kaksi keskenmenoa puolen vuoden sisään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja woodoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

woodoo

Aktiivinen jäsen
07.05.2008
630
131
43
Moi,

Mulla todettiin toinen keskeytynyt keskenmeno puolen vuoden sisään. Eka oli rv8, tää toinen nyt meni 12 asti. Molemmissa alkoi vuoto rv7, eka oli silloin heti kun menin lekuriin kuollut, tää toka nyt oli hengissä rv 7 mut nyt 12 viikon ultrassa todettiin, että on kuollut jo heti rv 7+. Eli olis perkele pitäny mennä pari pvää myöhemmin ni ois jo silloin saanu tiedon.

Mulla on jo kaksi lasta, niistä tosin 10v aikaa. Silloin ammoin ei ollut mitään ongelmia. Kyllä mua nyt mietityttää, että kun kaksi ihan peräkkäin menee kesken, ihan samoilla viikoilla ja ihan samalla tavalla, että onko toi mun sisus nyt kymmenessä vuodessa jo mennyt "pilalle". Mitenköhän on, lienee aika suuri todennäköisyys taas seuraavallakin keskenmenoon? Ikää on 33, eli ei nyt kuitenkaan ihan ikäloppu, mutta ehkä sekin vaikuttaa?

Onko muilla kokemuksia, mitenhän sitä uskaltaa enää kolmatta kertaa yrittää? Eka km oli ihan ok, sen sillai otti että okei, näin voi käydä, nyt sitten taas tunneskaala on ihan eri, tosi ahdistavaa ja kamalaa.

Ja toisaalta, kannattaisko se kolmas nyt yrittää, vaikka menis kesken, entä jos jotain on pielessä, eikä ne sitä tutki kuin vasta sitten? Jos joku on pielessä ni siinähän on tapahtunut jotain kymmenessä vuodessa?

Kertokaapas omia kokemuksia, jos on.

Samanlaisessa tilanteessa täällä...... Joulukuussa tuli km vuoro alkoi viikolla 9, mutta sikiö oli kasvanut vain viikolle 6. Nyt toinen km päällä. Vuoto alkoi tiistaina ja nyt olen kotona, tänän varmaan toiset cytotecit naamaan. Viikkoja oli 10, mutta sikiö vastasi viikkoa 9. Itkettää, harmittaa, ahdistaa.
Minulla on 2 ja 3-vuotiaat lapset, mutta kolmas olisi myös toivottu.En osaa vielä ajatella uskallanko yrittää kolmatta. Voimia sinulle!

Mulla oli kanssa eilen tyhjennys, nyt lorisee kivasti. Vähän helpottaa fiilikset, kun se on konkreettisesti tullut jo ulos.

Kauhea ero 7+viikon tyhjennyksessä ja tässä. 7+ oli ihan vaan runsaammat menkat, pari pientä klönttiä, nyt (mulle ihan yllätyksenä) tuli ensin kauhea humahdus, ja ku katoin ni sehän oli vissiin lapsivettä, ihan kirkasta. Ja sit alko ihan jumalaton lorina, meni viidet housut pyykkiin eilisen illaan aikana ku loris verta ja klönttejä. Ja suihkuun tuli lattialle nyrkin kokonen klöntti jossa selkeesti oli kalvot ja niiden sisällä möhkäre ja sit sellasia isoja hyytymäkönttejä.

Voi juma, onneksi on suihkussa pönttö, tossa vaiheessa mulla lensi laatta!! Jostain oon lukenu, että jotkut pysähtyy tossa vaiheessa suremaan "sikiön" kanssa, juu ei ku roskiin ja äkkiä!!! Ei kukaan sanonu eilen ku nappia laitettiin, että on muuten pahempi, kaikki oli vaan, että joo täähän on sulle tuttua jne. No ei ollu ei...

Ei kai sitä muuta ku uutta pesään vaan, toisaalta hyvää se, että nää kaksi ovat lähteneet alkuun aika herkästi, että ehkä kolmaskin? Ja nyt on kyllä kovin skeptinen olo onnistumisen suhteen, että ehkä ei masennu niin kovasti jos taas menee kesken? Se on vissi, että jos vuotoa tulee, ni vaikka ois kerran hengissä, ni jos vuoto jatkuu meen samantien uudestaan kattomaan. Ja vaikka kolmannenkin kerran. Edelliset onnistuneet raskaudet ovat olleet tyystin ilman vuotoja, että tuo vuoto on mulla aika enteellinen.

Tsemppiä kaikille keskenmenneille, ja yritetään taas!!!

hei Woodoo,
mullakin on takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa viikolla 7 ja jotain ja puolen vuoden sisään kutakuinkin mahtuvat. Uutta silti haaveilen ja mulla on ikääkin jo melkein kymmenen vuotta enemmän kun sulla. Omat aikaisemmat muksut ovat tulleet maailmaan helpolla ja nämä olivat ensimmäiset keskenmenoni. Mulla voi jo toi ikä vaikuttaa, mutta silti uskallan yrittää. En usko, että kadun yrittämistä, mutta sitä voin sitten tosimummona katua, jos en edes yrittänyt. Että yritystä vaan ja toivotaan, ettei mahduta tohon yhteen prossaan. Voimia sinulle!

Mulla on ollu viimisen reilun vuoden sisällä 3 km:a ja mittään syytä ei löydetty. Laaja verikoe-paketti tsekattu, kaikki ok, rakenteet ok, miehen simpat ok... Mitä vielä... siis selvittämättömiä KM:ja, ei syytä, huonoa tuuria..... Pakko yrittää vaan, niin kauan kun pää kestää... Tai siis noin mä aattelen.
Fey
:heart:

Yhteistyössä