Kamala riita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riitapukariko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisin lähinnä siitä loukkaantunut jos mies ei olisi JAKSANUT lähteä sairaan lapsen kanssa lääkäriin. Tuollaisessa tilanteessa ei mietitä jaksamista.

Mutta nuo siivousjutut on sellaisia että ainakin meillä minä tarvitsen joka päivä siistin kodin jossa sohvan tyynytkin ovat tietyssä järjestyksessä jne.
Mutta enhän mä sitä voi muilta odottaa, en todellakaan.
Ja jos vaahtoaisin muille kokoajan siisteydestä ja siitä miten minä haluan homman toimivan niin siivouksesta tulisi varmaan kaikille vastenmielinen asia ja minusta nalkuttava ämmä.
Jos mies voisi ne yökkärit kerätä ja muut hommat hoitaa silloin kun telkkari ohjelma loppuu tai hänelle sopii, kuitenkin ennen nukkumaanmenoa.

Ei taida ap:kaan kovin tuon miehensä panosta perheessä arvostaa... Sitäpaitsi, olenko miehelläkin ollut sananvaltaa, kun iltatoimista on "sovittu". Antaisit miehen kerrankin hoitaa hommat omalla tavallaan, niinkuin itse parhaaksi katsoo. Miks äideillä pitäis olla oikeus ladella pilkulleen kaikki, mitä tehdään ja miten?

amona, otappa 5 pyjamaa ja heittele kolmet pyjaman housut olan yli sinne tänne ja 4 pyjaman paitaa sekaan. pari colitsipaitaa, neljät colitsihousut, yhdet pitkät kalsarit, parit sukkahousut, yparit sukat ja ehkä yhdet pikkaritkin vielä. Ja pari aluspaitaa. Sit laatikoilinen legoja ja koko junaradan palikat, nukke ja automatto ja pikku-autot. Sinne vaan sekaan lattialle. ja keittiön pöydille voileipää, makkaraa, juustoa ja muroja. maitotölkki. 4 mukia. 4 lautasta. parei voiveistä ja miljoonia leivän muruja ja kaatuneet murot lattialle. Ihan pikku juttu vaan. Meillä on siis 5 lasta, joista mulla 1 oli lääkärissä. Kotona oli 3-luokkalainen, eskarilainen 4v ja 1.5v. lapsilla täys riehumisleikki päällä ja mies katselee uutisia kun viilipytty.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Ei taida ap:kaan kovin tuon miehensä panosta perheessä arvostaa... Sitäpaitsi, olenko miehelläkin ollut sananvaltaa, kun iltatoimista on "sovittu". Antaisit miehen kerrankin hoitaa hommat omalla tavallaan, niinkuin itse parhaaksi katsoo. Miks äideillä pitäis olla oikeus ladella pilkulleen kaikki, mitä tehdään ja miten?

Eli on ihan ok, ettei lapset mene nukkumaan ajoissa? Että hampaat pesemättä yms? Eihän sitä tarvitse pilkulleen ladella, mutta rutiinit helpottavat elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
amona, otappa 5 pyjamaa ja heittele kolmet pyjaman housut olan yli sinne tänne ja 4 pyjaman paitaa sekaan. pari colitsipaitaa, neljät colitsihousut, yhdet pitkät kalsarit, parit sukkahousut, yparit sukat ja ehkä yhdet pikkaritkin vielä. Ja pari aluspaitaa. Sit laatikoilinen legoja ja koko junaradan palikat, nukke ja automatto ja pikku-autot. Sinne vaan sekaan lattialle. ja keittiön pöydille voileipää, makkaraa, juustoa ja muroja. maitotölkki. 4 mukia. 4 lautasta. parei voiveistä ja miljoonia leivän muruja ja kaatuneet murot lattialle. Ihan pikku juttu vaan. Meillä on siis 5 lasta, joista mulla 1 oli lääkärissä. Kotona oli 3-luokkalainen, eskarilainen 4v ja 1.5v. lapsilla täys riehumisleikki päällä ja mies katselee uutisia kun viilipytty.

Oikeasti tässä oli sun räjähdysten ja erouhkausten syy? Iltapala pöydässä, pyjamat ja vaatteita lattialla ja lelut lattialla? Tarvittava siistimisaika viitsen minuuttia? Ja paikalla noin 9-vuotias jonka vaatteiden heittelyä lattialle isän pitää vahdata?

Mites kommentoit eskarilaiselle ja kolmasluokkalaiselle heidän vaatteiden sinkoamistaan ympäri kylää? Ihanko oikeasti teillä lapset vaan viskoo vaatteet minne tykkää ja vanhemmat kulkee perässä keräämässä?

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mä en saanut pyytää anteeksi kun mies aamulla lähti töihin niin hiljaa etten edes kuullut hänen lähtöä. Mä soitin sitte sille ja sanoin että mä oisin vaan pyytänyt anteeksi ja että mä olin tosi väsynyt illalla. Mies totesi kamalan kylmästi että no toivottavasti nukuit hyvin että hänen ei tarvitse palata kotiintullessaan sellaiseen sikolättiin. Kyllä mä ymmärrän että mä sanoin ehkä pahasti mutta minusta toi anteeksipyyntö mun aloitteesta ois pitänyt riittää ja mies ois voinut tulla vastaan pyytämällä myös anteeksi. Sen sijaan hän ottaakin taktiikaksi taas arvostella mun työtäni mikä on kovin omituista siksi kun mies itse oli myös alunperin sitämieltä että lapset hoidetaan kotona. Ihan niinkun minutkin on hoidettu ja hänet myös.

No onko asunto sikolätti? Onko syytä pahastua vai onko sotkuista.
Kyllä normaalin ihmisen, jopa miehen, tulee ymmärtää ettei lasten kanssa kämppä ole aina tip-top.
Mitäs jos olisit päässyt vasta puolen yön aikaan lapsen kanssa lääkäriin, olisiko lapset joutuneet valvomaan niin kauan että tulet kotiin, koska mies halusi katsella telsua?

No en tiedä. kuitenkin mä olin eilen päivällä imuroinut ja ennen lääkäriin lähtöä laittanut yöpuvut esille ja sanonut miehelle että jos menee yli seitsemään niin vois laittaa lapset nukkumaan normaalisti. mies tietää kyllä miten sen pitäs mennä. aamulla kuitenkin pitää lapset herättää klo 6.45 että ehditään syödä ja pukea ja kävellä saattamaan eskarilainen esikouluun kahdeksaksi. ja arvaa vaan oliko sit tänään mukava herättää lapsia kun nukkumaan meno venyi yli puol kymmeneen. ja esikoululaisilla on tänään retkipäivä niin ei haluttu jättää sitä välistä.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:

Eli on ihan ok, ettei lapset mene nukkumaan ajoissa? Että hampaat pesemättä yms? Eihän sitä tarvitse pilkulleen ladella, mutta rutiinit helpottavat elämää.

Nyt oltiin n. 30 min myöhässä nukkumaanmenosta. Jos sinusta ei tarvi "pilkulleen ladella" mutta puoli tuntia on syy erouhkailuun, mikä on se liukuma jonka puitteissa ei "tarvi pilkulleen ladella"? Viiden minuutin heitot aikataulussa sallitaan?

Ja mikä oikeasti on se malli joka tuossa lapsille opetetaan? Ipanat on heitelleet tavaransa pitkin seiniä ja äippä raivostuu ISKÄLLE?

Alkuperäinen kirjoittaja ap vielä :
Mä en saanut pyytää anteeksi kun mies aamulla lähti töihin niin hiljaa etten edes kuullut hänen lähtöä. Mä soitin sitte sille ja sanoin että mä oisin vaan pyytänyt anteeksi ja että mä olin tosi väsynyt illalla. Mies totesi kamalan kylmästi että no toivottavasti nukuit hyvin että hänen ei tarvitse palata kotiintullessaan sellaiseen sikolättiin. Kyllä mä ymmärrän että mä sanoin ehkä pahasti mutta minusta toi anteeksipyyntö mun aloitteesta ois pitänyt riittää ja mies ois voinut tulla vastaan pyytämällä myös anteeksi. Sen sijaan hän ottaakin taktiikaksi taas arvostella mun työtäni mikä on kovin omituista siksi kun mies itse oli myös alunperin sitämieltä että lapset hoidetaan kotona. Ihan niinkun minutkin on hoidettu ja hänet myös.

No onko asunto sikolätti? Onko syytä pahastua vai onko sotkuista.
Kyllä normaalin ihmisen, jopa miehen, tulee ymmärtää ettei lasten kanssa kämppä ole aina tip-top.
Mitäs jos olisit päässyt vasta puolen yön aikaan lapsen kanssa lääkäriin, olisiko lapset joutuneet valvomaan niin kauan että tulet kotiin, koska mies halusi katsella telsua?

No en tiedä. kuitenkin mä olin eilen päivällä imuroinut ja ennen lääkäriin lähtöä laittanut yöpuvut esille ja sanonut miehelle että jos menee yli seitsemään niin vois laittaa lapset nukkumaan normaalisti. mies tietää kyllä miten sen pitäs mennä. aamulla kuitenkin pitää lapset herättää klo 6.45 että ehditään syödä ja pukea ja kävellä saattamaan eskarilainen esikouluun kahdeksaksi. ja arvaa vaan oliko sit tänään mukava herättää lapsia kun nukkumaan meno venyi yli puol kymmeneen. ja esikoululaisilla on tänään retkipäivä niin ei haluttu jättää sitä välistä.
Mies tietää ehkä miten sen SUN mielestä pitäis mennä, tai sitten ei ole tullut katsoneeksi kelloa kun hammaspesuaika kilahtaa.

Mies oli ilmeisesti kuitenkin katsonut lapset iltapalalle? Eikö kolmasluokkalainen tosiaan osaa itse katsoa yöpukuaan? Oliko mies levitellyt ne yöppärit pitkin mäkiä vaiko ehkä joku lapsista osallistunut toimenpiteeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Amona:

Oikeasti tässä oli sun räjähdysten ja erouhkausten syy? Iltapala pöydässä, pyjamat ja vaatteita lattialla ja lelut lattialla? Tarvittava siistimisaika viitsen minuuttia? Ja paikalla noin 9-vuotias jonka vaatteiden heittelyä lattialle isän pitää vahdata?

Mites kommentoit eskarilaiselle ja kolmasluokkalaiselle heidän vaatteiden sinkoamistaan ympäri kylää? Ihanko oikeasti teillä lapset vaan viskoo vaatteet minne tykkää ja vanhemmat kulkee perässä keräämässä?

Minä puolustan ap:tä. Musta sillä oli oikeus räjähtää. Ja jopa ottaa se ero-asia puheeksi, sillä monet eroaa. Se on ihan oikea varteenotettava vaihtoehto jos toinen ei ota vastuuta lapsista.

Olen luullut että kenen tahansa lapset voi joskus (ja varsinkin väsyneinä ja ilman vahtia) intoutua sotkemaan leluja ja vaatteita ja ylipäätään riehumaan.

ei se mene noin silloin kun mä olen kotona. mun mielestä ilta pitää rauhoittaa ja kun sen rauhoittaa niin homma toimii. ja lapset jopa yhdessä mun kanssa laittaa iltapala-astiat tiskiin ja kerää lelut illalla paikalleen jne. mutta jos mies sanoo 8-vuotiaalle että laita tolle pienimmälle yöpuku ja syötä se, kun mä katson telkkaa niin ei sekään mee oikein. vai meneekö? vaikka mies on kuinka oman työnsä kodin ulkopuolella jo päivällä tehnyt?

Ja mikä oikeasti on se malli joka tuossa lapsille opetetaan? Ipanat on heitelleet tavaransa pitkin seiniä ja äippä raivostuu ISKÄLLE?

No minusta se on sen iskän tehtävä vahtia niitä lapsia että mitä ne tekee jos hän on ainoa aikuinen kotona silloin. Mitä hän sallii ja mitä ei. Tai jos ei vahdi niin sit siivotkoon itse ne sotkut, mitä ei kuitenkaan tehnyt vaan haukkui sit äidin huonosta kodinhoidosta!

niin no. tässä on taas se, että tuskin mies kuitenkaan tahallisesti on jäänyt sinne telsun eteen ja jättänyt kämpän "levälleen" niin sanotusti. Ehkä häntä ei vaan häiritse kaaos samalla tavalla, ehkä teeveestä tuli jotain mielenkiintoista jne.
Miksi pitää heti RÄJÄHTÄÄ. miksi ei voi toiselle sanoa, että hei kello on jo noin paljon huomasitko, voisitko tehdä iltahommat.

elämäähän nää tällaset on, mutta ei kannata turhista eroja tehdä. jaksuja ja hauskaa päivää ap:lle perheineen ! =)

No minusta se on sen iskän tehtävä vahtia niitä lapsia että mitä ne tekee jos hän on ainoa aikuinen kotona silloin. Mitä hän sallii ja mitä ei. Tai jos ei vahdi niin sit siivotkoon itse ne sotkut, mitä ei kuitenkaan tehnyt vaan haukkui sit äidin huonosta kodinhoidosta!

Niin, ensin äiti haukkui iskän ja uhkasi erolla, ja sitten otti itseensä kun iskä ei sanonutkaan kyllä kulta ja anteeksi kulta.

Eli teillä saa lapset, isompikin, tehdä ihan mitä lystää jos "vahdin" silmä välttää? Sama periaate kun koiran kasvatuksessa, turha sitä jälkeenpäin ojentaa jos on jo tuhmuudet tehtynä kun "vahdin" silmä vältti?

Kyllä mä ymmärrän että olit varmaan väsynyt kipeän lapsen kanssa terkassa pyörimisestä, mutta mun mielestä vedit kyllä todella pahasti yli jonkun pyjamashown vuoksi. Erolla uhkailu on TODELLA ala-arvoista. Olisit sanonut muksuille ja miehelle että jaahas, täällähän on iltatoimet ihan levällään, nyt pistetään tohinaksi. Ja sitten myöhemmin keskustellut miehen kanssa siitä miten kotihommia jaetaan ja milloin lapsilla on nukkumaanmenoaika.

Tuskin ap:n kiehahtamisen syy oli kokonaan tästä tilanteesta johtuvaa. Miehen käytös vaikuttaa ilkeältä ja ajattelemattomalta. Ap oli soittanut töihin, pyytänyt anteeksi sanomisiaan ja mies sen kun jatkaa vittuilua.

Kumma juttu, kun nyt moni onkin miehen puolella, vaikka mies ois voinut toimia toisinkin.
Tottakai keittää yli, kun on kotona hommat hoitanut ja lähtee jonottamaan lääkäriin ja hommat kotona mullin mallin. Vois sitä mieskin vähän ajatella.
Olen ap:n puolella.
Anteeksikin pyysi. Kypsä ihminen ottaa anteeksi pyynnön vastaan eikä ala ilkeillä.

tätähän se täällä aina on, että jos mies on aggressiivisesti väärässä, niin vahvemman puolelle menijöitä riittää. Tietysti tässä tilanteessa on asetelma monimutkaisempi tuon erouhkauksen takia, mutta... hei ap, onko sun miehellä tapana ollut aiemminkin toimia noin, että hyökkäys on paras puolustus, ja vielä noin tökerösti, että syyttää sua samasta mistä ite on jäänyt kiinni?

Vai onko tämä kenties joku vanhempi riidanaihe nyt vain uusissa vaatteissa? Onko hän aiemmin valittanut siisteystasosta, ja onko itse osallistunut tason nostoon/ylläpitoon muuten kuin marmattamalla? Kun täällähän alunperin saatiin se käsitys, että sun kriteerit vois olla liiankin korkealla.

Noh noh sisko hyvä. Ärsyttäväähän tuommoinen on, mutta ei mikään sellainen juttu, että lähdetään läiskimään erokorttia peliin.

Yhteistyössä