Kaksiviikkoisen lapsen punnitus osastolla maksaa 20e. Oli yllätys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sika hinta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sika hinta

Vieras
Ihan sikahinta.
Jouduttiin käymään pojan painonlasku takia kontrollissa osastolla. Edellisenä iltana soitettiin osastolta, että lääkäri haluaa vielä tsekata painon vaikka meille oli sanottu,että neuvolassa pitäisi käydä punnituksessa tai se riittää.
Kävimmekin neuvolassa samaisena aamuna ( koska ajan silloin sinne saimme ) ennen osastolle menoa. Sanoin kyllä puhelimessa,että kaksi punnitusta sit samalle päivälle,että eikö se riitä mitä neuvolassa punnitaan ja jos imoitan sen sitten osastolle. Ei kuulemma riitä. Asia oli silloin ihan ok. Eilen tuli sit lasku 20e osastolla käynnistä.
Minun mielestä ihan sikamaista rahastusta moinen. Pojan labrakäynnit ei maksa mut sit osastolla vaa´alla käynti maksaa. Ihan hölmöä.
Kaiken lisäksi molemmat vaa´at näytti grammalleen saman painon.
En tosiaankaan osannut odottaa laskua siitä käynnistä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh??;22984540:
miten lapselta maksaa?
mulla ikinä maksanut lapselta mitään,itseltä kyllä :O

Terveyskeskus käynnit ei maksa. Sairaala ja erikoislääkärin käynnit maksaa lapseltakin. Joitakin poikkeuksia on.

Lapseltahan ei oteta sairaalassaolomaksua silloin kun on synnyttämässä, mutta äidiltä otetaan. Labassa käytiin myös ja se ei pojalta maksanut mitään. Lääkärissä ei siis käyty vaan osastolla vain punnituksessa missä kätilö otti meidät vastaan ja minä itse punnitsin. Kätilö vain merkkasi painon ylös. Soitti lääkärille sitten ja kaikki oli ok painon suhteeen ja sit päästiin kotia.

Yllätys oli se että eipä kukaan mitäänmaksusta maininnut ja tosiaan se käynti oli oikeasti ihan turha.

[QUOTE="pop";22984560]Terveyskeskus käynnit ei maksa. Sairaala ja erikoislääkärin käynnit maksaa lapseltakin. Joitakin poikkeuksia on.[/QUOTE]

ai ei nekään ole koskaan maksanut meillä ja on kuitenkin ravattu neurologikokeissa missä oltiin 3 yötä,sydän jutuissa yms..

Lapseltahan ei oteta sairaalassaolomaksua silloin kun on synnyttämässä, mutta äidiltä otetaan. Labassa käytiin myös ja se ei pojalta maksanut mitään. Lääkärissä ei siis käyty vaan osastolla vain punnituksessa missä kätilö otti meidät vastaan ja minä itse punnitsin. Kätilö vain merkkasi painon ylös. Soitti lääkärille sitten ja kaikki oli ok painon suhteeen ja sit päästiin kotia.

Yllätys oli se että eipä kukaan mitäänmaksusta maininnut ja tosiaan se käynti oli oikeasti ihan turha.

Meillä meni kyllä lapsestakin osastomaksut kun synnytin.. tuli sitten pojasta 6 päivää laskua ja itestäni 9 päivää.. lasku tuli kotiin niin oli sellainen 600 €.. et ei oo Turussa halpaa synnyttää...

[QUOTE="viima";22984705]ei mene lapsesta jos on äidin kanssa osastolla mut jos tehohoidossa tms niin sitten menee.[/QUOTE]

Me oltiin ihan vaan osastolla ja silti tuli laskua.. ja siellä osastollakin oli seinällä ne hinnastot, missä luki et menee vauvastaki maksut..

Mun kokemuksen mukaan alle 18 vuotiaalta menee sairaalamaksuja, jos on osastolla sisässä, mutta siinä on katto, että max 7 vuorokaudelta/kalenterivuosi peritään maksua. Jos siis sairaalapäiviä tulee vuodessa enemmän kuin tuo viikon verran. Mutta esim. keuhko- ja silmälääkärillä käynneistä menee normaalit poliklinikkamaksut (27 euroa ja risat).

Mun kokemuksen mukaan alle 18 vuotiaalta menee sairaalamaksuja, jos on osastolla sisässä, mutta siinä on katto, että max 7 vuorokaudelta/kalenterivuosi peritään maksua. Jos siis sairaalapäiviä tulee vuodessa enemmän kuin tuo viikon verran. Mutta esim. keuhko- ja silmälääkärillä käynneistä menee normaalit poliklinikkamaksut (27 euroa ja risat).

Jotenkin noin meni kun poika oli keskos-osastolla 2kk.
Polikäynnit maksoi kaikki erikseen myöhemmin.

[QUOTE="pop";22984560]Terveyskeskus käynnit ei maksa. Sairaala ja erikoislääkärin käynnit maksaa lapseltakin. Joitakin poikkeuksia on.[/QUOTE]

Meiltä ei ole koskaan mennyt mitään maksuja sairaaloista vaikka lapsen kanssa käyty siellä.

pääsin synnytyksen jälkeisenä pvnä kotia, painokontrollissa piti käydä sairaalassa olikohan 4-5pvn päästä. ja lasku siitä tuli. että ihan oikein on mennyt sinullakin.,.,

[QUOTE="viima";22984815]jaa. mä olinjust joulukuun alussa ja lasku tuli neljästä päivästä yksi hlö joku alle150€. siellä synnyttäneiden osastolla oltiin.[/QUOTE]

Kyllä mä sen tiiän et tuli laskua pojasta, kun oli kuitenkin 2 päivää keskolassa sokeritipassa ja 2 päivää valohoidossa.. mutta kun tuli noista 2 muustakin päivästä laskua vaikka oli vieressä huoneessa.. ja kuulema ihan oikein oli laskutettu.. mulla oli sillon kotonaki joku lappu missä oli ne hinnat ja niissäkin oli lapsen kohdalla jotain 29 €/pv... tämä oli 11/08 eli pari vuotta sitten..

Yhteistyössä