Kaksosraskaus rv 17, liikkeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuossa vaiheessa ne liikkeet on niin riippuvaisia lapsen asennosta että om voinut olla viikkokin ettei mitään tunnu. Vasta 20 viikon jälkeen tuntunu päivittäin liikkeet. Yksöraskauksista siis vaan kokemusta mulla.

Mä tunsin kaksosten liikkeet ekan kerran vasta rv 22 asentojen ja edessä olevan istukan vuoksi. Lisäksi kohtu oli taaksepäin kallellaan. Mutta koska olet liikkeet jo tuntenut ja nyt ne ovat loppuneet, niin ei ole virhe soittaa neuvolaan ja pyytää sydänäänten kuuntelua tai ultraa.

Mulla tuntui melkein koko viime viikon liikkeet ja nyt rv 17 ei muutamaan pvään mitään. Neuvolassa sanottiin et ihan normaalia, ei välttämättä näin aikasin tunnu vielä säännöllisesti ja tosiaan kaksosraskaus mullakin. Ensi vkon rakenneultraa odotellessa ja jännitäessä.

Oiskohan vaan vauvat kääntyilleet? Pirauta neuvolaan, niin voivat kuunnella sydänäänet jos sinulla itselläsi ei ole doppleria.

Mulla tuntui ekan kerran töytäisyjä rv 16. Sitten oli neljän viikon tauko etten tuntenut mitään, kun molemmat olivat sen ajan perätilassa. Olin ostanut dopplerin jo alkuraskaudesta ja kuuntelin molempien sydänääniä päivittäin. Rv 20 jälkeen liikettä alkoi tuntua selvästi enkä tarvinnut enää doppleria. Myöhemmin jos toinen oli pitkään hissukseen, kävin kylkimakuulle hiljaisen "päälle" niin johan alkoi monotus.

Onnea paljon odotukseen :) Kaksosvauvat ovat todellakin tuplailo ja onni <3
Koita jaksella ja lepää paljon, vaikka olo olisi kuin huippu-urheilijalla. Itse huhkin ison mahani kanssa hikihatussa raskaissa tallitöissä ja liekö siitä johtuen lapset syntyivät kahdeksan viikkoa etuajassa.

Soitin aamulla neuvolaan ja pitää olla uudestaan vielä yhteydessä omaan neuvolatätiin, jos pääsisin ne sydänäänet kuuntelemaan. Miehen kanssa innolla odotetaan pikkusia. :) kolmen vuoden lapsettomuus takana, joten todella iso ilo kun vihdoin tärppäs ja tuplana. :)

Yhteistyössä