmistuksen ajaksi.[/QUOTE]

Tartteeks tätä esipaistaa?

Just tein tänään elämäni parhaan suolaisen piirakan. Eli pohjaan 125 g voita / margariinia, 2,5 dl jauhoja, 1 tl leivinjauhetta ja puoli pakettia Koskenlaskija-sulatejuustoa. Aivan sairaan hyvää, pohja jää pehmeäksi mutta ei ole kuitenkaan rasvainen. Tällä ohjeella tulen jatkossa tekemään suolaisten piirakoiden pohjat. Täytteeksi sitten mitä haluaa, itse laitoin katkarapuja, tilliä, pippuria, kermaa, juustoraastetta ja homejuustoa. NAM - tykkäs lapset ja aikuiset.

[QUOTE="vieras";25846584]Just tein tänään elämäni parhaan suolaisen piirakan. Eli pohjaan 125 g voita / margariinia, 2,5 dl jauhoja, 1 tl leivinjauhetta ja puoli pakettia Koskenlaskija-sulatejuustoa. Aivan sairaan hyvää, pohja jää pehmeäksi mutta ei ole kuitenkaan rasvainen. Tällä ohjeella tulen jatkossa tekemään suolaisten piirakoiden pohjat. Täytteeksi sitten mitä haluaa, itse laitoin katkarapuja, tilliä, pippuria, kermaa, juustoraastetta ja homejuustoa. NAM - tykkäs lapset ja aikuiset.[/QUOTE]

Tarttee varmaan tuplata uunipellille? Voiks laittaa heti vaan täytteen päälle ja uuniin?

[QUOTE="mamma";25846617]Tarttee varmaan tuplata uunipellille? Voiks laittaa heti vaan täytteen päälle ja uuniin?[/QUOTE]

Juu, itse tein tuolla ohjeella normi piirakkavuoallisen. Eli tuplaa ohje jos teet koko pellillisen. Ohjeen mukaan täytteen voi laittaa heti pohjan päälle ja sitten uuniin, itse esipaistoin varmuudeksi pohjaa 5-8 minuuttia minuuttia n. 200 asteessa. Mutta tuota esipaistoa ei kyllä välttämättä tarvitse. Meidän uuni on sen verran ärhäkkä että peitin piirakan paiston loppuvaiheessa ettei pinnasta tullut liian tumma.

Monesti piirakkapohjat on niin kovia että leikkaaminen on vaikeaa mutta tämä jäi ihanan pehmeäksi.

1 dl kaurahiutaleita
2 dl vehnäjauhoja
½ tl leivinjauhetta
½ tl suolaa
½ dl öljyä
1 dl kylmää vettä

Minä teen aina tuolla ja hyvä tulee. Löytyy googlella "helppo kinkkupiirakka" HOX! Pellilliseen piirakkaa tulee tehdä kaksinkertaisena.

Yhteistyössä