Kaksikerroksinen kohdun limakalvo??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puuhis25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

puuhis25

Jäsen
28.08.2011
525
0
16
Mitä tarkoittaa tällainen lausuma "kaksikerroksinen limakalvo, paksuus 7.2mm"?
Tänään on kp12 ja kävin clomien seurantaultrassa.
Oon kuitenkin ymmärtänyt, että limakalvon tulisi olla kolmikerroksinen rakenteeltaan, että raskaus olisi mahdollinen.
Oonko nyt ihan hakoteilla?

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa auttaa!! :)

Heippa. Mulla ei ole aiheesta sen enempää faktaa, kuin että juurikin tuo kolmikerroksisuus olisi hyvä asia. En tiedä missä vaiheessa limakalvo normaalisti saavuttaa kolmikerroksisuuden, mutta oon itse käynyt seurantaultrassa yleensä kp10 tai kp11, ja limakalvo on joka kerta ollut kolmikerroksinen mikä on aina siis lääkärin mukaan ollut hyvä juttu :) Varmaankin yksilöllistä kuitenkin tuo limakalvon kasvukin, luulisin...

Clomithan joskus ohuentaa kohdun limakalvoa, mutta toi sun limakalvon paksuushan kuulostaa tosi hyvältä. Tosi jännä ettei lääkäri selittänyt mitä tuo kaksikerroksisuus tarkoittaa?!? Mutta siis mua on kanssa ultrattu tosi, tosi monta krt ja aina jos olen sanonut lääkärille, että kuulostaapa ohuelta esim 6mm niin toteaa aina, että tärkein on rakenne eli on kolmikerroksinen. Yritin googlettaa ja siinä lukee, että jos kohtu on kolmikerroksinen, ovulaatio ei ole vielä tapahtunut, mutta kaksi kerroksisuudesta ei löydy mitään. Näkyikö ultrassa munarakkulaa, tai siis kokoa, niin siitähän suunnilleen tietää mitä kohtaa kierrosta eletään?

Follit oli pienehköjä, oikealla 1kpl 11.2mm ja vasemmalla 2kpl 7.2mm.
Oli sitä mieltä, että ovulaatio tulee viikonloppuna. Tämänpäivän lisääntyneet limat ja pieni tykytys oikealla puolella tukee tätä uskomusta. Vielä ei oo ovis+ tullut.

Kysyin erikseen ennen tuota kirjallisen lausunnon saamista, että miltä se limakalvo näyttää. Tuumasi, että täysin normaalilta..? Tuon kaksikerroksisuuden bongasin sit vasta kotiin tullessani siitä kirjallisesta lapusta, jonka sain mukaani.

Laitoin tän saman kysymyksen tuonne lapsettomuuspuolelle, siellä Asriel vastasikin. Hänelle oli kerrottu, että toiset käyttää vaan eri termiä, eli laskee ne kerrokset eri lailla.
Tähän haluankin uskoa, juuri siksi kun ei tuosta kaksikerroksisuudesta löydy googlesta yhtään mitään!! :)

Yhteistyössä