Kakkuun vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakku

Vieras
Paljon kuohukermaan tulee tomusokeria ja sillon kun ruvetaan vatkaamaan vai vatkauksen jälkeen? Miten saa kakun olemaan lässähtämättä sen jälkeen kun sen ottaa pois uunista?

Mä en ole huomannut eroa sillä missä vaiheessa sokerit lisätään, mutta yleensä laitan kun olen hetken jo vatkannut, ettei käy niin että ylivatkaantuu. Ja ei lässähdä kun ei laita liikaa leivinjauhetta ja vatkaa muna-sokerivaahdon hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja kakku:
Paljon kuohukermaan tulee tomusokeria ja sillon kun ruvetaan vatkaamaan vai vatkauksen jälkeen? Miten saa kakun olemaan lässähtämättä sen jälkeen kun sen ottaa pois uunista?

Miks laitat kuohukermaan tomusokeria?

Ei se lääsähdä jos teet hyvän pohjan. Tässä perusresepti:
4 munaa
1,5dl sokeri
3,5dl vehnäjauho
1tl leivinjauhe
Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi, siivilöi jauhot joukkoon, älä enää vatkaa vaan sekoita ne vaikka nuolijalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Paljonko tomusokeria?

miks tomusokeria???? ja siis jos kermapursotuksia teet ni tee vispikermasta, tai flora vispistä, tulee parempi, ja jos löytyy vanijakreemijauhetta niin sitä pari rkl sinne kerman sekaan ni hyvä tulee.

mä tein kakkupohjan eilen ja onnistu ihan sairaan hyvin! :p siihen tuli 2dl kuumaa vettä, ei ollenkaan lässähtäny, ikinä ennen en oo osannu tehä joten oon varma että onnistuminen johtu tosta ohjeesta :D

Alkuperäinen kirjoittaja yx leipuri:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja yx leipri:
miks et vastaa et miks laitat tomusokeria?

no miks ei vois laittaa? :D

no musta se on niin ällömakeeta, en yleensä lisäile sokeria minnekkään jos ei ole tarvis

Etkö laita kermavaahtoon sokeria sit lainkaan?

Samaa sokeria se tomusokeri on kuin se kidesokerikin, mitä sinne yleensä pruukataan laittaa. Määrä on eri vaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja yx leipuri:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja yx leipri:
miks et vastaa et miks laitat tomusokeria?

no miks ei vois laittaa? :D

no musta se on niin ällömakeeta, en yleensä lisäile sokeria minnekkään jos ei ole tarvis

Etkö laita kermavaahtoon sokeria sit lainkaan?

Samaa sokeria se tomusokeri on kuin se kidesokerikin, mitä sinne yleensä pruukataan laittaa. Määrä on eri vaan :D

En laita, vaan laitan vaniljakreemijauhetta, tai joskus saatan laittaa 1tl sokeria. Yleensä se itse täyte on makea, siks en laita enää kermapursotuksiin

Yhteistyössä