kamera ja ylinopeussakot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaiks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jaiks"

Vieras
Lainasin kaverille autoa ja se ajoi lievää ylinopeutta valvontakameraan.
Sakoille kuitenkin luultavasti menee ja sillä on 1-2 takana muutenkin. Mitä jos se ei myönnä ajaneensa autoa. Eikös se sakko mulle tule kun auton omistan? Mitä mä teen kun se sakko tulee. En tahdo sitä omiin nimiini enkä mihinkään rekisteriin.

kamera välähtää niin että sen kyllä näkee auringon paisteellakin ja kuvasta kyllä näkee naaman niin tarkkaan ettei jää epäselvää kuljettajasta.

Se tulee sulle ja sitten kirjoitat lappuun, että sä et sitä ole ajanut ja jos haluat niin kirjoitat kuka sitä ajoi. Tämän jälkeen ne kutsuu kaverisi "kuulusteluun" missä näyttää kuvaa minkä kamera on ottaut ja kysyy "oletko sinä tässä?" Jo kaverisi vastaa kyllä niin läväyttävät sakon hänelle.

Sä riitautat sen... ...ja jos kaveris ei hyvällä suostu maksaan niin toiv. pystyt todistaan että sinä et ajanut ja opit ettei se ehkä oo niin kaveri jolle kannattaa mitään lainata.

Ajoin mäkin anopin autolla sakot mut se oli eka kerta ja ei käyny mielessäkä urputtaa vastaan - sen kyllä huomaa jos se välähtää

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24914644:
kamera välähtää niin että sen kyllä näkee auringon paisteellakin ja kuvasta kyllä näkee naaman niin tarkkaan ettei jää epäselvää kuljettajasta.

Ei näe.

Meillä rouva ajoi tiellä 5 juvalla kameraan ja sakko tuli auton omistajalle eli minulle. Minä olin silloin kalju ja rouvalla pitkä tukka. Muutekin kokoeroa paljon. Minä sitten poliisilaitokselle hakemaan sakkoa.

Poliisi näytti minulle kuvaa ja siitä kuvasta oli otettu suurennosta sekä kuljettajasta että rekisterikilvestä. Kivestä sai selvää ja poliisi sanoi, että "kyllähän tästä näkee että sinä ajat"

Ei näe.

Meillä rouva ajoi tiellä 5 juvalla kameraan ja sakko tuli auton omistajalle eli minulle. Minä olin silloin kalju ja rouvalla pitkä tukka. Muutekin kokoeroa paljon. Minä sitten poliisilaitokselle hakemaan sakkoa.

Poliisi näytti minulle kuvaa ja siitä kuvasta oli otettu suurennosta sekä kuljettajasta että rekisterikilvestä. Kivestä sai selvää ja poliisi sanoi, että "kyllähän tästä näkee että sinä ajat"

Jos ei ole umpisokea, välähdyksen näkee.

[QUOTE="vieras";24914681]Jos ei ole umpisokea, välähdyksen näkee.[/QUOTE]

välähdyksen kyllä näkee, mutta kuvasta ei näe välttämättä juuri mitään. Sellaisella kelillä jolla tiestä on noussut shaissea kameran linssille kuva on aivan paska. Mutta poliisin sana on laki

Ei näe.

Taisi tulla rouvalle tukkapöllyä. :D

Kaveri ihan avoimesti kertoi, että kamera välähti ja paljonko ylinopeutta oli. Entä jos se kaveri myöntää, sitten en sakkoja saa itse? Mut mä siis kiistän sen kun se lappu tulee. Onks siihen pakko laittaa kuka sitä autoa ajoi. On niin hyvä ystävä et en usko että kehtaa sitä kiistääkään. Mietin vaan et jos kuitenkin kiistää...Pääseekö sen kuvan johonkin kattomaan?

Mies 75, miten teillä tuo homma sitten meni? Tuliko se sakko sun nimilles? Kiistitkö kuvasta, että et ajanut? No teillä vähän eri kun samaan talouteen tuli kuitenkin.

kyllä kuvasta näkee kuka sitä on ajanut. Mieheni sai sakon kun ajoi töissä bussilla 80 alueella 89. Samassa sakkolapussa oli myös kerrottu että oli turavyö jäänyt laittamatta. Se tosin ei pitänyt paikkaansa, linja-autoissa on kuljettajilla lantiovyö ja sitähän kamera ei nähnyt.

Mies ei kiistänyt ajanensa, miksi olisi, olis kuitenkin joutnut maksamaan koska kuskina ei voinut olla kukaan muu kuin hän.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kuinkahan pian se lappu sieltä tulee? Ja miten tuo kiistäminen menee, menenkö poliisilaitokselle vai vastaanko siihen kirjeeseen, maksanko sen sakon heti vaikka kiistäisin vai mitä ihmettä mä teen...jos mä taas roudaan sen kaverille maksettavaksi, niin mun nimissähän se siellä rekisterissä sitten on. Sitä en halua.

Meil meni kuukausi että se sakko tuli, siinä on kyllä ohjeet kuinka toimia.
Et todellakaan maksa sitä.

Kun sä riitautat sen niin sen jälkeen saat kutsun kuulusteluun, tietty jos nopeutta on ollu ihan överisti niin sithän sieltä tulee heti kutsu kuulusteluu

sieltä poliisilaitokselta tulee kirje, jossa kerrotaan mitä on tapahtunut ja missä on tapahtunut ja ajoitko sinä autoa. johon sitten kerrot kuka on ajanut autoa. näin se ainakin meillä meni, että poika oli ajanut meidän autolla ylinopeutta ja kamera oli välähtänyt. isännän nimissä sitten tuli kirje jossa kyseltiin nuo ajaja jutut. siihen paperiin sitten täytettiin pojan nimet yms. henkilötiedot ja sitten se sakkolappu tuli hänelle. ja sen kameran välähdyksen todella huomaa. ei tarvii arvailla ollenkaan, että kuvasiko vai ei

Yhteistyössä