Kalorimäärästä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Te ketkä laskette kaloreita ja laihdutatte,minkälaista kalorimäärää koitat pitää päivittäin?

Olen kiloklubissa ja en ymmärrä sitä kalorimäärää mitä suositellaan,2400..
Siis olen pitänyt kalorimäärän siinä 1200-1400/päivä ja sen mukaan olen sitten säästöliekillä??
En ymmärrä.....

Mulla, 173/60 ihmisellä, joka ei koiran kanssa tehtyjä lenkkejä kovemmin liiku, on energiantarve 1500-1600kcal. Siihen kun laskee pienen vajeen, niin toimii. En muista minkä puljun laskurilla tuon joskus laskin, mutta pitää mulla paikkansa.

Kalorimäärä riippuu myös lähtöpainostasi ja liikunnan määrästä. Jos siis olet 50 kg ylipainoinen, on kalorimäärät suuremmat alkuun kun sillä, jolla muutama kilo ylimääräistä. Itse pyrin painonhallinnassa siihen, että kalorit jäisi päivittäin 500-1000 alle kulutuksen. Eli jos treenaan lujaa, saatan syödä lähes 2000 kcal päivässä.

Yritän laihduttaa viimeisiä tavoitekiloja pois. Olen jo pitkään syönyt siten, että päivän kalorit on max. 1200. Normaalisti n. 1000 kcal päivässä. Ihan normaalia on, että voin yhtenä päivänä viikossa syödä vähän enemmän ja silloin kaloreitakin tulee enemmän.

Olen normaalipainon puolella ja voin hyvin elää päivän ~1200kcal ja harrastaa samalla vähän liikuntaa. En niinkään kyllä yritä pitää mitään tiettyä kalorimäärää vaan syön vain paljon kasviksia ja proteiinia. Ja taidan olla vähän huono laskemaankin noita kaloreita :D. Säästöliekistä en tiedä, mutta en minä nyt väkisinkään ala liikaa ruokaa mättämään sen pelossa. Ja välillä tosiaan pidän sitten "herkuttelupäivää" jos on synttäreitä ym. Tekee ihan hyvää sielulle ja aineenvaihdunnalle. Eikä silloinkaan saa tietenkään miten tahansa mässätä.

Yhteistyössä