kaksoset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elli

Vieras
olen kuullut että mahdollisuus saada kaksoset on suurempi jos suvussa on jo kaksosia. Pitääkö tämä väite paikkaansa? Te jotka olette odottaneet kaksosia, onko asia tullut teille yllätyksenä vai oletteko arvanneet että odotatte kaksosia?

Jos suvussa on kaksosia niin "riski" saada kaksoset on suurempi. Käsittääkseni kaksosuus "periytyy" vain äidin suvusta, yleensä hyppää sukupolven yli.
Itselle kaksosraskaus oli täysi yllätys, en millän tavalla osannut aavistakkaan että kaksosia odotan.

Meiile oli kanssa täysi yllätys.Tosin kaikki "oireet" olivat tuplasti pahemmat kuin ekella kerralla,esim.pahoinvointi.Ja äiti sen monikon aiheuttaa eikä isän sukua voi syyttää.Ja huomattavasti korkeampi mahdollisuus on saada tuplat jos esim.siarukset on monikot.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Meiile oli kanssa täysi yllätys.Tosin kaikki "oireet" olivat tuplasti pahemmat kuin ekella kerralla,esim.pahoinvointi.Ja äiti sen monikon aiheuttaa eikä isän sukua voi syyttää.Ja huomattavasti korkeampi mahdollisuus on saada tuplat jos esim.siarukset on monikot.

Kuinka nopeasti masu rupesi kasvamaan ja oliko loppuvaiheessa mahdottoman suuri? Millä viikolla kaksoset syntyivät?

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
eikö se niin oo et identtiset kaksoset voi periytyä mut epäidenttiset "voi tulla kelle vaan"..
yllätyksenä tuli ja rv:lla 20 sain tietää :)

Kuinka sait tietää vasta puolessavälin raskautta?

en mä tiiä,ei sitä normaaleilla neuvolakäynneillä vaa huomattu vaikka sydänääniä kuunneltiin jne. ja siinä ekassa lääkärikäynnissäkään lääkäri ei huomannu.
eka ultra oli tuolloin rv:lla 20

mä kuumeilen, mutta en enää kaksosia oikein tahtois. kyl kaikki otetaan vastaan mikä tulee, mut yhden vauvan kans paljon helpompaa. noista pienokaisista sain tietää niskapoimu ultran aikoihin, en muista viikkoja.

Kuinka nopeasti masu rupesi kasvamaan ja oliko loppuvaiheessa mahdottoman suuri? Millä viikolla kaksoset syntyivät?

muaki kiinnostaa:) mulla 37rv leikattiin. 3060g ja 2940g

Tosi paljon nopeammin kuin ekalla.Viikolla 21 joutui vaimo kertomaan töissä kun ekalla meni vielä 30 viikolle.Ja maha oli kyllä tosi iso!Tuplat tuli 38 viikolla.

millaset tunteet teillä on ollu kun ootte saanu tietää että vauvoja tuleekin kaksi? onko pelottanut vai onko ollut ihana tunne että jee kaksi vauvaa?

no kyllähä siinä meinas poskia kuumottaa ku se ilmotti et täällä on kaks mut tosi onnellinen olin,ite asiassa nuorempana haaveilin saavani kaksoset,tytön ja pojan ja haave kävi toteen ;) :D

Vastaan tähän vaikkei ollut mulle tarkoitettu.Kyllähän se rupes mulla ainakin jo melko pian kasvamaan ja isot olivat tyttö 3300g ja poika 3700g,rv.40+2 jouduttiin käynnistelemäänkin.Jaksoin hyvin loppuun asti mutta pukkas harvinainen monimuotoinen raskausihottuma jota sitten tutkittiin Iho-ja Allergiasairaalassa.

millaset tunteet teillä on ollu kun ootte saanu tietää että vauvoja tuleekin kaksi? onko pelottanut vai onko ollut ihana tunne että jee kaksi vauvaa?

Vaimo sanoi:ei ole totta!Ja tätä hoki aika monta kertaa siinä ultrassa.Minä olin että JES!

Mulla surisi päässä melko pitkään,esikko oli 2v ja paha +uhma päällä joten ajattelin että mitenköhän tästä selvitään!Mutta hyvinhän tämä loppujen lopuksi mennyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Noita:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Yllätyksenä tuli, kun ultrattiin lääkkeellistä keskeytystä hakiessani. Ei kummankaan suvussa kaksosia, paitsi ehkä jossain "kauempana" sukuhaaroissa.

et sitten siinä vaiheessa ottanutkaan keskeytystä?

Sanottiin, ettei voi keskeyttää lääkkeellisesti, kun kaksosraskaus. Viikon päähän sain kaavinta-ajan.

meillä kaks tyttöä. syntyivät viikolla 34+3 a 3190g ja b 2915g. Yllätyksenä tuli vaikka meillä molemmin puolin suvussa kaksosia. Seiska viikolla ultrattiin ei nähty ku yks ja sit 13viikolla uudestaan ja olikin kaksi. Yllätys oli iso ja iloisia oltiin alusta asti vaikka pelotti kuinka pärjätään esikko oli tyttöjen syntyessä kolme. Ja hyvin on pärjätty.

Alkuperäinen kirjoittaja Noita:
Yllätyksenä tuli, kun ultrattiin lääkkeellistä keskeytystä hakiessani. Ei kummankaan suvussa kaksosia, paitsi ehkä jossain "kauempana" sukuhaaroissa.

et sitten siinä vaiheessa ottanutkaan keskeytystä?

Sanottiin, ettei voi keskeyttää lääkkeellisesti, kun kaksosraskaus. Viikon päähän sain kaavinta-ajan.

Niin ja siis täyttivät pari viikkoa sitten vuoden. :heart:

Tyttö oli poikaa hiukan painavampi. Kumpikin kuitenkin 2,6kg ja risat ja 47cm. Rv 38+0 syntyivät.

Yhteistyössä