Kaksospojille nimet.. pientä apua / mielipidettä kyselen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Elikäs toisen nimeksi tulee Kalle Matias Rafael.. vai olisko Kalle Rafael Matias parempi / sointuvampi? Sointuvin se mun mielestä olis muodossa Matias Kalle Rafael, mutta haluamme Kallen ehdottomasti olevan kutsumanimi, niin olisko tuo muoto hankala?

Toisen pojan kutsumanimi tulee olemaan Leevi. Toiseksi ja kolmanneksi nimeksi olemme kaavailleet näitä; Aaro, Aaron, Aleksi, Aleksanteri, Samu, Samuel, Samuli.. Mikä olis noista koottu, sointuva ja hyvä kokonaisuus? Itse mietin Leevi Aaron Samuel, mutta jotenki kuulostaa lausuttuna hassulta tuo Leevin pitkä ee yhdistettynä Aaronin pitkään aahan. Vai kuvittelenko vain?

Entäs Leevi Aaro Samuel? Toisen olettekin jo päättäneet, mutta Kalle Matti Rafael sointuisi hyvin. Minusta pitkä a pitkän e:n jälkeen ei kuulosta yhtään kummalliselta/erikoiselta, mutta luulen että kaikki eivät erottaisi Aaron-nimen n-äännettö ennen Samuelin s:ää ja nimen kirjoitusasua saisi sitten selitellä, siksi Aaro ehkä parempi.

Jos pitkä ee ja aa häiritsee, kävisikö Leevi Aron Samuel? Toisaalta Toinen nimi lausuttaisiin kuitenkin aaron, ettei siitä ehkä apua olisi... Toi Aaro kuulostaisi kanssa hyvältä.

Kalle Aaro Samuel ja Leevi Samu Rafael? Mä en saa Rafaelia sujuvasti mitenkään Kallen ja Matiaksen kanssa. Leevi Aaro Samuli olis ollut ehdotus jälkimmäisellä yhdistelmällä.

Kalle Matias Rafael kuulostaa ihan hyvältä, jos sitten sukunimi ei saa sitä kuulostamaan kököltä.

Leevi Aaron kuulostaa tuohon saakka myöskin hyvältä, tuo Samuel siinä perässä saa kuulostamaan jotenkin tökkivältä.

Itse antaisin vaan kaksi etunimeä, Kalle Matias ja Leevi Aaron tai sitten Leevi Samuel. Pääsee helpommalla niitä virallisia papereita täytelllessäkin :D

Kalle Matti Rafael ja Leevi Aaro Samuel kuulostais musta hyvältä. Jos on kolmen nimen värssy, niin musta kuulostaa paremmalta, jos keskellä on lyhyt (2-tavuinen) nimi. Siksi en tykkää siitä Matiaksesta tai Rafaelista keskellä.

Yhteistyössä