Sf-mitta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .,.,.,.,.,.,.,.,.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.,.,.,.,.,.,.,.,.

Vieras
Viikoilla 22+ miun sf mitta oli 23 cm :O
Esikoisesta samoilla viikoilla sf-mitta oli 21 cm.
Rakenneultrassa sikiö oli pari päivää laskettua aikaa jäljessä eli se ei ainakaan ole liian suuri.
Itse olen lyhyt ja hoikka, johtuuko suuri sf-mitta siitä ?
Th. ei sanonut mitään muuta mitasta kuin ennen mittausta että tässä vaiheessa se ei vielä pidä paikkaansa. Sen jälkeen mittasi.

esikoisesta mulla oli sf mitta rv 37 30cm, kuopuksesta samalla viikolla 37cm. Kyllähän se voi eri olla eri raskauksissa ja kun raskaus etenee, niin silloin vasta asettuu "omiin uomiinsa"

Toi sf- mitta on jotain aivan mystistä. Tulokseen vaikuttaa kuka mittaa ja mistä mittaa (sehän on suurin piirtein mitta vai vetikö tussilla viivan edelliskerralla?). Sillä on kanssa merkitystä missä asennossa vauva sattuu olemaan + jokainen raskaus on erilainen + oma kehosi on erilkainen yhden raskauden jälkeen. Pari senttiä on tosi vähän.

Meinasinkin että onko minulla noin yleensä ottaenkin iso sf-mitta ?
Kun odotuspuolelta luin että n. näillä viikoilla jollakin oli ollu 17 ja se oli kuulemma yläkäyrällä :O

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kun odotuspuolelta luin että n. näillä viikoilla jollakin oli ollu 17 ja se oli kuulemma yläkäyrällä :O

Eikö sulla ole äityisneuvola korttia?

Sf-mitta on jäänne muinaisajalta.
Ei tosiaan kannata siihen tuijottaa.
Mulla oli neljä eri mittaajaa jonka syystä jouduin polille kun mittaustulokset kaikilla eri. Epäilivät että sikiö pieni. Kattia kans.
Yksityiselle lääkärille kerroin tästä niin sanoi että neuvolassa on niin alkellista se mittaustouhu kun vanhanaikaiset välineet....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sf-mitta on jäänne muinaisajalta.
Ei tosiaan kannata siihen tuijottaa.
Mulla oli neljä eri mittaajaa jonka syystä jouduin polille kun mittaustulokset kaikilla eri. Epäilivät että sikiö pieni. Kattia kans.
Yksityiselle lääkärille kerroin tästä niin sanoi että neuvolassa on niin alkellista se mittaustouhu kun vanhanaikaiset välineet....

Ei se ihan muinaisjäänne oo, kyllä antaa oikein mitattuna paljon tietoa! Neuvolan tätillä vaan pittää olla riittävä kokemus mittaamisesta ja myös sf-mitan muutosten tulkinnasta!
JOkainen raskaushan tosiaan voi kulökea ihan "omalla käyrällään", mut esim. hyppäys oman käyrän yli tai ali voi olla merkittävä ja toisinaan syy lähettää äiti jatkotutkimuksiin.

On, kui ?

Eikö sieltä löydy oma käyräsi ja se missä kulkee ns. keskikäyrä?

On, kui ?

Eikö sieltä löydy oma käyräsi ja se missä kulkee ns. keskikäyrä?

Katos vaan, onhan tuolla ne mitat :) Mutta miulta on mitattu vasta kerran eikä sitäkään ole merkattu. Mutta keskikäyrä näyttäis olevan 20cm alla.

Joo kannataa ihmetellä ja tulkita tota mittaa neuvolassa terkkarin kanssa. Ne on niin yksilöllisiä. 100 kg. 50 kg äidin mittaaminen on ihan erilaista ja tuloskin erilainen.

Joo kannataa ihmetellä ja tulkita tota mittaa neuvolassa terkkarin kanssa. Ne on niin yksilöllisiä. 100 kg. 50 kg äidin mittaaminen on ihan erilaista ja tuloskin erilainen.

Minä kuulun tuohon 50 kg, painoa n. 56kg

Yhteistyössä