Kalkunvuori asuinalueena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mitään varsinaista kokemusta, mutta uutta aluettahan se on. Sekaisin omakotitaloja, rivitaloja ja kerrostaloja. Omistusasuntoja, asoja ja vuokra-asuntoja. Ainakin omakotitaloissa ja rivareissa varmaan paljon lapsiperheitä, kun on niin uutta.

Itse alueella ei tietääkseni mitään palveluita, mutta bussi menee alueen läpi ja Tesoman liikekeskukseen taitaa olla pari kilometriä.

Mulle tulee alueesta vähän sellainen tylsä, täyteenahdettu, uusi lähiö -fiilis, jossa ei ole oikein "mitään", mutta voihan siellä asuminen olla mukavaa, en voi tietää. Mustassavuoressa taitaa olla ainakin ulkoilumaastoja. Ja uusi iso leikkikenttä näyttää olevan läpiajotien varressa. Junarata menee alueen reunalta, en tiedä häiritseekö se lähempänä rataa asuvia.

Keskustaan on jonkin verran matkaa, mutta se mikä on kenellekin paljon on aika suhteellista.

kiitos vastaukseseta :) Niin mullakin vähän semmonen kuva että on vähän 'tylsä', mut ei se käsittääkseni ihan korvessakaan ole :) Sinne tesomalle on onneks ihan lyhyt matka kauppaan.Onko kellään kokemusta ykkösessä matkustamisesta päiväs aikaan..on täynnä?

Parivuotiaan kanssa asustellaan täällä. Busseissa on ollut useimmiten tilaa päivällä, ja niitä menee kolme tunnissa, asuinalueen alapuolelta menee vielä toinen bussi, 11, joka menee keskustaan ruuhka-aikoina, ei Tesomalle. Ja puolen kilsan päästä busseja menee sitten muitakin.
Kaunista maisemaa mun mielestä, kun on Mustanvuoren kupeessa, ja ulkoilumaastot ovat loistavat! Ulkoiluteitä Raholaan saakka. Ja lisäksi uusi ABC toisessa suunnassa jossa S-market, sinnekin puoltoista kilometriä tai vähän yli.
Rauhallista on mun mielestä, omistus- ja asokämppiä taitaa olla enemmän kuin vuokrakämppiä, ja se lasten leikkipuisto kovassa käytössä. Viihdyn!

Asutaan asossa, ihan hyvin tuntuu toimivan, jopa niinkin että ei olla otettu osaa mihinkään kokouksiin tai päätöksiin, pihaa aurataan ja talkoita on kaksi kertaa vuodessa, niihinkään ei olla osallistuttu vielä, eikä meitä katsota pahalla ; ) Meillä ei ole häiriköiviä naapureita, mutta en niistä vuokrakämpistä tiedä...
Ja se junarata on aika kaukana, yhdet talot vaan melkein vieressä, sehän olis vaan positiivista jos joskus tulis lähijuna tms, pääsis keskustaan vielä nopeemmin, ennen asema oli Kalkussa, eli noin kilsan päässä.

Yhteistyössä