kaivelkaa neuvolakorttejanne ja auttakaa! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraass

Vieras
moi haluisin tietää että mikä teidän mahankorkeus onko se nyt se sf-mitta on ollut? mulla on viikkoja nyt 28+3 ja mitta on 28.

ja tuntuu että kaikilla on nääääääääääin suuri maha mutta mulla vain pikkuinen
kumpu, ja lääkäri sanonut että alakäyrää menee? o_o

Valitettavasti kuulun niihin joilla on se nääääääääin suuri maha :)
28+5 mentiin reippaasti yläkäyrän yläpuolella, sf 29,5 cm.
Toissapäivänä oli 32+6 ja sf 33,5 cm.

Lisäys: jos sulla viikkoja 28+3 ja sf on 28 cm niin onhan se jo keskikäyrän yläpuolella. Tarkista vaikka itse, neuvolakortin loppupäässä on se kaavio.

Viimeksi muokattu:
no mutta kaikki on erilaisia, mä vaan niin oisin halunnut jättimahan itselleni, kun tää jäää viimeiseksi raskaudeksi ! :D mutta hyvä että huomaa että olen raskaana :( tytöstä taas olin suuuri suuuri suuuri mahainen!

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25049755:
Valitettavasti kuulun niihin joilla on se nääääääääin suuri maha :)
28+5 mentiin reippaasti yläkäyrän yläpuolella, sf 29,5 cm.
Toissapäivänä oli 32+6 ja sf 33,5 cm.

Lisäys: jos sulla viikkoja 28+3 ja sf on 28 cm niin onhan se jo keskikäyrän yläpuolella. Tarkista vaikka itse, neuvolakortin loppupäässä on se kaavio.

NIIN MUUTEN ONKIN! :o mitähän ne lääkärit höpöttelee O_o ne ei osaa vastata ees kysymyksiin mitä kysyn ja sitten sanoo että menee muka maha ala käyrää.. mut siis mulla muka pomppas alle 4 viikossa 19 tuonne 28 se mitta ja eiii oo kasvanu kyllä mun tai kenenkään muunkaan mielestä minnekkään :(

NIIN MUUTEN ONKIN! :o mitähän ne lääkärit höpöttelee O_o ne ei osaa vastata ees kysymyksiin mitä kysyn ja sitten sanoo että menee muka maha ala käyrää.. mut siis mulla muka pomppas alle 4 viikossa 19 tuonne 28 se mitta ja eiii oo kasvanu kyllä mun tai kenenkään muunkaan mielestä minnekkään :(

Ei munkaan vatsa ole kasvanut enää vähään aikaan, ettäkö sen huomaisi päällepäin. Sf-mitta on kohdunpohjan korkeus, eli kuitenkin sun kohtu kasvaa tasaisesti. Muut elimet siirtyvät ja antavat tilaa, joten eihän se kasvu välttämättä ulospäin näykkään :)
Kysy lisätietoa neuvolatädiltäsi, jos lääkäriltä on ollut vaikea saada informaatiota.

En nyt jaksa kaivaa korttia esille,mutta just yks päivä sitä lueskelin ja muistelen että mulla oli aika loppuvaiheessa (joskus 36 viikolla?) luokkaa 33cm. Maha oli loppuun asti tosi pieni,en mm käyttäny kun yhtä äitiyspaitaa (sekin juhlapaita,käytössä vaan pari kertaa) kun kaikki omat paidat meni ihan hyvin.
Vauva oli aina vähän oikealla "sivulla" ja mun neuvolantädin vakiopuhetta sf-mitasta oli että se on vaan suuntaa-antava,jotta vois saada luotettavia tuloksia pitäis mitata aina samasta kohtaa (tyyliin tatuoida jotku merkit),samaan aikaan päivästä,ja äidin pitäis syödä saman verran joka kerta ennen mittausta..

ps en saanu yhtään raskausarpea.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25049822:
Ei munkaan vatsa ole kasvanut enää vähään aikaan, ettäkö sen huomaisi päällepäin. Sf-mitta on kohdunpohjan korkeus, eli kuitenkin sun kohtu kasvaa tasaisesti. Muut elimet siirtyvät ja antavat tilaa, joten eihän se kasvu välttämättä ulospäin näykkään :)
Kysy lisätietoa neuvolatädiltäsi, jos lääkäriltä on ollut vaikea saada informaatiota.

neuvolatäti ei osannut edes kertoa mitä tarkoittaa että kun mun veressä ei ollut vasta aineita.. tai jotain...

Yhteistyössä