Kaks kysymystä pari vuotiaista lapsista

Taevahan Tosi

Aktiivinen jäsen
28.01.2008
11 227
2
38
1. Miten te saatte lapset olemaan hiljaa? Meillä huudetaan ihan joka paikassa vaikka kuinka yritettäs olla et ei meluta |O Käy kateeks niitä vanhempia joiden lapset istuu nätisti ostoskärryssä kun meidän tenava huutaa koko ajan ja ihan jokaiselle vastaan tulevalle.

2. Miten te saatte hampaat pestyä lapselta? Siis tämä on toinen joka päiväinen tappelun aihe. On yritetty vaikka miten päin ja lahjontaakin olen kokeillu mutta kun ei se vaan ala sujua :headwall: Hampaiden pesu on siis yhtä venkoilua ja huulet tiukasti yhteen ettei vaan vahingossakaan onnistus.

Annan tytön pestä hampaita ensin itse ja sitten äiti auttaa. Hyvin on mennyt kun aikaisin aloitettiin.
Nyt alkaa uhma näkyä vähän meillä, kaupassa keskusteltu että pitää nätisti istua kärryssä jne. niin hyvin sekin mennyt.

1. Se möykkääminen on aika normaalia, ei sillekkään oikeen mitään voi. Jos joku kattelee surkutellen niin anna kattella. Kyllä se aikanaan hoksaa, et vähemmälläkin saa huomioo :)

2. Hmm..Meil on aina tykänny poika hampaitten pesusta, itse valinnu harjansa ja tahnansa. Mut tuskin sekään auttaa jos ei vaan taho. Sitkeesti vaan.

Tuota ekaa en sen kummemmin kommentoi,toiset lapset ovat vaan kovaäänisempiä kuin toiset,meillä molemmat niin ujoja että ovat hiljaa AINA muuallakuin kotona..välillä jopa harmillisen ujoja(olen kyllä itsekin ollut lapsena ujo).
Tuohon toiseen neuvoisin kokeilemaan lapsen antaa itse harjata..ei ole niin tarkkaa että tuleeko hyvin pestyä.Kunhan ensin totuttelee siihen pesuun,meillä toimi näin:ensin sai itse pestä ja sitten "tarkistettiin"ja äiti pesi jälkeen..

ei onnistu myöskään hampaiden pesu. Olen antanut valita itse harjan ja kokeillut eri tahnoja. Olen antanut itse leikkiä harjalla, mutta ei se juuri suuhun eksy. Olen jutellut ja selittänyt, näyttänyt mallia. Mikään ei auta :(

en saa olemaan kaupassa hiljaa (yritämme kuumeisesti etsiä, kelloa, laskea paketteja yms. ). jos et ole ikinä laskenut sitä kärrystä pois, niin älä laskekkaan, se mistä se ei tiedä niin sitä ei oo! siis että kaupassako voi myös "kävellä" itse??!! nouuuu

hampaiden pesu alkoi sujua vasta-ikään 2v 4kk kun pelottelin hammaspeikolla, ja kun rimpuili, sanoin että lasken viiteen ja sit pannaan harja pois, jos ei lekkuminen lopu.. parin illan (ja karmeiden karjumisien) päästä äiti tai isi sai harjata ensin, jonka jälkeen herra minä itse.

1. Ei onnistu meillä. Istuu kyllä nätisti, mutta hiljaa ei ole. Huutelee kaikille moi, ja lauleskelee milloin mitäkin.Se on kuitenkin vielä aika pieni, joten ehkä ollaan hiljempaa sitten isompana.

2. Nykyään ihan hyvin. Kun teki stopin kesällä, mentiin niin että istuttiin molemmat vessan lattialla, ja annoin hänen harjat omia hampaitani samalla kun harjasin häneltä itseltään.Nyt kun sai sähköhammasharjan, on ihan onnessaan pesemisestä. Ja jos on venkoillut, olen vaan ilmoittanut että herkkujensyönti loppuu jos ei anna harjata. Se riittää. :)

1.meillä ajotetaan kauppareissut aamuun,jolloin poika ei oo väsynyt eikä näin ollen huuda(huutaa vaan väsyneenä)toki se joskus kitisee tai alkaa riehumaan,annan rauhottuu ja sit otan syliin..

2.meil on tehty hampaitten pesusta leikki;kerron a:lla alkavia sanoja ja poika sanoo niitä,ja tykkää hirmusesti :D esim. aasin avo-auto=saan pestyä ,monta hammasta ku on suu auki ,tai ankka ajaa ambulansssilla tms.meille on vaa kehittyny tommonen tapa ja koskaan ei oo ongelmia pestä hampaita,kuhan keksin lisää a-sanoja ja lauseita :saint:

kaikki lapsethan on erilaisia ja meil on taas ongelmia muissa jutuissa,esim. nukuttamisessa ja syömisessä...ja poika siis 2,5v

Meilläkin oli ennen hampaiden pesu yhtä tuskaa
mutta nyt sujuu kun on oppinut
että äiti pesee ensin hampaat kunnolla ja sitten saa pestä itse vielä kerran ;)

Niin ja jos huutaminen on tommosta positiivista; laulua, tervehtimistä jne niin onko se noloa? :D

Meilläkin toi pari vee sanoo jokaisen kohdalla "mummu" tai "pappa" riippumatta siitä onko mies vai nainen tai nuori tai vanha... :whistle: :ashamed:
Noh, joskus se hävettää kyllä mutta ennemmin ihmisiä vaan naurattaa :D

En tiedä onko tämä möykkääminen enää edes normaalin rajoissa, mut ois tehny mieli vajota tänään kaupassa käydessä maan alle kun kaikki muut lapset nakotti istua nätisti ja meidän mies vinkuu niin että kuuluu. Isänsäkkin sano jo että meidät kyllä löytää ihan äänen perusteella oltiin sitten missä vaan :snotty:

Juu siis on saanu kokeilla harjata itse mutta kun nykyään sillä harjalla harjataan sitten jotain ihan muuta kun hampaita esim vessan kaakelit on kivasti hammastahnassa, mutta ei vahingossakaan hampaita :headwall:

1. No meidän 2,5-vuotias on niitä jotka istuvat nätisti ostoskärryissä, ainakin suurimman osan kauppareissusta. Kassajonossa usein kiukuttelee kun näkee karkit viereisessä hyllyssä ja sehän sylettää kun niitä ei osteta...

2. Hampaidenharjaus on tytöstä ihanaa puuhaa. Mieluiten harjais itse mutta ollaan sovittu että minä tai iskä harjaa ensin ja sitten tyttö saapi viimeistellä homman oikein perusteellisesti :) Monissa tuttavaperheissä ei ihan näin mee eli vissiin yleisempää on että hammaspyykillä ollaan tappelun kanssa... Ei siinä varmaankaan auta muu kuin pestä vaan väkisin ja sitkeästi. Kyllä siihen vähintäänkin aika luultavasti auttaa :)

Hampaiden pesusta, meillä joskus lapsi pitää käsipeiliä silleen että näkee hampaat samalla kun pestään. Meillä myös hammastahnatuubissa oleva Niiskuneiti juttelee tytölle samalla kun pestään ja tyttö juttelee takaisin... Joskus pesee itse ja minä "tarkistan"...

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
ei onnistu myöskään hampaiden pesu. Olen antanut valita itse harjan ja kokeillut eri tahnoja. Olen antanut itse leikkiä harjalla, mutta ei se juuri suuhun eksy. Olen jutellut ja selittänyt, näyttänyt mallia. Mikään ei auta :(

Tämä on ihan kun meiltä siis vaikka miten päin on yritetty ja ei vaan suju.

Huutamiseen en osaa sanoa, mutta hampaiden pesua helpotti kun otimme käyttöön lapsellekin sähköhammasharjan. Aikaisemmin puri leukoja yhteen niin että harjat hajosi, mutta "täristimen" kanssa antaa pestä ihan nätisti

Alkuperäinen kirjoittaja hihhei:
1. Ei onnistu meillä. Istuu kyllä nätisti, mutta hiljaa ei ole. Huutelee kaikille moi, ja lauleskelee milloin mitäkin.Se on kuitenkin vielä aika pieni, joten ehkä ollaan hiljempaa sitten isompana.

2. Nykyään ihan hyvin. Kun teki stopin kesällä, mentiin niin että istuttiin molemmat vessan lattialla, ja annoin hänen harjat omia hampaitani samalla kun harjasin häneltä itseltään.Nyt kun sai sähköhammasharjan, on ihan onnessaan pesemisestä. Ja jos on venkoillut, olen vaan ilmoittanut että herkkujensyönti loppuu jos ei anna harjata. Se riittää. :)

Tuota voiskin kokeilla et hankkis sähköhammasharjan. Toimiskohan tuo meilläkin :)

Tohon ekaan kysymykseen en oikein osaa vastata kun meillä lapset vaan on hiljaa esim. juuri kaupassa, vaikkei sitä ole mitenkään opetettu.
Hammastahnan annan valita itse. Ensin äiti harjaa ja sitten lapsi saa itse harjata. Tykkää myös kovasti kun saa hampaiden pesun jälkeen itse huuhdella harjan hanan alla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tähtitanner:
Meilläkin oli ennen hampaiden pesu yhtä tuskaa
mutta nyt sujuu kun on oppinut
että äiti pesee ensin hampaat kunnolla ja sitten saa pestä itse vielä kerran ;)

Niin ja jos huutaminen on tommosta positiivista; laulua, tervehtimistä jne niin onko se noloa? :D

Meilläkin toi pari vee sanoo jokaisen kohdalla "mummu" tai "pappa" riippumatta siitä onko mies vai nainen tai nuori tai vanha... :whistle: :ashamed:
Noh, joskus se hävettää kyllä mutta ennemmin ihmisiä vaan naurattaa :D

Juu siis meillä oli jossain vaiheessa vielä tuollaista moi ja hei juttua mutta nyt se on mennyt ihan karjumiseks ja älämölöks. Ja osaa meilläkin tuon mummo ja vaari jutun mutta onneks vielä kutsuu vaan vanhempia ihmisiä ja ne on ihan onnessaan tuosta et lapsi sanoo mummoks tai vaariks, mutta kun tuosta karjumisesta ja älämölöstä päästäs :snotty:

1. Hiljaa oleminen onkin melko haasteellinen tehtävä - ei tuon ikäisellä voi kai vielä olettaa olevan tilannetajua niin paljon, että älyäisi olla kailottamatta esim. marketissa. Meilläkin herra 2,5 vee julisti eilen Prismassa nähneensä Väinämöisen ja Louhin (kun tuli vastaan sellainen vähän homssuinen, vanhempi pariskunta) aivan turhan kuuluvasti. Jos nyt ei ihan sopimattomia juttele, niin eipä tuo haittaa, lähinnä naurattaa vaan. Parhaiten mein sälli tuntuu kyllä hiljenevän, jos itse puhuu lapselle kuiskaamalla... Äh, EOS.

2. Poika istuu potalla kuin tatti ja suu on ihan tosi auki, kun muistan puhua hammastahnan sijaan hammaspeikkokarkoitteesta. SE on pojasta hyvin tärkeä asia :D.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä tarkotat tolla huutamisella kaikille? siis kiljuu,karjuu,itkee vai mitä? kurkkusuorana,jatkuvasti? :o en kyl ottais varmaan kauppaan mukaan :ashamed:

Siis kiljuu ja karjuu ja suunnilleen pelottelee muita ihmisiä ja sen lisäks se yrittää komentaa niitä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
1. Hiljaa oleminen onkin melko haasteellinen tehtävä - ei tuon ikäisellä voi kai vielä olettaa olevan tilannetajua niin paljon, että älyäisi olla kailottamatta esim. marketissa. Meilläkin herra 2,5 vee julisti eilen Prismassa nähneensä Väinämöisen ja Louhin (kun tuli vastaan sellainen vähän homssuinen, vanhempi pariskunta) aivan turhan kuuluvasti. Jos nyt ei ihan sopimattomia juttele, niin eipä tuo haittaa, lähinnä naurattaa vaan. Parhaiten mein sälli tuntuu kyllä hiljenevän, jos itse puhuu lapselle kuiskaamalla... Äh, EOS.

2. Poika istuu potalla kuin tatti ja suu on ihan tosi auki, kun muistan puhua hammastahnan sijaan hammaspeikkokarkoitteesta. SE on pojasta hyvin tärkeä asia :D.

Juu mä olen yrittänyt kuiskaamallakin puhua. Kotona se toimii mutta kaupassa ei. tuo hammaspeikkokarkote kuulostaa ihanalta ajatukselta ja täytyy kokeilla toimisko :)

1. välillä ei mitenkään. kaupassa eivät kumma kyllä kilju. ja siis tyttö kirkuu.. kun tulee tappelu kirkuu, kun juostaan kovaa kirkuu jne.

2. se onnistuu hyvin. kumpikin lapsi tykkää hampaiden pesusta. lapset seisovat vuorotellen pöntön kannella ja mä harjaan ja laulan hammaspeikkoa :D

Yhteistyössä