Kaksiossa taaperon ja vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääääääääk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääääääääk

Vieras
Ollaan varmaan ihan hulluja, että aiotaan mahtua tänne taaperon ja vauvan kanssa. Muita samassa tilanteessa?

Isompaa ollaan etsitty mutta rahaa ei oikein ole tarpeeksi. Näin sitten mennään kunnes jostain löytyy joku halpa kolmio, vaikka vähän remontin tarpeessa oleva.

Eihän se vauva paljoa tilaa vaadi, kainaloon nukkumaan jne. :)
Mun sisko asui perheineen kaksiossa, oli siis kaksi lasta silloin. Ja muksuilla oli omat sängyt kummallakin, kaikki siis samassa makuuhuoneessa ja lasten lelut olkkarissa.

Eihän se vauva paljoa tilaa vaadi, kainaloon nukkumaan jne. :)
Mun sisko asui perheineen kaksiossa, oli siis kaksi lasta silloin. Ja muksuilla oli omat sängyt kummallakin, kaikki siis samassa makuuhuoneessa ja lasten lelut olkkarissa.

Meillä tulee olemaan sama tilanne. Muutetaan varmaankin sitten kun vauva on yli puolivuotias ja alkaa tarvita enemmän tilaa liikkumiseen.

Meillä alkaa olla esikoinen taaperoiässä ja kaksiossa asutaan. Vauvaa ei toistaiseksi ole, mutta eihän vauva ja tavarat tarvitsekkaan niin paljoa tilaa.

Mekin aiotaan asua tässä vielä pari-kolme vuotta ihan siksi, että ollaan saatu maksettua tätä jo hyvin. Muutaman vuoden päästä on jo niin hyvä summa kasassa valmiina, ettei isompaa varten tarvitse ottaa mitään huimaa lainaa. (Jos siis asuntomarkkinoilla ei tule mitään hurjia muutoksia)

Kyllä te hyvin mahdutte. Asuttiinhan ennenkin pienissä asunnoissa, vaikka lapsia oli iso liuta. Nykyään vaan vaaditaan niin korkeaa elintasoa.

Mun vanhemmat asu aikoinaan kahden lapsen kanssa 55 neliön kaksiossa jossa oli yhden talven vuokralainen makuuhuoneessa. Hyvin pärjäsivät ja lapsetkin on ihan normaaleja nykyään :D Kyllä kaksiossa hyvin pärjää jos vaan ottaa sen asenteen ja järjestää kotinsa niin ettei siellä ole mitään turhaa kamaa.

Minkä kokoisia teidän kaksiot on? Me muutetaan nyt tosiaan kolmiosta kaksioon väliaikaisesti yhden taaperon kanssa, mua ei haittaa yhtään, mutta oon just miettinyt et miten kämppä olis sit hyvä järjestää, kaikki nukkuu siinä makkarissa ja lelut olkkariin, vai et vanhempien sänky olkkarissa ja lapsella oma huone....me vasta etsitään sitä kaksioita, tänään mennään yhtä kattomaan. Ja kans siksi kaksio et on olis edullisempi.

Minkä kokoisia teidän kaksiot on? Me muutetaan nyt tosiaan kolmiosta kaksioon väliaikaisesti yhden taaperon kanssa, mua ei haittaa yhtään, mutta oon just miettinyt et miten kämppä olis sit hyvä järjestää, kaikki nukkuu siinä makkarissa ja lelut olkkariin, vai et vanhempien sänky olkkarissa ja lapsella oma huone....me vasta etsitään sitä kaksioita, tänään mennään yhtä kattomaan. Ja kans siksi kaksio et on olis edullisempi.

Meillä on 52,5 neliötä. Meillä on kaikkien sängyt makkarissa. Olohuoneessa on yksi nurkkaus varattu kokonaan lapsen leluille.

Meillä on 56 neliöinen asunto, tosin vaan 1 lapsi (pian 3v), mutta arkisin päivällä täällä on myös 3 hoitolasta, ja makuuhuoneessa näinollen myös matkasänky (aina auki) sekä tietysti sit oman pojan sänky, ja meidän parisänky. Kaikki siis nukutaan makuuhuoneessa, ja olohuoneessa on lelut. Ihan ihmeen hyvin mahdutaan.

Muistelisin et tää on noin 60neliöinen. Lapsi nukkuu makkarissa ja minä olkkarissa. Makkarissa on lipasto lapsen liinavaatteille ja muille sellaisille, pinnis, hyllykkö, läjä leluja ja pyykinkuivausteline. En halua kuivattaa pyykkiä olkkarissa. Sängyn lisäksi olkkarissa on vain pieni sohva ja nojatuoli (plus tv-taso, kirjahylly ja pöytä), vieraat saa vapaasti istua sängyllä, pidän siinä aina päiväpeittoa ja lisätyynyjä joihin voi nojailla.
En halunnut sänkyä makkariin koska sitten pyykit olisi pitänyt kuivattaa muualla, olohuoneeseen hankkia isompi sohva tai toinen sohva ja ajattelin että näin on enemmän tilaa.

mulla levis pää 58 neliöisessä kaksiossa alle 6kk vauvan, miehen, koiran ja 4 kissan kanssa..
eli oli pakko muuttaa isompaan. olisi ihan kamalaa ajatella että me nyt muutettaisiin kaksioon 3v ja miehen sekä yhden kissan kanssa

Jos asunto on hyvän mallinen niin hyvin mahtuu pienempäänkin. Meillä oli 54 neliön kaksio kun vauva syntyi, mutta asunnossa oli todella hölmö L- mallinen eteinen, joka vei noin 10 neliötä, ihan hukkaan. Lisäksi vuokra nousi joka vuosi sellaisia summia, että nähtii järkevämmksi ostaa oma. Tuttavien kauhuksi hankittiin 66 neliön kolmio jossa meinataan mahtua asumaan kakkosenkin kanssa. Tuttavaperhe muutti juuri omakotitalosta 80 neliöiseen neliöön. Hyvin näyttävät mahtuvan, kun yksi 15 neliön huone on voitu uhrata pelkästään muuttolaatikoiden säilytykseen siihen asti että löytävät uuden omakotitalon (noin vuosi menee työtilanteen takia). Ihmiset siis tarvivat usein hirveitä maariä tilaa tavaroille, joita ei edes tarvitse.

Meillä on tässä 60 neliötä. Keittiöön mahtuu iso pöytä, makkariin mahtuu meidän sänky, lapsen sänky ja kaksi lipastoa. Vauvalle mietin sellaista vuokrattavaa ensisänkyä ainakin alkuun. Siihen en suostu, että me nukkuisimme olohuoneessa, täällä täytyy olla tilaa työpöydälle jossa vuoroin sekä minä että mies tehdään hommiamme.

Täällä on kyllä hyvä huonejärjestys ja kylppärissäkin on tilaa taaperon vannalle oikein hyvin. Ainoa asia mikä mietityttää on, että tässä talossa ei ole hissiä. Miten sitten kannan vauvan, kauppakassin ja taaperon aina kotiin? Vauva siinä ainakin herää joka kerta :/

Me myös haluamme maksaa tästä lainaa pois, hyvin sitä on maksettukin kun jäljellä on alle 50 000e. Mutta koska en ole töissä, isompaa lainaa on hankala saada ja asunnot täällä on suht kalliita, kun lisää siihen sitten vaikka kerrostalokolmion tai neliön yhtiövastikkeen.

Me asumme 2 aikuista, 3v ja 4kk vauva kaksiossa, n. 55 neliöö.
Sängyt makkarissa (parisänky, lastensänky ja pinnis). Lapsen lelut olkkarissa... Tilaa saisi olla enemmän mutta kyllä näin pärjää.
Muutamme muutaman kuukauden päästä omaan taloon (sen valmistuessa) eli sitä odotellaan kovasti! :)

Tosiaan tavaraa meillä on aika vähän moneen muuhun perheeseen verrattuna :D

Meillä ei ole edes sitä työpöytää :) Se kyllä mahtuisi vaikka ison nojatuolin tilalle mutta en halua siitä luopua. Minulla on kaapissa iso mappi missä kaikki paperit ja läppäri joka on helppo ottaa esille ja laittaa vaikka kaappiin tai kirjahyllyyn tai mihin vain kun sitä ei tarvitse.
Toisaalta taas oma nukkuminenkin on yksi syy miksi nukutaan eri huoneissa, heräilen ja säpsähtelen helposti lapsen ääniin yöllä. Lapsikin nukkuu melkein 14 tuntia yössä joten on helpompi kun hänen ei tarvitse häiriintyä herätyskellosta tai muusta.

Yhteistyössä