Kamalan paha olla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Lopetin jokin aika sitten masennuslääkeet, koska tulin raskaaksi. Sainkin keskenmenon. Nyt olen ollut viikon aivan kamalassa räkätaudissa, olo on kuin rekan alle jääneellä, keuhkoissa rohisee ja yskin niin että tyrät rytkyy. Hölmöä, mutta tämä räkätauti on se, mikä työntää mua reunalle, en enää tätä jaksaisi. Mun päänupin vointi alkaa olla erittäin huonolla tolalla. Pyörittelen itsetuhoisia ajatuksia ym. Päällimmäinen ajatus on että en enää jaksa. Ainoa mikä hetkeksi helpottaa oloa on syömiminen (lue: herkkujen ahmiminen), josta tulee vaan entistä hirveämpi olo. Olen lihonut. Vihaan itseäni.

Mitä ihmettä mä teen? Aloitanko masennuslääkkeet uudestaan? Miten selvitä se ajanjakso, ennenkuin ne alkavat uudelleen vaikuttaa? Mulla on veren perintönä taipumus masennukseen. Hyviä jaksojakin on masennusjaksojen välillä.

Niin ja tästä räkätaudista, kävin lääkärissä ja sain lääkkeitä jos jonkinlaisia. Lääkäri ehdotti sairauslomaa ja mä en tajunnut tarttua siihen. Ajattelin, että kyllä tämä tästä. Eli huomenna pitäis mennä töihin. Tai sitten uudelleen lääkäriin.

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen.

Aloitat uudestaan vaan lääkityksen,parissa viikossa olo kohenee ja pyydät sairaslomaa siihen asti,olethan noin kipeäkin. Ei masennuslääkitystä tarvitse lopettaa raskauden tähden,itsekin söin kuudennen odotuksessa 10-20mg päivässä ja ihan terve poika syntyi. Ilman en olisi pärjännyt millään,yritin alasajoa kolme kertaa ja oloni meni aivan kaameaksi ja itsetuhoiseksi. Enkä pärjää ilman lääkkeitä edelleenkään mutta pystyn elämään ihan normaalia ja rikasta elämää tällä hetkellä enkä mieti edes koko lääkitystä.
Liikuntaa harrastan runsaasti,n.7-8h viikossa ja se pitää minut myös henkisesti kuosissa ja masennuslääkityksen pienempänä.
Tsemppiä ja paranemista kovasti!!

Ensin oma terveys ja sitten mietit lasta. Tätä mieltä mun mies oli silloin kun puhuttiin lapsesta ja olin vielä masennuslääkityksellä. Rauhassa hoidat itseä kuntoon, syt lääkkeitä mitä tarviit jne. Sitten kun voit paaremmin voi alkaa yrittää raskautta. Nykyään meillä 2 ihanaa lasta. Jos on kovin masentunut ei se lapsi sitä välttämättä ainakaan helpota.

mulla on lääkitys ja neuroosiongelma, ja voin sanoa, että mikä tahansa muu sairaus (esim flunssa) kun tulee, niin olotila heikkenee myös psyykkisesti. joten hoida räkätauti kuntoon, niin olosi todnäk helpottuu hitusen. ja sitte mieluusti sellaset lääkkeet kehiin, joita voi syyä raskausaikanakin. nimim. 11v lääkityksellä ja kaksi normaalia raskautta ja tervettä lasta. mutta tuo lääkitystarve pitää toki aina lääkärin kanssa pohtia. mun kohalla se meni niin, että lääkäri arvioi olevan vähemmän haittaa vauvallekaan, jos mä pysyn kunnossa lääkkeiden avulla.

Yhteistyössä