Kamala yö :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipeä

Vieras
Eilen päivällä alkoi todella ikävä päänsärky. Otin 1000mg panadolia.
Ei auttanut, illalla särki jo julmetusti ja otin sitten yhden panacodin. Ei auttanut sekään.
Sain unen päästä kiinni mutta kun piti vessaan nousta niin iski päänsärky ihan järkyttävänä päälle. En pystynyt liikkumaan ja hain toisen panacodin ( 4.30 aikoissa aamulla ) ja itkin kipuani. Ikinä ei ole sattunut niin kovin. Puhuin jo miehelle että jos vaikka ambulanssi pitää tilata että jos joku verisuoni onkin katkeamassa. Vähän panacod sitten helpotti kipua parin tunnin jälkeen ja sain unen päästä kiinni ja hetken nukuttua ennen kuin lapset heräsivät.
Aamulla tärisi kädet, oksetti, huimasi ja soitin neuvolaan. Pyysivät tulemaan puolen päivän aikoissa niin mittaavat verenpaineet yms.

Nyt olo helpottunut, ei enää huimaa ja päänsärky on minimaalista verrattuna yölliseen.

Jos yhtä kova kipu vielä iskee niin lähden kyllä päivystykseen. Minä kärsin siis migreenistä ja kai päivystyksessä on muutakin lääkettä raskaana olevalle migreenipotilaalle jos panacod ei auta??

Rv. 14+3 menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Onko kukaan kärsinyt migreenistä raskausaikana? Oletteko saaneet päivystyksessä jotain lääkettä pahaan kohtaukseen?

Minä sain äippäpolilla piikkinä Litalginia migreenikohtaukseen, kun mikään muu ei auttanut!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Onko kukaan kärsinyt migreenistä raskausaikana? Oletteko saaneet päivystyksessä jotain lääkettä pahaan kohtaukseen?

Minä sain äippäpolilla piikkinä Litalginia migreenikohtaukseen, kun mikään muu ei auttanut!

Auttoiko se?
Minulla on imetys- ja raskausaikana usein migreenikohtaus pitkittynyt kun ei ole voinut käyttää täsmälääkettä. Niin että tuo panacod helpottaa oireita hetkeksi mutta sitten kipu palaa ja tätä kestää muutaman päivän-viikon :(
Jos päivystyksestä saisi lääkkeen mikä veisi migreenin kokonaan pois niin että voisi jäädä sitten taas odottamaan seuraavaa kohtausta :(

Neuvolassa käyty eikä sieltä helpotusta/apua löytynyt. Verenpaineetkin on ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kyllä minulla auttoi ja tosi nopeasti. Onneksi kuitenkin oli vain yksi näin paha kohtaus raskaudenaikana!

Toivotaan että tämä jää minullakin viimeiseksi :) Nyt koetan syödä jotain ja hetken levätä kun on pienempi lapsikin nukkumassa.

ite kävin ennen raskauden puoltaväliä pariinkin otteeseen tipassa päivystyksessä migreenin takia, eli panadolia suoraansuoneen.
Mulla on pahinmuoto migreenistä niin muutenkaan noita nappeja oikein voi syödä..

Mulla on aina ollut raskausaikana ongelmana kovat migreenikohtaukset. Niitä tuli varmaan kerran viikossa ja kestoltaan olivat noin kolme päivää. Loppuivat kokonaan raskausviikolla 24. Nyt viimeisimmän raskauden aikana kävin heti alkuraskaudessa yksityisellä neurolla mutta siitä käynnistä ei ollut mitään hyötyä, aikani kerjättyäni sain estolääkkeen Triptylin. Se on masennuslääke jota voi raskausaikana käyttää pienenä annoksena migreenin estoon.

No, kun sain reseptin niin soitin teratologiseen tietopalveluun ja kysyin ko lääkkeestä, sanoivat siellä että voi syödä pieninä annoksina mutta tokihan se on keskushermostoon vaikuttava lääke. Eli ei kiitos, en hakenut lääkkeitä ollenkaan. Eli ei auttanut kuin kärsiä vaan. Välillä kun oksensin monta päivää niin jouduin sairaalaan tippaan ja samalla laittoivat ketorinia ja pahoinvointilääkettä menemään tipan kautta. Samalla sain Ketoriniin reseptin jota voin käyttää kohtauksen tullessa mutta se ei auttanut ollenkaan.

Neurologi sanoi että jos tulee tosi paha kohtaus niin voi ottaa yhden täsmälääkkeen, Imigranin. Perusteli sillä että tuo lääke on vauvalle pienempi paha kuin se että makaan kolme päivää syömättä ja juomatta. Migreeni raskausaikana on kyllä kauhea riesa eikä siihen tunnu apukeinoja olevan. Yksi mitä voisi kokeilla on akupunktio, jotkut ovat saaneet siitä apua, itse en mennyt siihen koska meidän paikkakunnalla ei tuota hoitokeinoa ole saatavilla.

Yhteistyössä