Kaivakaa nyt ne välikausikamppeet kaapeista! Vai ihmetelläänkö vielä yhdessä että mikä se välikausi on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "haalari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"haalari"

Vieras
Anteeks, jo toinen avaus samasta aiheesta. Ärsyttää vaan nää uusavuttomat äipät jotka ei osaa pukea lasta sään mukaan. Ja kimpassa ihmetellään täällä että mikä hiton välikausihaalari? Itse opin tuon sanan kun eka lapsi syntyi. Ei ole pitänyt sen jälkeen joka vuosi ihmetellä ääneen että mikä v...n välikausi. Mutta kai jotkut käy vähän hitaalla, ei siinä mitään...

Mä oon ihmetellyt, miksi siihen välikausi-sanan tartutaan ja naureskellaan ja ihmetellään. Mun lapsuudessa äiti käyttä sitä 90-luvulla. Ei meillä reimateccejä ollut, tai mitään kosteussuojattua vaatetta kurahaalareita lukuunottamatta, mutta musta se on ihan hyvä yleisnimitys vaatteille joita käytetään keväällä ja syksyllä (ja kylminä kesinä), ja pitää sisällään kaiken kumppareista tuulipukuihin, kosteusstuojattuihin haalareihin, softshell-takkeihin, ohkaisempiin pipoihin jne.

• Tykkää
Reactions: Jaziemily
Mennäään lapsen mukaan. Kuopus on kymäverinenja tarttee jo hyvinki vk haalarin. Eskarilainen on todella lämminverinen ja ulkoilee parasta aikaa collegetakissa ja canvashousuissa. Lämmintä 14 astetta, mutta ihan kuivaa. Minusta on uusavuttomuutta vetää vk haalari esille siksi kun muillakin on. Anna mun pukea omat muksuni ja pue sinä omasi.

Minä opin tuon välikausi sanan joskus yli 10 vuotta sitten, palstailu opetti. Sitä ennen olin kyllä osannut tuon esikoisen pukea vuosia ihan sään mukaan =D

Enkä kaiva niitä vielä, 18 astetta on lämmintä, meidän lapset läkähtyy niissä. Katsotaan sitten, kun vähän viilenee enemmän.

[QUOTE="haalari";28966818]Ajatukseni on lähinnä, että otetaan ne nyt esille. Eteiseen roikkumaan. Sään mukaan voi sitten katella joka päivä, säät vaihtelee. Tiedättekös?[/QUOTE]

Kiitos huolenpidosta! Otan esille sitten, kun niitä tarttee. Äkkiä ne tuolta itäsiivestä hakee.

Katsos kun joka hetki syntyy uusia äitejä,ja tuota tietoa ei opeteta synnytysvalmennuksessa(vaikka varmaan jonkun mielestä pitäis,ja in/out merkit heti perään,sen verta pyhä asia täälä :D ) ja siltikin ovat ehkä onnistuneet pitämään lapsensa lämpimänä? Luulisin. Kaikille tuo vaatepuoli ei ole se nro 1. Lastenhoidossa ja ovat silti aivan parhaita äitejä lapsilleen <3 kaikkia ei jaksa kiinnostaa ;) se haalari on voinut olla vaikka syksy/kevät haalari? Tai sitten haluavat vain nostaa kiivaan keskustelun täällä kun tietävät asian olevan täälä pyhä :D

Ei kaiveta, niin kauan kuin lapsilla on sopivan lämmin nykyisillä vermeillä. Tyttö oli tänään koulussa nilkat paljastavilla leggingseillä ja collegetakissa. Edes sormikkaita ei huolinut mukaan. Ja lämmin oli ollut. Uskon sen, koska tyttö on erittäin kuumaverinen.

[QUOTE="haalari";28966818]Ajatukseni on lähinnä, että otetaan ne nyt esille. Eteiseen roikkumaan. Sään mukaan voi sitten katella joka päivä, säät vaihtelee. Tiedättekös?[/QUOTE]

Saan ne ihan helposti esille eteisen kaapista sitten kun on tarvis. Vielä ei ole.

Yleensä täällä valitellaan että sitten kun ne kylmät kelit alkavat, kaupoista ei enää löydy sään mukaisia vaatteita. Aloitukseni on siis muistutus tällaisille uusavuttomille, jotka ei tajua että kannattaa varautua pikkasen aiemmin kuin sinä aamuna, kun SE VÄLIKAUSI alkaa.

Ja voi pyhä sylvi sentään, että toisten lasten pukeutumiset viitsii kiinnostaa monen aloituksen verran. Siis haittaako ap:tä tässäkin aloituksessa nyt se, että hänen lapsensa on kenties ainoa jolla on vk-vaatteet päällä ja se nolottaa vai mikä hel*etti nyt nyppii?! :D

Ja voi pyhä sylvi sentään, että toisten lasten pukeutumiset viitsii kiinnostaa monen aloituksen verran. Siis haittaako ap:tä tässäkin aloituksessa nyt se, että hänen lapsensa on kenties ainoa jolla on vk-vaatteet päällä ja se nolottaa vai mikä hel*etti nyt nyppii?! :D

Kulutan aikaani, ei sen kummempaa;) Ihme tosikoita liikkeellä.

Ja ihmettelen myös niitä, jotka ei voi laittaa valmiiksi syksykuteita eteiseen roikkumaan, ja sitten voivotellaan kun on yhtäkkiä viisi astetta ja lapsi pyyhältää ulkona farkuissa ja ilman pipoja. Eikä löydetä kaupoista vaatetta, ja viimevuotiset liian pieniä.jne.

Välikausihaalari-huoli XD Kauheeta kaikilla ei ole välikausivaatteita päällä! Aijaijai XD Voi tsiisus...Miksi ei kaikilla roiku välikausihaalarit eteisessä valmiina...hehheheee! Kiitos nauruista :D Minä huolestun muiden lasten pukeutumisesta vain silloin, jos oikeesti hortoilee vaikka 3-vuotias yksin pihalla 30-asteen pakkasessa pelkässä paidassa ja kengissä. Mutta silloinkaan en ensiksi ajattelisi että herranjumala miksi tuolla lapsella ei ole reimaa päällä.

jaahas, meillä etelässä tarhan tädit sanoi että ei mitään vk-haalareita vielä kun kysyin pitäiskö jo olla. Collarihousut ja huppari riittää. tarvittaessa tarhassa laitetaan kurahousut päälle/takki jos on märkää..

[QUOTE="haalari";28966903]Kulutan aikaani, ei sen kummempaa;) Ihme tosikoita liikkeellä.

Ja ihmettelen myös niitä, jotka ei voi laittaa valmiiksi syksykuteita eteiseen roikkumaan, ja sitten voivotellaan kun on yhtäkkiä viisi astetta ja lapsi pyyhältää ulkona farkuissa ja ilman pipoja. Eikä löydetä kaupoista vaatetta, ja viimevuotiset liian pieniä.jne.[/QUOTE]

Älä huoli, kyllä meillä on homma hanskassa. Teet vain itsesi tyhmäksi, kun yrität holhota muita.

[QUOTE="haalari";28966903]Kulutan aikaani, ei sen kummempaa;) Ihme tosikoita liikkeellä.

Ja ihmettelen myös niitä, jotka ei voi laittaa valmiiksi syksykuteita eteiseen roikkumaan, ja sitten voivotellaan kun on yhtäkkiä viisi astetta ja lapsi pyyhältää ulkona farkuissa ja ilman pipoja. Eikä löydetä kaupoista vaatetta, ja viimevuotiset liian pieniä.jne.[/QUOTE]

Mä en vaan tajua, miten voi kiinnostaa! Mä en viitsi uhrata pienintäkään ajatusta toisten muksujen vaatteille.. Kyl sul täytyy olla paljon luppoaikaa!! :D

Okej, lopetan provoiluni tähän. Kun kukaan ei ymmärtänyt, että aloitukseni oli huumoria. Ja vastahyökkäys näille idiooteille jotka aina täällä kyselevät että mikä v...n välikausi.

Mukavaa päivänjatkoa, laittakaa ne välikausihaalarit päälle!

[QUOTE="vieras";28966802]Ainakin täällä meillä päin on todellinen välikausi meneillään, +19 ja aurinko paistaa täydeltä taivaalta. Ilman muuta haalarin paikka.[/QUOTE]

Ollaankohan samoilta suunnilta? Eilenkin +22 ja täys auringon helotus :)
Lapsi ollut ohuissa trikoovaatteissa päiväkodissa. Aamu-ulkoiluun on ollut yksi kerros laittaa päälle sitten, iltapäivästä ei oo tarttenu :)

Yhteistyössä