Kaksosten syntymäpaino?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elina23

Vieras
Moips!
Täällä on varmasti kaksosten äitejä, joten ajattelin kysellä teiltä kaksosten syntymäpainosta. Itselläni on parikymppiset kaksossiskot, jotka syntyivät tooodella isoina, toinen painoi n., 4200g ja toinen 3800g. Olemmekin äitini ja siskojeni kanssa vitsailleet, että ovatko siskoni syntymäpainoiltaan Suomen isoimmat kaksoset :) Olisi kiva kuulla, minkä kokoisina muiden kaksoset ovat syntyneet. Siskoni syntyivät keisarileikkauksella kahta viikkoa ennen laskettua aikaa. Äidilläni ei ollut raskausaikana mitään ongelmia esim. sokereiden kanssa. Olivat olleet synnytyssairaalassa aika ihmeissään... :)

Nyt olen itsekin raskaana rv 7+3 ja jännään ensi viikon neuvolaa, josko sieltä olisi useampi kuin yksi tulossa.. :) Suvusta löytyy paljon kaksosia, niin minun kuin miehenikin puolelta. Jännä yksityiskohta muuten, että miehelläni on samanikäiset kaksossiskot kuin minulla.. :) Yhteensä neljä parikymppistä kaksostyttöä löytyy siis todella läheltä :)

Kaksospojat syntyivät viikolla 37+4 painoivat 2890g ja 2540 g.
Raskausaika meni tosi hyvin. Pojat syntyivät perjantaina myöhään illalla,
kotona oltiin jo maanantai-aamusta.

Ystäväni sai kaksoset ( tyttö+poika )viikolla 36, painoa molemmilla lähes tasan 1000 g.

Siskollani taas on kaveri, jonka kaksoset ( tyttö+poika ) painoivat yli 4 kiloa kumpikin,
eikä olleet "sokerilapsia" ja vanhempansakin tosi laihoja ja pieniä.

Mulla syntyi kaksoset ihan alakautta viikolla 37+3
A-vauva=poika 2870 g ja 48 cm
B-vauva=tyttö 2870 g ja 47 cm

raskausaika ok,hepatoosi iski kyllä.Siksi käynnitettiinkin.

Meillä fyysisesti erittäin hyvin sujuneen raskauden jälkeen syntyi viikolla 39+5 tyttö 49cm, 3256g ja poika 49 cm, 2956g. Kuten viikoista arvaa synnytys käynnistettiin ja alakautta tyngättiin ensin tyttö raivotarjonnasta ja poika perätilassa. Meinasivat synnärillä, että olipas esimerkillinen kaksosraskaus...no en tiedä tuntuiko itsestä raskauden loppuviikkoina enää siltä :-)

Yhteistyössä