kaksisuuntainen mielialahäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skitso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikö sitä aikasemmin maanis depressiivisyydeksi sanottukin...(?)
nauraiskohan lääkäri mut pihalle jos menisin sinne ja kertoisin epäileväni tätä...

joskus tuntuu että seronilit auttavat, mutta sitten taas tulee se aika että olen aivan holtiton, en pysty nukkumaan, ruokahalu katoaa, olen väkivaltainen, itsetuhoinen... jne jne

oli oireita ennen lääkettä, pahempia vaan. ja itkin yleensä päivät himassa, nyt on itkusuus helpottanut... tulee sellanen toivoton itkuraivari vaan pari kertaa viikossa. uus oire on kyllä aggressiivisyys ja itsetuhoisuus.

tuntuu että joskus voi mennä pari viikkoa suht hyvin, ja sitten vähän aikaa taas huonommin, mutta nyt tuntuu että tää on ihan vuoristorataa päivittäin.

ota nyt pikimmiten yhteyttä lääkäriin että saat tasaavat lääkkeet, ne yleensä auttaa hyvin nopeesti. Mulla on Deprakine ja lamictal + efexor käytössä tuolloin. tuo on sikäli "hyvä sairaus" että se on täysin biologinen, vaatii kyllä sopeutumista tiettyyn elämäntapan. mulle voit laittaa yvtä jos haluat jutella, autan mielelläni sen mitä voin. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja skitso:
onko paikalla ketään sitä sairastavaa?

otin selvää sairaudesta, tyyppi II bipolaarihäiriö selittäisi minun käyttäytymisestäni paljon!

olen kyllä sairastanut tautia jo parisen vuotta, ja lääkitys on aika rankka, ongelmana minulla on vatsankasvu, syön terveellisesti liikun, omasta mielestä kaikki mitä voi tehdä, mutta mikään ei auta , oisko sulla jotain vinnkkejä?

Yhteistyössä