Kamalat omantunnon tuskat kun vien pojan hoitoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nnn";24357617]Siis voithan viedä jo klo 8, sinähän sen hoidon maksat. Ota selvää, jos olet käsittänyt vaikka väärin.[/QUOTE]

miksi lapsi pitäisi viedä niin aikaisin, kun pakottavaa tarvetta ei ole? itse veisin tuossa tilanteessa lapsen siinä 9.00 maissa ja hakisin kotia varmaan 14.30-15.00 ehtii leikkimään kavereiden kanssa ja syömään päiväruuan ja mahdollisesti välipalankin.

Vaikutat ylitunnolliselta ja kunnolliselta äidiltä ja siksi sinua tuo tilanne ahdistaa (itse samanlainen :)). Nyt on parempi kuitenkin noin eli isompi lapsi hoidossa. Tämähän on vain väliaikaista, joten toivottavasti pystyt antamaan itsellesi vähän "armoa".

minä sanoisin, että vie vaan lapsi päiväkotiin! hän on 5-vuotias jo, kaipaa kavereita ja tekemistä. kuitenkin niin pieni, ettei voi vaatia kauaa yksinään touhuamaan. sinun täytyy saada levätä ja jo se, että kerrot potevasi omantunnontuskia kertoo että et vie lasta päiväkotiin turhaan. minä tosiaan ihmettelen miten joku yksittäinen hoitaja voisi määrätä miten lapsi saa olla päiväkodissa... jos on kokopäiväpaikka, hän siellä minusta koko päivän saa olla. hyvin herkästi ottaisin yhteyttä päiväkodin johtoon ja sieltä varmistaisin lapsen hoitopäivän maksimipituuden. sehän ei tarkoita että joka päivä max ajan lapsi siellä olisi vaan asian oikean laidan haluaisin kuitenkin tietää. tsemppiä ja onnea odotuksen loppusuoralle! :)

On teille molemmille parempi että lapsi on päivät hoidossa leikkimässä kavereiden kanssa ja lepäämässä sun hoitamisestasi ja sä oikeasti lepäät kotona ja hoidat näin itseäsi ja syntyvää vauvaasi. Voithan varmaan pitää lasta hoidossa vaikka joka toinen päivä? Välipäivät pidätte lepopäivinä, vaikka askarrellen ja videoita katsellen jne.

Älä hoitajan sanomisista välitä, vaikka omasta kokemuksesta lähes vastaavassa tilanteessa tiedänkin, että etenkin loppuraskaudesta kun hormonit jyllää ja oma olo on kurja niin kaikki sanomiset ottaa herkästi itteensä ja itkettää. Tsemppiä!

Voisitkos kysyä päikyltä käviskö päinsä että lapsi olisi hoidossa vain aamupäivän, eli 8.00-12.00? Meillä ainakin suositellaan sellaista, jos toinen vanhemmista kotona. aamupäivällä siel päikyssä tapahtuu enemmän. 12 jälkeen on uni-/lepoaika ja sitten välipala ja ehkä hiukan kerkii olla ulkona jos klo.15 haetaan.
Tietysti, jos itse olet siinä kunnossa ettet pysty pojasta huolehtimaan niin silloin poika hoitoon nuin mitä sanoit.

[QUOTE="hmmm";24357917]miksi lapsi pitäisi viedä niin aikaisin, kun pakottavaa tarvetta ei ole? itse veisin tuossa tilanteessa lapsen siinä 9.00 maissa ja hakisin kotia varmaan 14.30-15.00 ehtii leikkimään kavereiden kanssa ja syömään päiväruuan ja mahdollisesti välipalankin.[/QUOTE]

Ei PIDÄ mutta SAA viedä. Siihen ei ole yksittäisellä hoitajalla mitään sanomista. Se kai tässä on ollut monella kirjoittajalla pointtina.

Ja aloittajalle: teet niinkuin sinusta on lapselle ja teidän perheelle parhaaksi. Ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa vaikka joku toinen olisikin tehnyt toisin ja pärjännyt mainiosti.

Minusta 5-vuotias tarvitsee jo muutakin seuraa kuin äidin. Ja kun äidin vointi on huono, on parempi että saa rauhassa levätä. Kaikki 5-vuotiaat eivät jaksa koko päivää leikkiä yksikseen vaan siinä turhautuu sekä äiti että lapsi. Joillakin tietysti on toisin. :)

Yhteistyössä