Kakkuexpertit kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Montako kääretorttu pohjaa tarvii sellaseen vähän tavallista tarjotinta penempää kakkuun? Ja millä muulla vois saada "tien" tehtyä kakun päälle ku lakunauhalla? jotain mustaa/tummaa pitäs olla.

MIten voit miettiä ihan samaa asiaa kuin minä????? Ajattelin kylläkin tehdä tav pyöreän kakun, mutta tie siihen pitäis kans saada. Ajattelin, et jos värjäisin kermavaahtoa ja tekisin siitä tai sitten marsipaanista ( värjäisin myös). ööh...

Tee 2 pohjaa, joista leikkaat 3 kerrosta. (yksi koostuu kahdeta pienemmästä palasta). Tien voisit tehdä esim. murskatuista dominokekseistä (täytteen voi kaapia pois ennen murskausta)

Osta sinistä marsipaania ja värjää mustalla elintarvikevärillä.Suklaa kovettuu sellaisenaan liian kovaksi kakun päällä ja vaikeuttaa leikkaamista.Lisäksi sulaa suklaata on vaikea käsitellä oikeanlaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No vertaa tarjotinta ja uunipeltiä keskenään, siitä näet montako pohjaa tarviit.
Sulatetulla suklaalla saat tehtyä tien.

mut jos teette kääretortusta kakun niin monta kerrosta yleensä laitatte päällekkäin?

Mä ostin leipomosta kahteen A4 kokoiseen kakkuun pohjat, maksoi yht 8?... Eikä tullut niitä hukkapaloja yhtään.

Pyöreä kakkupohja olikin kalliimpi, mutta nuo neliskanttiset saa sieltä niin edullisesti, ettei mun mielestä kannata tuhlata aikaa niiden väkästämiseen...

Tien saa kätevästi tehtyä myös silppuamalla toffeekarkkeja veitsellä pieneksi silpuksi. Siitä tulee ikäänkuin hiekkatie :) Itse tein sellaisista vaniljafudge ja suklaafudge karkeista silppua tietä varten. Niitä on siis myytävänä Candy King irtokarkeissa.

Yhteistyössä