*KAKKULEIPUREILTA* apua kaipaava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piin

Aktiivinen jäsen
29.01.2008
1 414
0
36
Eli siis tulossa aidosta suklaasta tehty kakkupohja ja päälle suklaakuorrutus, reunoille kermavaahto. Mutta mitä pirua mä laitan täytteeksi? En halua ihan sikaällömakeeta(hehee, ihan niinku tosta enää sais mitään muuta), mut jos tohon sais edes jonkun pienen raikkaan tuulahduksen niin ihanaa olis. Mä oon aika aloittelija näissä kakkujutuissa ja aina ennen menty mansikkabanaanilla. Nyt jos jollain olis vinkkiä kehiin ni ihanaa olis. Kiitos ja kumarrus.

Nii ja paljonko tarvii kermaa kun pursottaa noihin reunoihin? Riittääkö yks purkki? Ja kumpi parempaa se florajuttu vai taviskerma?

Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
Nii ja paljonko tarvii kermaa kun pursottaa noihin reunoihin? Riittääkö yks purkki? Ja kumpi parempaa se florajuttu vai taviskerma?

Riippuu onko sinulla iso vai pienempi tylla. Itse varaan sen puoli litraa ja käytän hyla-vispikermaa, pitää vatkata kauemmin mutta tulee minusta parempi ja kestävämpi vaahto. Siis joutuu vatkaamaan vielä hetkisen, kun vaahto jo muka näyttäisi sopivalta (löystyy viimeistään pursotusvaiheessa hieman)

Jos laitat siihen rahkaa kanssa, niin minun mielestäni pysyy raikkaana. Rahka yksinään saa karvat pystyyn :$ ehkä voisit laittaa jotain marjaa tai hedelmää täytteeksi, banaani on vähän pliisua minusta. Kermapursotuksessa olen huomannut, että mieluummin enempi kuin vähempi. riittäisiköhän reunoihin yksi 2,5 dl flora vispi...

Alkuperäinen kirjoittaja rouva x:

Riippuu onko sinulla iso vai pienempi tylla. Itse varaan sen puoli litraa ja käytän hyla-vispikermaa, pitää vatkata kauemmin mutta tulee minusta parempi ja kestävämpi vaahto. Siis joutuu vatkaamaan vielä hetkisen, kun vaahto jo muka näyttäisi sopivalta (löystyy viimeistään pursotusvaiheessa hieman)

Mä en taida tietää et mikä on tylla- Olisko se pussukka mihin kermaa laitetaan? Mulla se on aika pieni tai enhän mä tiedä mikä olis normaali.. Mut otan kaks purkillista ni ainakin riittää.. Mä haluaisin vaalenpunasta kermaa, siks mietin et ottais sitä flora juttua kun sitä taitaa olla valmiiks punasta ni ei tarvis ostaa väriainetta..

Voisko rahkan korvata semmosella sunnuntai tuorejuustotyyppisellä ratkaisulla, rahka on :x Saisko raikasta tai edes hyvää jos laittaa vaikka limenkuorta, mansikkaa, sit rahkaa/tota tuorejuustotyyppistä mömmöä ja kermaa? Tarviiko sokeriakin?

täytteeksi vois laittaa: 1 prk flora vispiä vatkattuna, 1 prk vaniljatuorejuustoa (200g) ja 1 pss vadelmia (2oog), sokeria maun mukaan

päälle suosittelen varaamaan 2 prk flora vispiä, jos tarkoitat vaaleanpunaista kermaa, niin valiolla on se mansikkakerma

Alkuperäinen kirjoittaja AnnARiU:
täytteeksi vois laittaa: 1 prk flora vispiä vatkattuna, 1 prk vaniljatuorejuustoa (200g) ja 1 pss vadelmia (2oog), sokeria maun mukaan

päälle suosittelen varaamaan 2 prk flora vispiä, jos tarkoitat vaaleanpunaista kermaa, niin valiolla on se mansikkakerma

Kuulostaa joo hyvältä. Vadelmat tosin korvaan mansikoilla kun niitä on pakkasessa omasta takaa.. Jos haluan sitä limeä laittaa niin eihän kerma juoksetu kun se on hapanta? Missä vaiheessa kuori (ja mehu) lisätään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä laitoin tollaseen kakkuun väliin banaanisiivuja,kermavaahtoa ja minttusuklaarouhetta,namskis...että oli hyvää

ja kostutin maidolla johon vähän laitoin vaniljasokeria,eikä ollut mikään ällömakea

Alkuperäinen kirjoittaja AnnARiU:

Kuulostaa joo hyvältä. Vadelmat tosin korvaan mansikoilla kun niitä on pakkasessa omasta takaa.. Jos haluan sitä limeä laittaa niin eihän kerma juoksetu kun se on hapanta? Missä vaiheessa kuori (ja mehu) lisätään?

mä en ehkä lähtis laittamaan limeä joukkoon, jus ton juoksettumisen takia, mut jos mansikkaa laitat, niin sekoita limemehua soseutettujen mansikoiden joukkoon, kuorta en käyttäis, saattaa tulla liian kitkerää

Yhteistyössä